Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:19:48 GMT

گاف بایدن: 350 میلیون آمریکایی واکسینه شده اند!

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۷۶۳

خبرگزاری آریا- در حالیکه جمعیت آمریکا حدود 330 میلیون نفر است، رئیس جمهور آمریکا در اشتباهی فاحش مدعی شد 350 میلیون آمریکایی واکسینه شده اند!
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، رئیس جمهور آمریکا که درک درستی از اعداد و ارقام ندارد و حتی نمی‌تواند کلمات را از روی متن به درستی بخواند در اشتباهی فاحش مدعی شد 350 میلیون آمریکایی واکسینه شده اند! جو بایدن در سخنرانی امشب خود، که درباره مسائل مختلف اقتصادی آمریکا از جمله بحران اقتصادی و عملکرد دولتش در ارتباط با شیوع کرونا صحبت می‌کرد وقتی می‌خواست درباره اهمیت واکسیناسیون و تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا صحبت کند در حالی که از روی کاغذ اعداد و ارقام را می‌خواند گفت 350 میلیون آمریکایی واکسینه شده اند!
گرچه ممکن است اشتباه جو بایدن برای اعلام واکسیناسیون 350 میلیون آمریکایی به جای اعلام 350 میلیون دُز واکسن با توجه به کهولت سن وی تا حدی طبیعی و اشتباه لفظی به نظر برسد، اما کمی دقت نشان می‌دهد وضعیت ذهنی او طوری است که درک درستی از اعداد و ارقام ندارد، چون دست کم انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا بداند که جمعیت این کشور 350 میلیون نفر نیست! طبق آخرین آمار در سال 2021، جمعیت آمریکا حدود 330 میلیون نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون 350 میلیون دُز واکسن در آمریکا تزریق شده است و این 350 میلیون دُز باعث شد 166 میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شوند و دو دُز واکسن خود را دریافت کنند. در واقع از 350 میلیون دُزی که جو بایدن به اشتباه آن را 350 میلیون نفر اعلام کرد، 332 میلیون دُز به 166 میلیون نفر (شامل دز اول و یادآور) تزریق شد.
بایدن در لحظه‌ای که رقم را اشتباه خواند، گفت: " بار‌ها گفته ام که این بیماری همه گیر برای افرادی است که واکسینه نشده اند. باید کاری کنیم که افراد بیشتری واکسینه شوند. اجازه دهید رقم اعلام کنم. بیش از ... (رقم یادش نمی‌آید). رقم چند بود؟ من یادداشت کردم، بیش از 350 میلیون آمریکایی تاکنون واکسینه شده اند! آنها حالشان خوب است. خشنودم که گزارش بدهم در یک هفته گذشته ما برای اولین بار شاهد بودیم که واکسیناسیون در آمریکا چهار میلیون افزایش یافت". گفتنی است پزشک سابق کاخ سفید و نماینده جمهوری خواه فعلی در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوم مرداد امسال گفته بود جو بایدن از سلامت ذهنی برخوردار نیست و به زودی یا استعفا می‌کند یا استیضاح می‌شود. پایگاه اینترنتی روزنامه سان این خبر را به نقل از دکتر رانی جکسون پزشک سابق کاخ سفید اعلام کرده بود. روزنامه سان نوشت: پزشک سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید با توصیف گاف‌های جو بایدن به عنوان خطری برای امنیت ملی آمریکا، گفت رئیس جمهور بایدن به احتمال زیاد از قدرت کناره گیری خواهد کرد یا طبق متمم 25 قانون اساسی آمریکا، استیضاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکایی واکسینه 350 میلیون د ز میلیون نفر رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا

رسانه آمریکایی آکسیوس مدعی شد: هفته گذشته دولت بایدن تحویل یک محموله تسلیحات آمریکایی به سمت سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است برای اولین بار از ۷ اکتبر آمریکا ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت نتانیاهو ایجاد کرده و مقامات آن را به تکاپو انداخت تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است. بایدن با انتقاد شدید آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، روبرو است. دولت بایدن در ماه فوریه از رژیم اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده می‌شود. رژیم اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که تحویل مهمات از هفته گذشته متوقف شد. کاخ سفید تا کنون از اظهار نظر خودداری کرده است. دولت بایدن به شدت نگران است که رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، حمله کند.

به گفته آکسیوس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بیانیه‌های متعددی را منتشر کرده و گفته است که قصد دارد دستور تهاجم به رفح را صرف نظر از نتیجه توافق تبادل اسرا و آتش‌بس، صادر کند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای به مناسبت روز یادبود هولوکاست که یکشنبه منتشر شد، به تنش با دولت بایدن اشاره کرد: «در هولوکاست وحشتناک، رهبران بزرگ جهان بودند که بیکار ایستادند؛ بنابراین، اولین درس هولوکاست این است: اگر از خود دفاع نکنیم، هیچکس از ما دفاع نخواهد کرد. و اگر لازم باشد تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد.»

دو منبع آگاه از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده با نتانیاهو به آکسیوس گفته‌اند که طرفین گفتگوی دشواری درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح داشتند. بلینکن در جریان این دیدار گفت که «عملیات نظامی بزرگ» در رفح منجر به مخالفت علنی ایالات متحده با آن خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم اسرائیل تأثیر منفی خواهد گذاشت.

یک روز بعد، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که رهبران اسرائیل درک می‌کنند که تهدید بایدن درباره احتمال تغییر در سیاست ایالات متحده در مورد جنگ غزه «واقعی است» و به نحوه انجام عملیات زمینی در رفح و وضعیت پناهندگان بستگی دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز شنبه در کنفرانس فایننشال تایمز گفت که دولت بایدن برای رژیم اسرائیل شفاف کرده است که شیوه اجرای عملیات در رفح بر سیاست ایالات متحده در قبال جنگ غزه تأثیر خواهد گذاشت.

آکسیوس در پایان نوشته است که میانجی‌های مصری و قطری همچنان در تلاش برای دستیابی به یک معامله تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس هستند که منجر به توقف درگیری‌ها در غزه شود. دولت بایدن عمیقاً درگیر این تلاش‌ها است و بیل برنز، رئیس سیا، در آخر هفته در قاهره به مذاکرات پیوست.

حماس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد فعلی را با ذهنیت مثبت بررسی می‌کند و با همین روحیه برای دستیابی به توافق به قاهره می‌رود. در حالی که رژیم اسرائیل منتظر پاسخ حماس به این پیشنهاد است، نتانیاهو چندین بیانیه در آخر هفته صادر کرد و گفت که با پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از معامله تبادل اسرا موافقت نخواهد کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز شنبه از نیروهای نظامی ارتش اشغالگر در غزه بازدید کرد و گفت که اسرائیل «سیگنال‌های نگران‌کننده» می‌بیند مبنی بر اینکه حماس قصد ندارد به سمت توافقی برای آزادی اسرا حرکت کند و تهدید به شروع قریب‌الوقوع عملیات در رفح کرد.

کد خبر 750960

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی