Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:14:46 GMT

اهدای ۲۶۸۵ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی گلپایگان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۶۵۹

اهدای ۲۶۸۵ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی گلپایگان

علیرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۶ کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی با ۶ هزار و ۸۲۵ عضو وجود دارد، اظهار داشت: در کتابخانه‌های شهرستان ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ عنوان کتاب موجود است.

وی افزود: در این شهرستان پس از شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در بستر مجازی انجام می‌شود، در شرایط عادی نیز ۳۰ درصد اعضا به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان گفت: معرفی کتاب، نشست کتاب خوانان، دکلمه خوانی، شعرخوانی، محافل ادبی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، بررسی واقعه مباهله از جمله فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های شهرستان است که در بستر مجازی برگزار می‌شود.

سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه پرداخت شد

وی بیان داشت: در چهار ماه نخست امسال، مبلغ ۲۰ میلیون تومان از محل نیم درصد سهم شهرداری‌های سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر جذب و همچنین از محل تملک دارایی شهرستان نیز ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

احمدی افزود: سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان از محل بودجه تملک دارایی ۱۴۵ میلیون تومان تخصیص یافت که صرف هزینه تعمیر آسانسور و تابلوی کتابخانه آیت الله محمدی شد.

وی گفت: در چهار ماه نخست امسال در این شهرستان در جشنواره «بحار کتاب انوار دانایی» دو هزار و ۶۸۵ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان اهدا شده است، سال ۹۹ گلپایگان در جشنواره «بحار کتاب انوار دانایی» در سطح استان اصفهان رتبه نخست را به دست آورد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان گفت: کمبود اعتبار و نیروی انسانی مهمترین مشکل کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.

کد خبر 5275247

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا احمدی کتابخانه نشست کتابخوان اهدای کتاب ویروس کرونا شورای شهر واکسن کرونا بوشهر ماه محرم آمار کرونا محرم 1400 شیوع کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون ایلام کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند