Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:50:55 GMT

۴۵ هزار تن نهاده کشاورزی در خراسان شمالی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۲۱۹

۴۵ هزار تن نهاده کشاورزی در خراسان شمالی توزیع شد

جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این میزان ۳۷ هزار و ۲۹۲ تن انواع نهاده دامی و حدود هفت هزار و ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی بوده است که بین کشاورزان و دامداران این استان توزیع شده است.

وی افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل کود اوره، انواع کود فسفاته، ریز مغذی، آلی و زیستی بوده است که از این میزان، مقدار هفت هزار تن مربوط به توزیع کود اوره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۷ هزار و ۲۹۲ تن انواع نهاده های دامی توسط شبکه اتحادیه ها و تعاونی های تحت پوشش تعاون روستایی استان توزیع شده است.

رمضانی گفت: از این میزان، بیشترین رقم نهاده توزیع شده مربوط به کنسانتره به مقدار ۱۸ هزار تن و نهاده جو به مقدار ۱۲ هزار تن بوده است.

وی افزود: در سال جاری تلاش شده است تا از حداکثر ظرفیت شرکت های تعاونی روستایی، تولید و کشاورزی سطح استان برای خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران حوزه دام استفاده شود.

 مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: مقدار نهاده توزیع شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۶۳ درصدی برخوردار است و این نهاده ها شامل انواع سبوس، جو، یونجه، ذرت علوفه ای و دانه ای، سویا، کاه و کلش وکنسانتره دامی است.

رمضانی گفت: همچنین شبکه تعاونی های روستایی استان، بیش از ۵۰ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی را تامین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.

شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی این استان ۱۰۰ هزار عضو دارد که در بخش‌های کشاورزی، باغی و دامی فعالیت می‌کنند.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند.

بیش از ۸۰ هزار بهره بردار کشاورزی در این استان فعالیت می کنند.

اشتغال ۴۱ درصد از مردم خراسان شمالی در بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها بجنورد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی دام و طيور بجنورد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی خراسان شمالی توزیع شده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق ۷۰ کیلومتر از مسیر روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف اینانلو شامگاه امروز _شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در حدود ۹۵ درصد روستاهای شهرستان تاکستان تاکنون اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده و برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بودجه و اعتبار هزینه شده است. در سال گذشته هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تاکستان هزینه شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان از برگزاری مناقصه برای معرفی پیمانکاری مجری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح در محدوده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر دیگر در سطح شهر تاکستان در حال برگزاری مناقصه و معرفی پیمانکار هستیم که حداکثر تا پایان شهریورماه این پیمانکار انتخاب می‌شود.

اینانلو با اشاره به اجرای فاز نخست بهسازی شبکه برق ادارات اقماری در چهار شهر از توابع شهرستان تاکستان گفت: بهسازی شبکه برق ادارات اقماری شهرهای اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و نرجه در محدوده‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراست که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با یادآوری وجود ۱۰۰ روستا در تاکستان ادامه داد: بقیه روستاها هم حداکثر تا یک ماه آینده به کابل خودنگهدار مجهز خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۷۶۵ مشترک برق در تاکستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۱ مشتری در بخش خانگی، ۹ هزار و ۷۳۸ مشترک در بخش تجاری، ۳ هزار و ۶۱۹ مشترک در بخش عمومی، ۱۹۷۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۶۳۶ مشترک هم در بخش از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان بهره‌مند شدند.

کد خبر 748526

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین