Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:46:30 GMT

مراحل ساخت سوله صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۶۰۱۵

مراحل ساخت سوله صنعتی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، طراحی و مراحل ساخت سوله دارای اصول و قواعدی است که می‌تواند برای ساخت سوله‌های دیگر نیز استفاده شود؛ اما طراحی، اجرا و ساخت سوله صنعتی به تخصص و دقت بسیار بالایی نیاز دارد و باید توسط شرکت‌های متخصص و دارای تجربه در این زمینه انجام شود. برای رسم نقشه‌های کارگاهی سوله صنعتی از نرم‌افزارهای خاصی استفاده می‌شود و باید توجه داشته باشید که عدم توجه به نکات ساخت سوله‌های صنعتی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل و برای جلوگیری از اشتباهات و اتفاقات جبران‌ناپذیر و همچنین بالا بردن سطح کیفیت سوله ساخته شده، قبل از اجرای سوله، طراحی و کشیدن نقشه با استفاده از جزئیات با مهارت و دقت آغاز می‌شود.

شرکت پولادین دژ کاوه (پدکا) این افتخار را دارد که خود را به عنوان یکی از برترین شرکت‌های سازنده انواع سازه‌های فلزی با بهترین متریال همراه با دانش روز و پیشرفته دنیا معرفی کند. این شرکت با بهره‌گیری از مهندسین خبره و با تجربه، انواع خدمات در زمینه طراحی، ساخت و اجرای سازه‌های فلزی را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اطلاعات مورد نیاز جهت طراحی سوله صنعتی

به منظور طراحی سوله باید شرایط آب و هوایی محل سوله را در نظر بگیریم و به همین جهت دقت و بررسی میزان بار مرده یعنی بار برف و یا بار نامتقارن را باید محاسبه کنیم. بارهای جانبی مانند بار باد و زلزله از مواردی هستند که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد. در ساخت سوله‌های صنعتی جرثقیل سقفی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا کوچک‌ترین اشتباهی در طراحی و محاسبه این مرحله ممکن است اتفاقات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. در مرحله بعد نوع خاکی که قصد دارید سوله را در آنجا احداث کنید باید آزمایش شود. اندازه دهانه سوله و همچنین طول و عرض سوله نیز در طراحی آن مؤثر است. محاسبه ارتفاع جانبی سوله و دیوارهای آن نیز باید به دقت بررسی شوند. قاب‌ها و تعداد آن‌ها همچنین طول قاب‌ها در طراحی سوله صنعتی باید در نظر گرفته شود.

سوله چیست و مراحل ساخت سوله چگونه انجام می‌شود؟

سوله‌ها از مهم‌ترین سازه‌های صنعتی هستند و انواع مختلفی دارند. سوله‌ها سازه‌های بسیار متنوع و زیبای فلزی هستند که طراحی خاصی دارند یعنی معمولاً سقف آن‌ها شیب‌دار بوده و دارای دهانه بسیار بزرگی هستند. این سازه‌ها کاربردهای زیادی دارند و هیچ گونه ستونی برای نگه داشتن سقف سوله استفاده نمی‌شود. سوله با در نظر گرفتن نکات فنی خاصی طراحی و اجرا می‌شود. یکی از کاربردهای این سازه در صنعت است.

سوله اولین بار توسط اروپاییان ساخته شد و بیشتر برای کارخانه‌ها و کارهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت و ساخت سوله یکی از نشانه‌های پیشرفت صنعت در هر کشوری است. پس از ساخت سوله در اروپا ساخت آن در ایران نیز متداول شد.

از سوله‌ها معمولاً برای انجام کارهای صنعتی استفاده می‌شود و کاربردهای متنوعی دارند. از موارد کاربرد سوله‌ها می‌توان به کارخانه‌ها، مرغداری‌ها، انبارها، کارگاه‌های صنعتی، فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌های گردهمایی، تالارهای پذیرایی، آشیانه هواپیما و همچنین پارکینگ خودرو و … اشاره کرد.

مراحل ساخت سوله شامل دو بخش اداری و اجرایی می‌شود. ابتدا مانند هر ساخت‌وساز دیگری برای ساخت سوله نیز باید مجوزهای مورد نیاز از مراجع ذی صلاح، مثل سازمان نظام مهندسی و… گرفته شود. پس از اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح مربوط، باید مکان ساخت را تعیین کنید. با توجه به کاربرد سوله مورد نظر شما، زمین و خاک باید بررسی و آزمایش شود. در مرحله اجرایی ساخت سوله اولین گام استفاده از مهندسین و طراحان متخصص در این زمینه یا کمک گرفتن از شرکت‌های سوله ساز متخصص و با تجربه است که در زمینه ساخت سازه‌های فلزی تجربه کافی دارند.

پس از انجام آزمایش‌های لازم روی خاک محل احداث سوله و سنجیدن مقاومت آن در برابر وزن سوله خاک‌برداری شروع می‌شود. بعد از خاک‌برداری نوبت به مرحله اجرای فونداسیون و کف سازی سوله می‌رسد. فونداسیون و کف سازی در استحکام ساخت سوله نقش بسیار مهمی دارد و باید توسط متخصصین این امر انجام شود. پس از سپری کردن این مرحله نوبت به نصب سوله می‌رسد. سوله‌ها و سازه‌های ساخته شده به محل نصب مورد نظر حمل می‌شوند و نصب ستون‌ها و قطعات دیگر نیز آغاز می‌شود. عملیات ساختمانی سوله نیز مرحله دیگری از نصب سوله است که در طی این مرحله نصب سقف، دیوار و همچنین درب و پنجره‌های سوله انجام می‌شود.

تیر با جان سینوسی یا تیر ورق‌های موج‌دار که به نام سین بیم نیز شناخته می‌شوند برای ساخت سوله‌های سبک و ارزان مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای مزیت‌های زیادی نسبت به سوله‌های سنگین و قدیمی هستند. سوله‌های ساخته شده با تیر با جان سینوسی استحکام بسیار بالایی دارند. همچنین به خاطر ویژگی‌های تیر ورق‌های موج‌دار مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. سوله‌های فوق سبک ساخته شده از تیر با جان سینوسی یا سوله‌های سینوسی به خاطر استفاده از متریال کمتر نسبت به سوله‌های سنگین قدیمی هزینه‌های کمتری نسبت به سوله‌های سنگین دارند.

یکی دیگر از انواع سازه‌های فلزی سوله‌های دست دوم است. سوله دست دوم به سوله‌های پیش ساخته‌ای گفته می‌شود که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشده اما قطعات آن‌ها برای ساخت سوله‌های دیگری به کار می‌رود و به همین دلیل هزینه خرید آن‌ها بسیار کمتر از سوله‌های دیگر است. سوله‌های دست دوم دو نوع استاندارد و غیر استاندارد دارند. سوله‌های استاندارد به سوله‌هایی گفته می‌شود که به علت تغییر کاربرد و استفاده زمین سوله و تبدیل شدن آن به کاربری دیگری تخریب شده‌اند اما قطعات آن‌ها کاملاً اصولی و استاندارد جدا شده و در مکان دیگری با قیمت بسیار پایین در اختیار دیگران قرار می‌گیرد و برای ساخت سوله‌های جدید فروخته می‌شود.

شرکت پولادین دژ کاوه یکی از شرکت‌های پیشرو و متخصص در زمینه ساخت سازه‌های فلزی، اسکلت ساختمانی، انواع سوله‌های صنعتی، سوله با تیر ورق جان سینوسی، با رعایت قوانین و آئین‌نامه‌های استاندارد برای طراحی و ساخت سوله به نامی آشنا در صنعت ساخت سازه‌های فلزی تبدیل شده است. برای مشاهده وبسایت شرکت پولادین دژ که تولید کننده انواع سازه فلزی است، به نشانی اینترنتی www.pooladindezh.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل info@pooladindezh.com و یا شماره تلفن ۰۲۱-۷۸۳۶۹ تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5275492

منبع: مهر

کلیدواژه: سوله بحران واحدهای صنعتی کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا سیمان تولید داخلی جاذبه گردشگری پیامک سایپا لیزر عکاسی مشهد هتل داری آشپزخانه گردشگری فروشگاه های زنجیره ای برای ساخت سوله سازه های فلزی سوله صنعتی ساخته شده سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در نخستین همایش کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود اظهار کرد: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم. دکتر اکبر نصراللهی گفت: معتقدم، معماری، رسانه است؛ چون هم پیام است و هم ابزار انتقال پیام و هم اینکه مخاطبان انبوه دارد.

این استاد دانشگاه افزود: آنچیزی که رسانه، معماری را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند، استفاده از هنر هم در ابزار یعنی نوع معماری و هم در طراحی و انتشار پیام است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در تشریح تحولات معماری و اثرگذاری و اثرپذیری آن از رشته‌های دیگر، گفت: استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی در معمــاری تــا جایــی پیــش رفتــه اســت کــه مفهــوم جدیدی به نام «مدیاتکچر» را موجب شـده اســت به گونه‌ای که در برج‌ها و ساختمان‌ها اخبــار و اطلاعات بــرای مــردم بــه نمایش گذاشته می‌شود.

وی در اهمیت معماری ابراز کرد: معماری تبلور فرهنگ و تمدن و هنر، روانشناسی و... در هر جامعه است و در طراحی فضای شهری و برنامه‌ریزی نباید از جایگاه مهم آن غلفت شود، اما متاسفانه الان وضع خوبی ندارد و خود ابزار تهاجم فرهنگی شده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران به شهرستان‌ها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید می‌کند.

نصراللهی ادامه داد: تقلید کورکورانه و ناشیانه و افراطی از معماری غربی، اختلال در توازان ارتباطاتی و بصری و شبیخون به محیط زیست، حریم‌ها، آرامش، امنیت، زیبایی، توازن، تعادل و معنویت بنا‌ها و غلبه بی‌نظمی، ناهماهنگی، فشار روانی، سیطره مادیت و کمیت به زندگی انسان راموجب است.

وی همچنین اضافه کرد: ساختمان‌های نازیبا و مغایر با فرهنگ مردم، ناهماهنگی بین ابعاد و ارتفاع ساختمان‌ها، الگو‌های طراحی، رنگ‌ها، مصالح و فرم‌های متفاوت و ناهمگون در عناصر دخیل در سیمای شهر، حقوق اجتماعی مردم را نقض کرده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش‌های دوگانه رسانه در معماری اظهار : سواد معماری حلقه مفقوده، معماری و شهرسازی است؛ این سواد به مردم محدود نیست، معماران، گرو‌های دانشی، استادان و متخصصان این رشته بیش از مردم و مسئولان به آن نیاز دارند و باید این مهارت و توانایی ساخت و عرضه متناسب با زیست‌بوم، فرهنگ و اعتقادات مردم در عین زیبایی و صرفه اقتصادی را داشته باشند.

نصراللهی ادامه داد: رسانه‌ها می‌تواند مروج معماری غرب و عامل اصلی مصرف گرایی و مدگرایی در معماری و در عین حال راهنما و وسیله برون‌رفت از این وضعیت باشند. آن‌ها می‌توانند مردم را برای انتخاب و خرید بنا‌های متاثر از فرهنگ غرب ترغیب کنند و یا مطالبه کننده بنا‌هایی منطبق با فرهنگ ایران و اسلامی و یا ناظر قدرتمند برای مقابله با آشفتگی و آزادی بی حد و حصر در این زمینه باشد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در پایان از استادان خواست از رسانه‌های کلاسیک، شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه معماری برای تصویر‌سازی صحیح از رشته‌های معماری و شهرسازی و بالا بردن سواد معماری مردم و تحقق راهبرد‌های بازسازی و بازآرایی، توسعه، تمایز، اقبال اجتماعی و سودمندی آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: گروه کشوری معماری و رسانه آماده است با تشکیل موسسه دانش‌بنیان متشکل از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن دانشگاه را عهده دار شود. 

همایش دو روزه کارگروه کشوری معماری بعد از دو روز بحث کارگروه‌های مختلف در دامغان، امروز در شاهرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر در شاهرود به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت