Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در جریان یک نشست خبری گفت، جو بایدن همچنان به وعده‌اش به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای موافقت کردن با انتشار اسناد شرح دهنده نقش عربستان سعودی در این حملات "متعهد است".

 به نقل از پایگاه یاهونیوز، این اظهار نظر جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به درخواست جامعه بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر از رئیس جمهور آمریکا برای عدم شرکت در مراسمات یادبود مربوط به این حملات تا زمان عملی شدن وعده مذکور مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکی نگفت که آیا دولت آمریکا اسناد را منتشر خواهد کرد یا خیر.

ساکی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا جو بایدن قصد عمل به وعده‌اش و انتشار اطلاعات مربوط به ارتباط عربستان با حملات ۱۱ سپتامبر را دارد، گفت: ما با خانواده‌هایی که عزیزانشان را در جریان حملات ۱۱ سپتامبر از دست دادند به ویژه در این روزهای منتهی به بیستمین سالگرد این حملات که ماه آینده میلادی فرا می‌رسد اظهار همدردی و همدلی می‌کنیم. می‌دانم شما این را نپرسیدید اما می‌خواهم بگویم که کارکنان دفتر تعامل عمومی کاخ سفید و شورای امنیت ملی چند نشست را با گروه‌های نماینده خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر پیرامون درخواستهای آنها از بابت سند و مدرکها و شنیدن نظراتشان درباره اولویتهای سیاسی داشته‌اند. این همچنین به عنوان یک اولویت مطرح خواهد بود.

ساکی ادامه داد: همانطور که شما ممکن است مطلع باشید، جو بایدن، در مقام نامزد ریاست جمهوری به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر متعهد شد از وزارت دادگستری بخواهد به طور سازنده مسائل مربوط به اقدام دولت قبلی در مستمسک قرار دادن حق امتیاز اسرار دولتی را حل کند و از جمله به خط مشی صادره از سوی دولت اوباما-بایدن مبنی بر محدود کردن موارد استناد به این امتیاز و عدم به کارگیری آن برای جلوگیری از شرمساری یک شخص یا سازمان پایبند باشد.

وی افزود: او متعهد به وعده‌ای که در زمان کمپین انتخابتی داد، است البته هر گونه گامی از سوی وزارت دادگستری اتخاذ خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حملات ۱۱ سپتامبر کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است