Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:25:03 GMT

چه کارهایی باتری گوشی را ضعیف می‌کند ؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۶۱۶

چه کارهایی باتری گوشی را ضعیف می‌کند ؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر نور دستگاه شما کم شده یا به هر دلیلی موبایل شما خاموش شده و روشن نمی‌شود بی‌شک باتری موبایل شما به مشکل برخورده است. خرابی باتری موبایل در درازمدت باعث از کار افتادن آن می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم پس از مشاهده اولین نشانه‌های خرابی باتری موبایل برای تعمیر آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌خواهید بدانید چه کارهایی باتری گوشی را ضعیف می‌کند و چگونه می‌توان از خراب شدن باتری گوشی جلوگیری کرد در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

طولانی مدت به شارژ ماندن موبایل، مهمترین عامل خرابی باتری گوشی

یکی از مهمترین عواملی که باعث خرابی باتری گوشی می‌شود طولانی مدت به شارژ ماندن دستگاه یا شب تا صبح شارژ زدن گوشی است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که برای شارژ شدن موبایل خود آن را شب تا صبح به شارژر وصل می‌کنید تبریک می‌گوئیم، شما به زودی موبایل خود را از دست خواهید داد! با طولانی ماندن موبایل در شارژ، باطری داغ می‌کند و به مرور زمان از کار می‌افتد. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که شارژ موبایل به ۲۰ الی ۳۰ درصد رسید آن را در شارژ قرار دهید و پس از آن که باتری کاملاً شارژ شود آن را از پریز برق جدا کنید.

با بررسی مدت زمان شارژشدن موبایل در روزهای اول خرید آن به راحتی می‌توانید مدت زمان استاندارد شارژ شدن گوشی را به دست آورید و از خراب شدن باتری گوشی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

استفاده مداوم از پاوربانک، عامل تأثیرگذار در خرابی باتری موبایل

استفاده از پاوربانک یکی دیگر از دلایل خرابی باتری گوشی است. هر چند پاوربانک به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین و مفیدترین ابزارهای دیجیتال به شمار می‌رود اما استفاده اشتباه از این دستگاه باعث آسیب رساندن جدی به باتری گوشی شما می‌شود. در واقع پاوربانک برای زمانی طراحی شده است که شما به جریان برق دسترسی نداشته و نیاز ضروری به شارژ شدن موبایل‌تان دارید.

در این شرایط به راحتی می‌توانید موبایل را با استفاده از پاور بانک شارژ کنید. اتصال طولانی‌مدت موبایل به پاور بانک، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به باتری شما وارد می‌کند. پاوربانک معمولاً دو پورت دارد که برای شارژشدن موبایل به کمک هر یک از این پورت‌ها شما به یک کابل با آمپر یکسان همان پرت نیاز دارید. اگر موبایل را به‌وسیله یک کابل یک آمپری به پورت دو آمپری پاوربانک وصل کنید، باطری موبایل شما پس از مدتی دچار مشکل می‌شود.

پاوربانک‌های تقلبی نیز به عنوان یکی از دشمنان اصلی باتری‌موبایل شناخته می‌شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تنها در مواقع ضروری برای شارژکردن موبایل خود از یک پاوربانک باکیفیت و اصل برای موبایل‌تان استفاده کنید. برای خرید پاوربانک باکیفیت و اصل و انواع لوازم جانبی باکیفیت مانند ساعت هوشمند شیائومی و هندزفری‌های بلوتوثی برندهای مختلف همین حالا می‌توانید به سایت جانبی مراجعه کنید.

خرابی باتری موبایل به دلیل استفاده از شارژرهای قلابی

استفاده از شارژرهای قلابی و شارژرهای غیراصولی ضربه عمیقی به باتری گوشی شما وارد می‌کنند. قطعاً برای شما هم پیش آمده است که در شرایطی قرار گرفته‌اید که شارژر موبایل همراهتان نبوده و مجبور به استفاده از شارژرهای قلابی و بی‌کیفیت برای موبایل‌تان شده‌اید. توصیه می‌کنیم در این شرایط اجازه دهید موبایلتان خاموش شود تا در فرصت مناسب با شارژر اصلی خود دستگاه آن را شارژ کنید؛ اما به‌هیچ‌عنوان از شارژرهای قلابی استفاده نکنید. تفاوت ولتاژ شارژرهای اصلی و شارژرهای قلابی باعث خرابی باتری موبایل و از کار افتادن آن می‌شود.

اگر بنا به هر دلیلی شارژر اصلی گوشی‌تان خراب شد، پیشنهاد می‌کنیم برای هزینه کمتر به سراغ شارژرهای قلابی و بی‌کیفیت نروید. به‌هیچ‌عنوان استفاده از شارژرهای نامرتبط مانند شارژر اسپیکر jbl و هندزفری‌های بلوتوثی برای شارژ کردن باتری موبایل توصیه نمی‌شود.

شارژر تنها وسیله‌ای است که مستقیماً روی باتری موبایل تأثیر می‌گذارد، بنابراین کیفیت‌بالا و آمپر یکسان شارژر با باتری، تأثیر بسیاری بر سلامت باتری موبایل همراه شما دارد. در انتخاب شارژر موبایل نهایت دقت و حساسیت را به کار گیرید.

نصب برنامه و بازی‌های مخرب، ضربه‌ای محکم به باتری موبایل

با نصب برنامه‌های متعدد روی گوشی، باعث واردشدن فشار بسیار به باتری تلفن همراهتان خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم تنها از برنامه‌های کاربردی و ضروری برای گوشی تان استفاده کنید. نرم‌افزارهای مختلف برای عملکرد بهتر از باتری گوشی استفاده می‌کنند. زمانی که تعداد نرم‌افزارها افزایش پیدا کند فشار واردشده به باتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه باتری پس از مدتی دچار خرابی یا مشکل می‌شود.

اپلیکیشن‌های خبری، برنامه اسنپ چت، فیسبوک و مسنجر، یوتیوب و نتفلیکس از جمله نرم‌افزارهایی هستند که انرژی بسیاری از باتری دریافت می‌کنند و باعث خالی شدن آن می‌شوند. درصورت‌امکان در اولین فرصت این نرم‌افزارها را از گوشی خود حذف کرده و سلامت باتری موبایل‌تان را تضمین کنید.

خرید شارژرهای اصل و باکیفیت بالا از فروشگاه اینترنتی جانبی

با پاسخ به سوال چه کارهایی باتری گوشی را ضعیف می‌کند و نکات پیرامون این موضوع در این مطلب شما را با مهم‌ترین دلایل خرابی باتری موبایل آشنا کردیم. همان‌طورکه در این مقاله مطالعه کردید خرید یک شارژر باکیفیت و اصل تأثیر بسیاری بر سلامت باتری موبایل شما دارد.

برای خرید شارژر با کیفیت و برند اصلی می‌توانید همین حالا به سایت جانبی مراجعه کنید و در کمترین زمان محصول مورد نظر را خریداری کنید. محصول خریداری‌شده را سه روز پس از ثبت سفارش درب منزل تحویل خواهید گرفت.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5275466

منبع: مهر

کلیدواژه: موبایل تعمیرات موبایل کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا سیمان تولید داخلی جاذبه گردشگری پیامک سایپا لیزر عکاسی مشهد هتل داری آشپزخانه گردشگری فروشگاه های زنجیره ای استفاده از شارژرهای خرابی باتری موبایل شارژرهای قلابی پیشنهاد می کنیم موبایل تان موبایل شما شدن موبایل باتری گوشی برای شارژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho

گوشی سامسونگ a12 در میان گوشی‌های پایین رده سری A سامسونگ، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با توجه به قیمت مناسب، فروش زیادی داشت.

به گزارش ایمنا، A۱۲ سامسونگ یک گوشی هوشمند اقتصادی است که اواخر سال ۲۰۲۰ رونمایی و چند ماه بعد نسخه بهبود یافته آن با پردازنده ای قوی تر و با نام A۱۲ Nacho عرضه شد.

طراحی ظاهری گوشی A12 Nacho سامسونگ

گوشی‌های هوشمند اقتصادی و پایین رده عموما بدنه‌ای پلاستیکی دارند؛ گلکسی A۱۲ نیز از همین جنس است اما پوشش مات آن مانع به جا ماندن آثار انگشت روی بدنه‌ دستگاه می‌شود.

مشخصات گوشی A12 Nacho سامسونگ
مشخصات
تاریخ معرفی 9 آگوست 2021
نوع پردازنده - CPU Mediatek Helio P35
فرکانس پردازنده مرکزی 4 هسته 2.35 گیگاهرتزهشت هسته Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53
تعداد هسته پردازشگر هشت هسته
پردازنده گرافیکی - GPU Mali-G52
کیفیت دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 11 ا رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12
ابعاد 164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن 205 گرم
رنگ مشکی، آبی، قرمز
نمایشگر 6.5 اینچ PLS IPS LCD
رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
ترکیب حافظه داخلی و رم 32 گیگابایت / 4 گیگابایت رم - 64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم - 128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
دوربین سلفی
دوربین سلفی اصلی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتری لیتیوم پلیمری، غیر قابل تعویض توسط کاربر
اسپیکر مونو، جک 3.5 میلی‌متری
فناوری‌ ارتباطی GSM / HSPA / LTE
سیم‌کارت تک سیم‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPS GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
قیمت گوشی A12 Nacho سامسونگ

گوشی a12 ناچو آکبند در بازار به سختی پیدا می‌شود و قیمت آن حدود شش میلیون و صد هزار تومان است.

دستگاه های دست دوم این گوشی با توجه به حافظه و میزا ن استفاده از حدود سه میلیون تو مان تا چهار میلیون و پانصد تومان معامله می‌شوند.

کد خبر 749680

دیگر خبرها

  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟