Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که مقامات این کشور دو تبعه میانمار را به اتهام برنامه ریزی برای قتل سفیر میانمار در سازمان ملل دستگیر کرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی مدعی شد: [دادستان های فدرال] از دستگیری «پیو هین تات» و «یه هین زا» جهت توطئه برای قتل و حمله خشونت آمیز به نماینده دائم میانمار در سازمان ملل، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(تات و زا) در دو شکایت جداگانه متهم شدند.

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا ادامه داد که آنها برنامه ریزی برای نقشه ترور را از ماه جولای تا پنجم آگوست انجام داده اند. این وزارتخانه افزود: هات ۲۸ ساله با یک قاچاقچی سلاح در تایلند که با نظامیان میانمار ارتباط دارد؛ در تماس بوده است. این دو نفر (هات و زا) درباره نقشه برای اجیر کردن افرادی جهت آسیب زدن به سفیر برای مجبور کردن وی به استعفا یا کشتن وی در صورت امتناع از این کار، بحث کرده اند.

بیانیه وزارت دادگستری افزود که زا ۲۰ ساله مبلغ ۵ هزار دلار به هات برای اجیر کردن مهاجمانی برای انجام این حمله داده است. «کیاو موئه تون» نماینده دائم میانمار در سازمان ملل، کودتای نظامیان این کشور در به دست گرفتن قدرت را محکوم کرده بود.

ارتش میانمار با ادعای تقلب گسترده در انتخابات سال گذشته میلادی، روز یکم فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن ۱۳۹۹) در یک کودتای نظامی دولت غیر نظامی این کشور را سرنگون و وضعیت اضطراری یکساله اعلام کرد. در نتیجه این اقدام، رهبران سابق این کشور شامل «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی و «وین مینت» رئیس جمهور این کشور بازداشت شدند. در پی این کودتا، اعتراض‌های مردمی در سراسر این کشور آغاز شد که با خشونت مرگباری سرکوب شد و به مرگ صدها تن انجامید.

نظامیان میانمار اگر چه تقلب در انتخابات را در توجیه کودتا مطرح می کنند، چندین منبع و نهاد مستقل پس از بررسی روند رای‌گیری در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که شواهدی حاکی از تقلب در انتخابات نیافته‌اند.

موضع گیری کشورهای غربی در محکوم کردن این کودتا صرفاً ژستی انسان دوستانه است که با هدف سیاسی انجام می شود و در آن دغدغه رفاه مردم میانمار در میان نیست.

کد خبر 5275483 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: میانمار کودتای نظامی ایالات متحده امریکا سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا لبنان افغانستان رژیم صهیونیستی ایران عراق روسیه طالبان کشتی اسرائیلی حزب الله لبنان انگلیس فلسطین عربستان سعودی سیدابراهیم رئیسی میانمار در سازمان ملل وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور

دریافت 57 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی می‌باشند؛ از زمان انقلاب تا کنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

کد خبر 6097689

دیگر خبرها

  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند