Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ساخت یخچال‌های مخصوص نگهداری ساخت واکسن توسط یک شرکت دانش‌بنیان در کشورمان، ایران ششمین کشوری است که تکنولوژی تولید یخچال‌های واکسن استاندارد را برطبق لیست WHO دارد؛ ظرفیت تولید سالانه این شرکت ۲۵۰۰ دستگاه یخچال است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ با همت دانش‌بنیان‌های کشورمان، ایران به جمع تولیدکنندگان یخچال‌های مخصوص نگهداری واکسن پیوست؛ این نوع یخچال‌ها در هنگام قطع برق، قابلیت نگهداری سالم واکسن را تا 48 ساعت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام شیوع بیماری‌های خطرناکی مثل کرونا، زندگی انسان‌ها به واکسن وابسته می‌شود و در این وضعیت چگونگی نگهداری واکسن، در شرایطی مثل قطعی برق پردردسر است؛ برای حل این مشکل یک شرکت دانش‌بنیان، یخچال‌های نگهداری واکسن‌های ضدکرونا را اختراع کرده که بعد از شارژ شدن، تا چند روز بدون برق کار می‌کند و با استفاده از این فناوری هوشمند، دمای هوا در این یخچال‌ها ثابت است.

هم‌اکنون این یخچال‌های نگهداری واکسن در نمایشگاه‌های دانش‌بنیان عرضه شده و برخی از شرکت‌های خصوصی آن را خریداری کردند؛ این گروه دانش‌بنیان می‌توانند سالانه 2500 دستگاه یخچال‌های نگهداری واکسن را تولید کنند؛ این یخچال‌ها می‌توانند واکسن‌های ضد ویروس کرونا را در شرایط سخت نیز نگهداری کنند که هم موجب نجات جان انسان‌ها و هم موجب کاهش هزینه در این بخش می‌شود.

"دانیال دانش‌فر" رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: یخچال‌هایی که در این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود 20 ساعت بعد از قطع برق یا خرابی کمپرسور یا هر خرابی دیگری می‌تواند دما را بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری کند؛ در مدل‌های صندوقی که در این شرکت تولید شده‌اند، می‌تواند تا 2 شبانه‌روز یا 48 ساعت بعد از قطع برق، دما بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

"پارسا دانش‌فر" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تولید این محصول در این شرکت اظهار کرد:‌ با تکنولوژی که ما در این شرکت بدست آوردیم، ایران ششمین کشوری است که تکنولوژی تولید یخچال‌های واکسن استاندارد را برطبق لیست WHO دارد.

ایران انحصار آمریکا را در تولید "کیت‌های تشخیص ACT" شکستموفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در تولید محصولات "بیوتکنولوژی و زیست‌فناوری"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی یخچال های نگهداری واکسن شرکت دانش بنیان یخچال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رکنا، واکاوی رسانه ای زمینه های چالش های تولید دانش بنیان در کشور، ایجاد رقابت سازنده در میان صاحبان اندیشه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و افزایش تأثیرگذاری رسانه‌ها بر شبکه های حوزه تولید و اشتغال کشور از اهداف برگزاری جایزه ملی سرآمدان ایران است.

در لوح اهدایی رئیس جشنواره به مقدسی آمده است: بنا به تجارب ارزنده حضرتعالی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های مالی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری منصوب می شوید. امید است با بهره مندی از دانش شما زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فراهم گردد.
محمدرضا مقدسی کارآفرین ایرانی، در سن ۲۹ سالگی صاحب مجموعه های مختلف اشتغالزایی در ایران هست که از تخصص های وی میتوان به تدریس بازارهای مالی، مشاوره کسب و کار، آموزش فضای مجازی و... اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899842

دیگر خبرها

  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی