Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:56:40 GMT

سرنوشت بیمارستان هیت قصرقند به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۳۶۲

سرنوشت بیمارستان هیت قصرقند به کجا رسید؟

گروه استان‌ها ـ روستای هیت با جمعیتی بیش‌از ۵ هزار نفر که یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای بلوچستان است قرار بوده بیمارستان‌دار شود اما حالا نه‌تنها علی‌رغم تخصیص زمین در این روستا بیمارستانی ساخته نشده بلکه در مرکز شهرستان هم ساخته نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرقند؛ اخیراً استعفای سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصر قند در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و دلیل آن نیز اعتراض این مقام به ضعف مدیران بالادستی عنوان شده است؛ آن هم در شهرستانی که از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی بهره‌مند است

در صحبت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود، فرزند سرپرست سابق شبکه بهداشت و درمان قصر قند مدعی است چند وقت اخیر پدرش در حوزه سلامت و درمان شهروندان و ضعف‌ها و کمبودها در حوزه درمان بیماری کرونا، بسیار به مسئولان علوم پزشکی ایرانشهر هشدار داده است اما آنها هیچ توجهی به صحبت‌های پدرش نکرده‌اند و همین باعث شده است پدرش استعفا بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعی برق صف‌های طویل در تنها جایگاه سوخت قصرقند را شکل دادادامه انسداد راه‌های روستایی قصرقند/ 23 روستا هفته‌هاست راه ارتباطی ندارندراه‌ ارتباطی 33 روستای قصرقند همچنان مسدود است

جالب اینکه موضوع استعفا به یک ماه پیش باز می‌گشت و عملاً مشخص نبود چرا باید این استعفا بعد از یک ماه که حالا ثناء الله رئیسی زاده به تازگی به عنوان جانشین بلیده‌ای معرفی شده است، رسانه‌ای و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود در حالی که اگر واقعاً جان مردم برای این مدیر مهم بود، باید یک ماه پیش و در روزهایی که می‌رفتیم تا اوج کرونا را تجربه کنیم، این مطلب پخش می‌شد.

استعفا برای نرفتن آبرو

در این زمینه با اداره روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تماس گرفتیم که این اداره گفت: در واقع این استعفا وقتی اتفاق افتاده است که مسئولان دانشگاه با توجه به تعدد ضعف‌های مدیریتی عزیز اله بلیده‌ای و هشدارهای عدیده، به ایشان گفتند هرچه سریع‌تر استعفای خود را به دانشگاه اعلام کنید و به این شکل، مردم شهرستان قصر قند را از بلایی به نام مدیر بی‌کفایت رهایی بخشیدند.

بیمارستان قصر قند یا روستای هیت، نمونه‌ای از خروار

در گذشته از این دست اتفاقات و انتصابات در بلوچستان که گریبانگیر مردم شده باشد، کم ندیده‌ایم مانند ماجرای بیمارستان روستای هیت که در انتها این بیمارستان با لابی‌گری، به قصر‌قند تعلق گرفت اما در آخر این بیمارستان که بنا بر نظر خیران باید برای روستای پر جمعیت هیت ساخته می‌شد، در قصر قند نیز ساخته نشد.

هیت از توابع شهرستان قصر قند و یکی از بزرگترین روستاهای بلوچستان با جمعیت حدوداً پنج هزار نفری است و در واقع زمینی هم که برای بیمارستان هیت در نظر گرفته شده، کاملاً مشخص بود و اکنون نیز بخشی از این زمین در دوره مدیریت جدید تبدیل به یک درمانگاه محلی برای اهالی این روستا شده است.

بنا بر این گزارش، بیمارستان قصرقند زمین لازم داشت و چون هیچ کدام از خیران راضی به ساخت بیمارستان برای مردم قصرقند که درمانگاه داشتند، نمی‌شد و آنها از اول قصدشان ساخت بیمارستان برای مردم محروم از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای مردم هیت بودند، رغبتی به ساخت بیمارستان در شهر نشان ندادند و همین موضوع باعث شد هیچ بیمارستانی در این شهرستان ساخته نشود.

سرنوشت بودجه مشخص نشد

با همه این تفاسیر، سرنوشت بودجه‌ای که در آن روزها برای ساخت بیمارستان قصرقند در نظر گرفته شد، هیچ وقت مشخص نشد و فقط چند مرکز درمانی کوچک در ساختمان مرکز بهداشت و درمان قصر قند ساخته شد، در واقع این بار بودجه تأمین شده بود اما زیاده‌خواهی‌های افراد خاصی باعث شد تا نه بیمارستانی در قصرقند ساخته شود و نه بیمارستان روستای هیت به سرانجام درست و حسابی برسد.

گفتنی است؛ بیمارستانی در قصر قند و قبل از تمامی این ماجراها، از سال 93 قرار بود ساخته شود که کماکان این بیمارستان 40 تختخوابی بعد از گذشت بیش از هفت سال قرار است ساخته شود، جالب اینکه در همان روزها نماینده وقت مردم حوزه انتخابیه چابهار عنوان کرده بود این شهرستان به بیمارستان 96 تختخوابی نیاز دارد؛ سال گذشته نیز طبق قول رئیس سابق علوم پزشکی ایرانشهر قرار بود یک بیمارستان 32 تختخوابی ساخته شود که آن هم هنوز قرار است ساخته شود.

البته در تماسی که با احمد بامری معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر داشتیم، وی گفت که یک بیمارستان محلی حتماً برای قصرقند ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ 395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان علوم پزشکی ایرانشهر ساخت بیمارستان روستای هیت ساخته شود قصر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • آخرالزمان شمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ علائم آن چیست؟ (+عکس)
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!