Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@19:08:30 GMT

بومی‌سازی پروفیل رنگی برای نخستین بار در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۴۴۱

بومی‌سازی پروفیل رنگی برای نخستین بار در ایران

متخصصان فناور کشورمان موفق شدند برای نخستین بار در کشور پروفیل رنگی تولید کنند که در ساخت این پروفیل‌های جدید از فناوری نانو استفاده شده است؛ ظرفیت تولید در این واحد فناور بیش از ۸۵۰۰ تن در سال است و برای بیش از ۲۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان فناور کشورمان موفق شدند برای نخستین بار در کشور پروفیل رنگی تولید کنند که در ساخت این پروفیل‌های جدید از فناوری نانو استفاده شده است که مقاومت آنها در مقابل شرایط آب و هوایی نامطلوب افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها مردم با در و پنجره‌های دو جداره آشنا هستند، محصولاتی پرکاربرد که جلوگیری از "اتلاف انرژی" و "رفع آلودگی صوتی" مهم‌ترین کاربردهای آنها است؛ یک واحد فناور در کشورمان، پروفیل‌های مورد نیاز ساخت این نوع در و پنجره‌ها را در کنار محصولات کلیدی دیگر تولید می‌کند.

تلاش متخصصان جوان و نخبه ایرانی در این واحد منجر به تولید پروفیل‌های رنگی برای نخستین بار در ایران و جهان شده است محصولاتی که پیش از این با روکش‌های رنگی ایجاد می‌شده است؛ ظرفیت تولید در این واحد فناور بیش از 8500 تن در سال است و برای بیش از 200 نفر نیز کارآفرینی مستقیم ایجاد شده است؛ در کنار تولید پروفیل‌های رنگی با کاربرد فراوان در صنعت ساختمان، فناوران این واحد، خودکفایی در تولید "نوار لبه" را نیز برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

در تولید این محصولات فناورانه از خاصیت نانو استفاده شده است که افزایش مقاومت در شرایط آب و هوایی سخت را برای این دست از محصولات حاصل کرده است؛ متخصصان در این واحد فناور تلاش می‌کنند با تولید محصولات باکیفیت و البته ارزان‌قیمت نقش موثری در کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن هم داشته باشند.

"علی جبین‌شناس" مدیر فروش این واحد فناور گفت: مصرف‌کننده را از هرگونه خدمات افزوده‌ای روی پروفیل سفید بی‌نیاز کرده‌ایم و این باعث می‌شود که پروفیل تا 50 درصد قیمتش ارزان شود و در نما نیز خواهیم توانست شرایط بصری ویژه‌تری را ایجاد کنیم؛ امروز در حوزه "نوار لبه" نیز ما بخش بزرگی از نیاز بازار را در طیف وسیعی از رنگ‌ها پوشش می‌دهیم و این عملکرد و فعالیت باعث شده است که ایران از واردات محصولات نوار لبه، کاغذ شبکه و چسب مصرفی در صنعت چوب بی‌نیاز شده است.

وی ادامه داد:‌ استفاده از ابعاد نامتعارف یا بزرگتر از حد معمول استاندارد با پروفیل‌هایی با جداره ضعیف، ناممکن است، این پروفیل یکی از اقدامات و امکاناتی که برای تولیدکننده پنجره فراهم می‌کند این است که آن محدودیت‌های ابعادی را کاهش می‌دهد.

"سمیه محمدی" یکی از فناوران این واحد گفت:‌ تولیدات این واحد با همت کارشناسان این کارخانه و با خلاقیت و بومی‌سازی متخصصان این شرکت بوده است و این تولیدات در تنوع و رنگ‌های مختلف ایجاد شده است؛ 6 خط تولید در این کارخانه مشغول به کار است و روزانه هر خط 6 تن تولید می‌کند.

ایران به جمع 6 کشور صاحب تکنولوژی "یخچال‌های نگهداری واکسن کرونا" پیوستضربه‌ سنگین به "بنیاد ملی نخبگان" با نادیده گرفتن تذکر رهبر انقلاب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی برای نخستین بار واحد فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی