Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پاسخ به انتشار خبر نماینده شهرستانهای کوار،  خرامه و سروستان مبنی بر وادار کردن آبفای شیراز برای پرداخت هزینه انتقال آب تصفیه شده فاضلاب شیراز جهت مصارف کشاورزی سروستان، توضیحات زیر توسط جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان، ارائه شده است:

با سلام؛

  آبفای شیراز هیچ استفاده ای از تاسیسات انتقال آبهای سطحی شیراز به سروستان نکرده و  این تاسیسات موجود است و می توان ان را از زمین درآورده و برای آبرسانی به سروستان از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  از گذشته هم هیچ بنایی برای انتقال پساب فاضلاب شیراز به سروستان نبوده و آنچه آب منطقه ای مجری ان بوده و دارای ردیف بودجه ای مستقل از آبفای شیراز بوده انتقال آبهای سطحی شیراز است. 

پس اگر بنایی برای خرید آب تصفیه خانه شیراز از سرمایه گذار و انتقال آن به سروستان باشد، کسی مزاحم انتقال این آبها از شیراز به سروستان و یا شهرستان دیگری نیست و  می توان ردیف مربوطه را احیا و آبهای سطحی و یا آب تصفیه شده فاضلاب را منتقل کرد.

سرمایه گذار  شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شیراز در فروش آب به هر مصرف کننده در هر شهرستانی مخیر و  الزامی برای فروش و یا انتقال آب به شیراز، شهرستان دیگر و یا سروستان ندارد. هر جا و هر بخشی که مشتری باشد سرمایه گذار می تواند آب را به ایشان بفروشد .

اگر نماینده محترم سروستان از اعتبار دولتی استفاده کرده و به سرمایه گذار کمک کنند میتوانند اب را به سروستان برای هر مصرفی اعم از کشاورزی و یا صنعتی منتقل کنند. ابفای شیراز مکلف است پول تصفیه خانه شیراز را در تکمیل مدولهای تصفیه خانه و تاسیسات شیراز هزینه کندو نه تنها تعهدی برای کمک در انتقال اب به سایر شهرستانها ندارد بلکه اگر بخواهد کمکی هم داشته باشد خلاف قانون عمل کرده است، چرا که آبفای شیراز مستقل از ابفای استان است و تعهداتش در حوزه شیراز است. 

به هرحال اگر نماینده محترم سروستان برای گرفتن پول از دولت برای انتقال اب به سروستان اقدام کنند نمایندگان شیراز در خدمت ایشان هستند ولی نباید انتظار داشته باشند که پول تکمیل تصفیه خانه شیراز برای انتقال اب جهت استفاده کشاورزان سایر شهرستانها هزینه شود. 

با همه زحماتی که تابه حال کشیده شده است،  هنوز بیش از ۵۰ درصد مردم شیراز از شبکه فاضلاب استفاده نمی کنند و با توجه به کلیپها و تصاویر استفاده از فاضلاب شیراز در ابیاری مزارع و گوسفندان، انتظار اختصاص منابع درامدی شرکت فاضلاب شیراز برای انتقال اب انهم به بخش کشاورزی سروستان و یا هر شهرستان دیگر انتظار درستی نیست. 

اگر بنا باشد که با پرداخت یارانه شیرازی‌ها، بخش کشاورزی سایر شهرستانها از این اب استفاده کنند چرا بخش کشاورزی شیراز از این آب یارانه ای استفاده نکند؟

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی فاضلاب آب جعفر قادری نماینده سروستان شیراز به سروستان فاضلاب شیراز آبفای شیراز برای انتقال سرمایه گذار آبهای سطحی تصفیه خانه انتقال اب انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد