Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه عصر جمعه در بازدید سرزده از زندان اوین از بخش‌های مختلف این زندان به ویژه هر سه بند امنیتی آن (بند‌های دو الف - ۲۰۹ - ۲۴۱) بازدید کرد و با برخی از متهمان بازداشت موقت به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس قوه قضاییه عصر جمعه در بازدید سرزده از زندان اوین از بخش‌های مختلف این زندان به ویژه هر سه بند امنیتی آن (بند‌های دو الف - ۲۰۹ - ۲۴۱) بازدید کرد و با برخی از متهمان بازداشت موقت به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای عصر جمعه (۱۵ مرداد) با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت ساعت از بند‌های امنیتی و موقت این زندان بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتاً با "متهمین بازداشت شده تحت قرار تامین" به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای به هنگام حضور در بند‌های امنیتی زندان اوین، تعداد روز‌های بازداشتی متهمان را از آن‌ها جویا و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطین شد.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در گفتگوی چهره به چهره با متهمین از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان سوال کرد.

در جریان این بازدید تعدادی از متهمین تقاضا کردند به تنهایی با رییس قوه قضاییه گفتگو کنند که قاضی القضات در خلوت با آن‌ها به گفتگو نشست.

رییس قوه قضاییه در ادامه در مورد یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و شش نفر بازداشتی دارد.
با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به صورت تفصیلی به گفتگو پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پایان حضور در زندان به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد
پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند که حق کسی ضایع نگردد و به کسی ظلم نشود.

بازدید سرزده از اوین سومین بازدید رییس قوه قضاییه از زندان در سی و پنجمین روز خدمت در کسوت قاضی القضاتی بود

محسنی اژه‌ای طی یک ماه شروع به کار در کسوت رییس دستگاه قضا بار‌ها در جمع‌های مختلف مسولین قضایی کشور به موضوع قرار بازداشت موقت اشاره کرده است.
این گزارش حاکی است رییس قوه قضاییه در همین خصوص در جمع اعضای شورای عالی قضایی و یا با حضور در دادگستری شهر قدس دستور داد: قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت دارد صادر نشود و آن‌هایی هم که ضروری است با ملاحظه دقیق قانون باشد.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این‌گونه موارد بازداشت موقت هم پرونده‌ها باید زودتر و سریع‌تر رسیدگی شود تا زمان بازداشت کمتر شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اژه ای قوه قضائیه دستگاه قضا قوه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه بازداشت موقت چهره به چهره زندان اوین رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج

رئیس کل دادگستری استان البرز بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود می‌کند و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم‌افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضائی سرلوحه اقدامات مجموعه قضائی قرار داده است، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضائی و سایر مجموعه‌ها از جمله اجرایی و شهری را به منظور شناسایی و حل مشکلات به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز عنوان می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضائی با مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: اگر همکاری سازنده میان همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از مأموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضائی است، تصریح کرد: بعضی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد، به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیر انتقال مدیریت زندان قزل‌حصار از تهران به استان البرز

فاضلی هریکندی با اشاره به تعطیلی زندان رجایی‌شهر و انتقال مدیریت زندان قزل‌حصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز، تصریح کرد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد، اما در مورد زندان قزل‌حصار، نظر مجموعه قضائی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضائی نیز بدون اغماض ورود کند و برخورد قاطع داشته باشد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای اسلامی شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه و ابراز امیدواری کرد اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج در سال جاری به نتیجه برسد.

کد خبر 748316

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند