Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان طی تماس ویدئویی با میشل بشلت جریا، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل، پیرامون تشدید حملات، نقض حقوق بشری از جانب طالبان و فاجعه بشری ناشی از آن صحبت کرد.

اتمر در این گفتگو به وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و افزایش بی سابقه حملات بی‌رحمانه طالبان به مردم افغانستان که موجب کشتار غیر نظامیان و آوارگی مردم شده است اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتمر، حملات طالبان را که در تبانی با جنگجویان خارجی و گروه‌های تروریستی در افغانستان صورت می‌گیرد نقض آشکار و گسترده قوانین بین‌المللی حقوق بشر دانسته، و آن را فاجعه بشری خواند.

وی همچنین به حسن‌نیت و انجام تعهدات جمهوری اسلامی افغانستان برای دریافت راه حل سیاسی به شمول رهایی بیشتر از ۵ هزار زندانی طالبان با آن که طرف توافقتنامه دوحه نبوده اشاره کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان برگشت زندانیان رها شده طالبان به صفوف جنگ، تشدید حملات و محمکه صحرایی افراد ملکی و کشتار مردم بی‌گناه، تقویت روابط طالبان با گروه‌های تروریستی و همچنان عدم علاقمندی شان برای مذاکرات صلح را نقض واضح توافقنامه دوحه از جانب این گروه دانست.

وی حملات وحشیانه طالبان و کشتار مردم بی‌گناه، محکمه صحرایی اسرای جنگی، آزار و شکنجه زنان، محروم ساختن زنان و دختران از حق کار و آموزش در ساحات تحت تصرف طالبان را فاجعه بشری خوانده و مایه نگرانی عمیق افغانستان و جامعه جهانی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به گزارشات نهاد‌های معتبر بین‌المللی در خصوص مستندسازی نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی از جانب طالبان در افغانستان، اعمال این گروه در افغانستان را فاجعه بشری خواند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد حنیف اتمر افغانستان طالبان فاجعه بشری حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم