Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز منتهی به‌پانزدهم مردادماه، ۱۶۷ بیمار مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند، که همه این بیماران به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا قدیر اظهار داشت: در این مدت۱۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری شده و تحت مداوا و درمان قرار گرفتند.

وی افزود: ۱۴۸ بیمار نیز به‌تشخیص پزشکان معالج از بیمارستان مرخص شدند.

قدیر با اشاره به ‌فوت ۱۴ نفر از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آن ها مثبت شده بود، گفت: در مجموع ۷۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند.

وی افزود: از کل یک هزار و ۸۰۱ آزمایش کرونای صورت گرفته نتیجه ۶۱۲ مورد مثبت شد.

رییس علوم پزشکی قم بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۱۸۴ هزار و ۸۵ دُز واکسن تزریق شده‌ است.

حذف شرط سنی دریافت واکسن کرونا در قم تکذیب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با رد برخی شایعات نسبت به برداشته شدن محدودیت سنی در واکسیناسیون کرونا در این استان، گفت: فقط افراد بالای ۴۳ سال و گروه‌های خاص در سند ملی واکسیناسیون امکان دریافت واکسن دارند.

سیامک محبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون ۱۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در شهر قم و ۵ مرکز در شهرهای تابعه فعال بوده و روند واکسیناسیون مردم این استان در حال انجام است.

محبی ادامه داد: در حال حاضر برای دو گروه افراد بالای ۴۳ سال و مشاغل خاص مانند فرهنگیان، اساتید دانشگاه ها، رانندگان حمل و نقل عمومی و ریلی امکان تزریق واکسن کرونا فراهم است و برای سایر گروه های سنی امکان تزریق واکسن وجود ندارد.

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به یک تصور اشتباه از برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون در قم، اظهار داشت: محدودیت سنی تزریق واکسن در برخی مشاغل خاص مانند فرهنگیان وجود ندارد و وقتی یک معلم جوان برای دریافت واکسن به یکی از مراکز مراجعه می کند بعضی از شهروندان از آن به عنوان برداشته شدن محدودیت سنی تعبیر می کنند که تصور اشتباهی است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی به صورت روزانه عملکرد و نحوه تزریق واکسن به گروه های هدف را رصد می کنند و هیچ گونه امکان انحراف از سند ملی واکسیناسیون وجود ندارد.

محبی ادامه داد: گروه های هدف در واکسیناسیون کرونا در قم برای افراد بالای ۴۳ سال در مقایسه با استان تهران که ۵۷ سال به بالا است، ۱۰ سال جوانتر است و از این روی برخی شهروندان تهرانی برای تزریق واکسن تمایل سفر به شهر قم دارند.

۱۵۰۰ دوز واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال در سلفچگان قم تزریق شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم از اتمام واکسیناسیون گروه سنی بالای ۴۰ سال در بخش سلفچگان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به این گروه سنی تزریق شده است.

باقر محمودی در این زمینه، افزود: با فراخوانی که توسط مرکز خدمات جامع سلامت امام موسی کاظم(ع) بخش سلفچگان برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا صورت گرفت، این گروه سنی با مراجعه در روزهای ۱۱ و ۱۳ مردادماه به این مرکز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون روستاییان در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به‌صورت متمرکز و در یک روز در هر روستا انجام شده و با فراخوان قبلی توسط بهورزان کلیه افراد گروه هدف در تاریخ اعلام شده برای دریافت واکسن مراجعه می‌نمایند.

وی ادامه داد: تمامی گروه‌های سنی اعلامی توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم که در دوره قبل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند نیز می‌توانند در روزهای انجام واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

سه مرکز جدید واکسیناسیون در قم افتتاح شد

سه مرکز جدید واکسیناسیون کرونا طی آیینی با حضور استاندار قم افتتاح شد.

بهرام سرمست در حاشیه افتتاح و بازدید از این سه مرکز جدید، اظهار کرد: سیاست کلی ستاد کرونای استان این است که در کنار نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زمینه واکسیناسیون حداکثری شهروندان را فراهم کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه در راستای تحقق حداکثری واکسیناسیون، در دسترس بودن مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: در صدد افتتاح مراکز جدید در استان قم هستیم.

وی افزایش سهمیه واکسن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در دستور کار مسئولان استان دانست و بیان کرد: خوشبختانه نتیجه این پیگیری ها گسترش واکسیناسیون در استان بوده است.

سرمست سن دریافت واکسن در استان قم را ۴۳ سال و بیشتر عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به واکسیناسیون گروه های پرخطر  برای دریافت واکسن باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون استان قم تا پایان هفته آینده به ۲۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

حداقل یک هفته قم را تعطیل کنید

در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار قم ترتیب یافت نسبت به مداخله جدی مسوولان تصمیم‌ساز نسبت به تعطیلی حداقل یک هفته‌ای قم برای مدیریت و جلوگیری از روند روبه افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی تاکید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این جلسه، با بیان اینکه ۱۵۰ بیمار بدحال در قم بستری هستند، گفت: اغلب بیماران بدحال قم را کسانی تشکیل داده اند که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

محمدرضا قدیر افزود: در حالی که قم هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده تمام بخش‌های بستری بیمارستان‌های قم تکمیل شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: روزانه حدود ۶۰۰ بیمار موقت در قم بستری می‌شوند و این مساله کادر درمان را بشدت خسته و فرسوده کرده‌ است.

وی ابراز داشت: برای کنترل کرونا ما انتظار یک مداخله جدی مانند تعطیلی حداقل یک هفته‌ای قم را داریم تا از روند صعودی این ویروس اندکی کاسته شود.

قدیر اضافه کرد: روز گذشته با تزریق ۱۱ هزار دوز واکسن رکود واکسیناسیون در قم شکسته  و تاکنون ۱۵۷ هزار دوز واکسن در این استان تزریق شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هم اکنون ۱۰ مرکز تزریق واکسن درقم فعال است و امروز نیز سه مرکز جدید افتتاح و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته آینده تعداد این مراکز به ۱۷ مرکز برسد.

وی تاکید کرد: به دلیل روند صعودی بیماری کرونا و تکمیل شدن بخش‌های بستری بیمارستان ها، خدمات رسانی به سایر بیماران غیرکرونایی با مشکل روبه رو شده است.

شرایط کرونایی قم هر روز بدتر از دیروز

رییس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه، بیان کرد: عادی انگاری کرونا در جامعه مشهود است و بر اثر این وضعیت تعداد فوتی‌های این ویروس با جهش زیادی روبه رو شده‌است.

سیامک محبی گفت: در پیک جدید کرونا، تاب آوری نظام سلامت کمتر، عادی انگاری افزایش و تعداد مبتلایان با جهش بیشتری همراه شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: در پیک کنونی کرونا ۸۹ درصد از مبتلایان در مراکز سرپایی شناسایی می‌شوند و تعداد موارد مثبت رشد کرده‌ است.

رییس مرکز بهداشت قم یادآور شد: هم اکنون ۹ مرکز واکسیناسیون کرونا در قم فعال است و تلاش می‌شود تا شنبه هفته آینده پنج مرکز جدید دیگر فعال شود.

رییس مرکز بهداشت قم اظهار داشت: تاکنون ۱۵۷ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق شده و سامانه سلامت برای ثبت نام افراد بالای ۴۳ سال بالا نیز امکان پذیر شده و در روستاهای استان نیز گروه سنی بالای ۳۵ سال در حال انجام ست.

وی درصد پوشش واکسیناسیون در گروه های سنی مختلف، گفت: در گروه سنی ۸۵ سال به بالا ۵۹ درصد، گروه سنی ۷۵ سال به بالا ۶۳ درصد، گروه سنی ۶۰ سال به بالا ۵۴ درصد و در گروه ۵۰ سال به بالا ۲۳ درصد از مردم واکسینه شده‌اند.

برپایی هزار حسینیه سیار و مجازی در محرم امسال

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در ادامه با اشاره به نزدیکی به ایام عزاداری ماه محرم و صفر، خاطرنشان کرد: طی روزهای باقی مانده تا ماه محرم چند جلسه توجیهی برای مداحان و مسوولان هیات های مذهبی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی شعبانزاده اضافه کرد: طرح برپایی حسینیه سیار که جمعیت پایه نباشد و امکان رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم باشد در ماه محرم امسال در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز داشت: در قالب حسینیه‌های سیار تلاش می شود تا با راه اندازی رادیو هیات در ماه محرم امسال روزانه یک ساعت برنامه زنده پخش شود.

پیک پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم است

استاندار قم با بیان اینکه نباید اجازه عادی‌انگاری شرایط دشوار کنونی در جامعه داده شود، گفت: در قالب آمار و اطلاعات موج پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است.

بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران، افزود: دکتر روحانی ۸۸ جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را به صورت مستقیم برگزار و مدیریت کرد که با تصمیمات اخذ شده در آن ۴ موج بیماری پشت سر گذاشته شد، اما موج پنجم از تمامی موج های قبلی سهمگین تر است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم هرگونه تجمعی که باعث شیوع بیشتر ویروس شود باید با طرح های ابتکاری به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به نظرات کارشناسی مرکز بهداشت قم سوق داده شود.

سرمست گفت: برای بهبود روند واکسیناسیون در قم باید تعداد مراکز تزریق واکسن دست کم به ۲۰ مرکز افزایش یابد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل های کمتر از ۷۰ درصد از اصناف استان پذیرفتنی نیست و برای بهبود وضعیت نامطلوب کنونی باید بر حجم نظارت و برخوردهای بازدارنده افزوده شود.

استاندار قم گفت: دوران گذر و جابه جایی قدرت طی چند هفته آینده نباید مانع دقت نظر و کم شدن انگیزه کاری شود.

وی ابراز داشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های اقناع کننده نباید شاهد دپوی واکسن در استان باشیم و تمام گروه های هدف در بالاترین حد ممکن واکسینه شوند.

بیشتر فوتی‌های کرونایی افرادی هستند که واکسن نزده‌اند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه ابراز کرد: با توجه به دغدغه ها و چالش های معیشتی که مانعی مهم در مدیریت کرونا می شود بهترین راهکار تسریع در واکسیناسیون است.

بیژن سلیمانپور گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اکثریت فوتی های کرونایی در این استان را افرادی شامل می شوند که واکسن تزریق نکرده اند.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: قم به دلیل ویژگی زائرپذیری و کنترل بیماری باید دست کم به مدت ۲ هفته بصورت کامل تعطیل شده و اجازه هیچگونه ورود خودرو و افراد غیربومی داده نشود.

مراکز واکسیناسیون قم به ‌۱۷ مرکز افزایش می‌یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درآینده‌ای نزدیک مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونای استان به ۱۷ مرکز می‌رسد.

محمدرضا قدیر در جلسه هماهنگی گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا استان با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها در امر واکسیناسیون، اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان سختی‌ها را به‌جان خریده و از سلامت مردم ضیانت کرده اما با توجه به‌فرسایشی شدن بحران، انتظار است سایر نهادها به‌یاری دانشگاه آمده تا فرایندهای طراحی شده با سرعت و کیفیت بهتری اجرایی شوند.

قدیر با اشاره به‌اینکه تاکنون ۱۴۶ هزار دوز واکسن در قم تزریق شده ‌است، گفت: برنامه‌ریزی شده است تا با راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون، تزریق روزانه واکسن در استان قم بین هشت تا ۱۰ هزار دوز در روز برسد.

وی نیاز استان برای سرعت بخشیدن به ‌فرایند واکسیناسیون را ۱۷ مرکز ذکر کرد و افزود: تاکنون ۱۰ مرکز در استان راه اندازی شده و با افزایش مراکز تجمیعی به ۱۷ مرکز در آینده‌ای نزدیک، فرایند واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری می‌گیرد.

مجوزی برای برگزاری مراسم در تالارهای قم صادر نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد که هیچ گونه مجوزی برای برگزاری مراسم در تالارها در سطح استان قم صادر نشده است.

سیامک محبی در جلسه کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم، گفت: پیکره بهداشت و درمان ضربه خورده است و باید همه دست به دست هم داده تا از این شرایط خارج شویم.

وی ادامه داد: میزان رعایت دستورات بهداشتی به شدت کاهش یافته و متاسفانه برخی از قوانین کرونایی نیز در سطح استان ضمانت اجرایی ندارد.

محبی گفت: روال دانشگاه از ابتدا بر این بوده که آمار و اطلاعات دقیق را در اختیار مردم قرار دهد و تاکید می‌کنیم که همشهریان عزیز باید مراقب بوده و دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر محبی افزود: ما هیچ گونه مجوزی در خصوص برگزاری مراسم در تالارها نداده‌ایم و مخالف هر اقدامی مغایر با سلامت مردم هستیم.

دادستانی قم از محدودیت‌های کرونایی حمایت می‌کند

معاون دادستان قم در جلسه کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی با اشاره به لزوم رعایت مقررات بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی افزود: اگر در جایی نیاز به حمایت قضایی باشد دریغ نمی‌کنیم.

علی اصغر سلطانی گفت: باید جلوی عادی انگاری در موضوع کرونا گرفته شود و اجازه ندهیم سلامت مردم به خطر بیفتد.

وی تصریح کرد: درک دغدغه معیشتی بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی در قم مهم است ولی در کنار آن حفظ جان مردم هم بسیار مهم و ضروری است و عدم تمکین صنوف به رعایت مقررات قابلیت پیگیری دارد.

معاون دادستان قم گفت: برخی تبلیغات علیه واکسن و یا پروتکل‌های درمانی و بهداشتی در فضای مجازی وجود دارد که باید پاسخ داده شود و ضمن تنویر افکار عمومی و با آگاه سازی به موقع اجازه ندهیم که برخی مغرضانه در راستای تخریب ذهن مردم گام بردارند.

آغاز واکسیناسیون سنین بالای ۵۰ سال در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت وزیر بهداشت از دوشنبه یازدهم مرداد، گروه سنی بالای ۵۰ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند.

محمدرضا قدیر در این زمینه افزود: همشهریان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت‌نام می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پیگیری تزریق واکسن برای گروه‌های سنی کمتر نیز در دستور کار است.

بسیج همه امکانات در قم برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال

اعضای شرکت کننده در جلسه ستاد اطلاع رسانی دولت در قم به اتفاق بر ضرورت گسترش مراکز تزریق واکسن و بسیج همه امکانات برای واکسیناسیون تمام افراد بالای ۵۰ سال ساکن استان در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه گفت: نیاز است به سرعت یک طرح بسیج همگانی برای افزایش میزان تزریق واکسن کرونا در قم صورت گیرد، چرا که تمام امکانات لازم برای این کار در استان مهیاست و می‌توانیم تعداد تزریق واکسن را به چند برابر میزان موجود برسانیم.

بیژن سلیمان‌پور با انتقاد از عدم توجه برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: آمارهای ارائه شده در خصوص کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار ناراحت کننده و فراتر از حد عادی انگاری است.

وی ادامه داد: وضعیت بیماری هم از نظر شیوع و هم از نظر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بسیار نامناسب است و در چنین شرایطی برگزاری تجمع‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین نقطه ضعف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این که گسترش واکسیناسیون به عنوان راهکاری موثر در مقابله با شیوع ویروس کرونا اولویت استان است،‌ تاکید کرد: در این رابطه از همه گروه‌های مرجع همچون روحانیون،‌ اساتید دانشگاه،‌ پیشکسوتان، هنرمندان، ورزشکاران و سایر گروه‌های تاثیرگذار می‌خواهیم مردم را به تزریق هرچه سریع‌تر واکسن دعوت کنند.

معاون استاندار قم افزود: مراکز تزریق واکسن در قم تا حدی که نیاز باشد ایجاد خواهد شد و به دنبال آن هستیم که شرایط برای تزریق واکسن به افراد زیر ۵۰ سال نیز مهیا باشد تا روند واکسیناسیون استان سرعت بیشتری پیدا کند.

سلیمان‌پور با بیان این که کاهش رعایت نکات بهداشتی به زیر ۴۰ درصد به هیچ عنوان قابل قبول نیست،‌گفت: در مقابله با کرونا باید همه دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی ستاد ملی را رعایت کنیم و اجازه ندهیم با کاهش رعایت‌ نکات بهداشتی،‌ کادر درمان بیش از این دچار زحمت شوند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم و لزوم تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری مطلوب مراسم‌های عزاداری، افزود: در این رابطه به دنبال برگزاری جلسه با متولیان برگزاری جلسه‌های عزاداری هستیم و می‌دانیم همچون سال گذشته اکثر هیهات‌های مذهبی دستورالعمل‌های بهداشتی را به نحو احسن رعایت خواهند کرد.

وی با بیان این که تصمیم‌های گرفته شده در این خصوص به زودی ارائه خواهد شد، ادامه داد: شیعه امام حسین(ع)‌ بصیر است و مطابق امر رهبر معظم انقلاب اجازه نمی‌دهد بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب برخی سو استفاده‌ها شود.

معاون استاندار قم همچنین از پیرغلامان اهل بیت(ع) خواست با استفاده از موقعیت ایجاد شده در آستانه ماه‌های محرم و صفر،‌ مردم را نسبت به تزریق واکسن تشویق کنند.

همه امکانات قم به مدت سه هفته برای واکسیناسیون بسیج شود

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: به دنبال کاهش گروه‌های سنی در بحث واکسیناسیون استان قم هستیم و اکنون افراد ۵۰ سال به بالا می‌توانند با مراجعه به مراکز منتخب نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

علی ابرازه تاکید کرد: گسترش مراکز تزریق واکسن به صورت خودرویی باید از جمله برنامه‌های استان در این بخش باشد تا از این طریق از تجمع افراد که خود عاملی برای گسترش کرونا است جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای موفقیت در اجرای برنامه واکسیناسیون و مقابله مطلوب با کرونا،‌ باید روند واکسیناسیون درکوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و به همین دلیل نیاز است که همه امکانات استان قم به مدت سه هفته برای اجرای موفق این برنامه بسیج شود.

وی با اشاره به نقش واکسیناسیون درکاهش مرگ ناشی از کرونا،‌ افزود: درحال حاضر حدود ۱۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی قم بستری هستند که هیچ کدام از این افراد دریافت کننده واکسن کرونا نبودند.

وضعیت کرونا در قم به هیچ عنوان مطلوب نیست

همچنین در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه وضعیت کرونا در قم اصلا مطلوب نیست و در اوج پیک این بیماری در سطح استان هستیم.

سیامک محبی تاکید کرد: این پیک نسبت به تمام پیک‌های قبلی سهمگین تر است و میزان تاب آوری سیستم بهداشت و درمان را تحت تاثیر خود قرار داده‌است.

وی ادامه داد: با اعلام وضعیت قرمز در پیک‌های قبلی همراهی بیشتری را از سوی مردم شاهد بودیم،‌ اما این همراهی در پیک کنونی کاهش یافته و عادی انگاری مردم به یکی از نقاط آسیب پذیری در مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده که تبعات خطرناکی درپی خواهد داشت.

وی افزود: اکنون بیش از ۷۰۰ بیمار کرونا مثبت در مراکز درمانی استان بستری هستند که این آمار با اضافه کردن تعداد افرادی که با مراجعه روزانه و بستری موقت از خدمات بیمارستانی برخوردار می‌شوند، بسیار بیش از این خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از نظر شیوع بیماری و تعداد فوتی‌ها وضعیت خوبی نداریم و در این شرایط  تاب آوری کادر درمان هم که طی چند ماه گذشته فرصت استراحت پیدا نکردند،‌ رو به کاهش است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز استان از منظر شیوع ویروس کرونا، افزود: اگر شرایط به همین روند طی شود و مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را نداشته باشند آمار بستری و فوتی‌های استان در اثر کرونا طی‌ هفته‌های آینده نیز بیشتر خواهد شد.

محبی همچنین با اشاره به تزریق بیش از هفت هزار واکسن طی روز گذشته در قم گفت: با این میزان تزریق رکورد استان در این موضوع شکسته شد و ما با ایجاد مراکز جدید به دنبال تزریق روزانه ۲۰ هزار دوز واکسن در قم هستیم.

۱۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون در قم آماده افتتاح است

استاندار قم با اشاره به‌تصویب طرح افزایش مراکز تجمعی واکسیناسیون در قم در جلسه ستاد مقابله با کرونای قم، گفت: برابر گزارش داده شده ۱۰ مرکز تجمعی برای افتتاح آماده شده که در هفته جاری چند مرکز آن به بهره برداری می رسد.

بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: این هفتاد و هشتمین و آخرین جلسه ستاد ملی کرونا به‌ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی بود و تعداد جلسه‌های ستاد کرونا در قم نزدیک ۲۰ جلسه بیشتر از ستاد ملی است.

وی با بیان اینکه جلسه‌های ستاد کرونا به‌ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی از همان ابتدای شیوع کرونا تشکیل شده که در پایان این جلسه مجموع مصوبه‌های به ۵۷۳ مورد رسید افزود: این مصوبه‌ها طی این مدت به‌استان‌ها ابلاغ و به‌مرحله اجرا درمی‌آمد.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده از آخرین وضعیت کرونایی شهرهای کشور، اکثر شهرها وضعیت قرمز دارند و باید نظارت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی بیشتر تشدید شود.

سرمست با اشاره به‌تاکید ستاد ملی بر موضوع واکسیناسیون بیان داشت: در استان نیز تاکید کردیم مراکز چندگانه‌ای را برای سنین مختلف ایجاد کنند، واکسیناسیون بالای ۵۵ سال شروع شده و برای افراد بالای ۵۰ سال نیز پیگیر هستیم، مجوز بگیریم.

استاندار قم تصریح کرد: از رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی نیز انتظار داریم در امر تشویق مردم به‌واکسیناسیون کمک کنند که گروه‌های هدف به‌موقع واکسن دریافت نمایند.

وی با تاکید براینکه گروه‌های پرخطر برای واکسیناسیون در دستور کار قرار بگیرند گفت:‌ معلمان، فرهنگیان، استادان دانشگاه و همچنین تمام اقشاری که به‌نوعی بیماری‌های زمینه‌ای دارند و یا در ارتباط تنگاتنگ با مراجعان و مردم هستند، در اولویت می‌باشند، و بر اساس سند ملی واکسیناسیون نیز تلاش می‌شود که استفاده حداکثری از این سند صورت بگیرد.

استاندار قم همچنین با اشاره به‌مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مهلت جذب اعتبارهای عمرانی تا پایان نیمه نخست سال جاری تمدید شد.

وضعیت کرونایی استان قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رعایت دستورالعمل های بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم دانشگاه علوم پزشکی قم گفت رعایت پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون کرونا رییس مرکز بهداشت قم مراکز تزریق واکسن تزریق واکسن کرونا واکسیناسیون در قم برای واکسیناسیون روند واکسیناسیون مقابله با کرونا نیز در این جلسه واکسن کرونا هزار دوز واکسن دریافت واکسن محمدرضا قدیر بیمارستان ها جلسه ستاد دستور کار سه مرکز جدید بالای ۵۰ سال گروه های هدف گروه های سنی همه امکانات عادی انگاری محدودیت سنی ویروس کرونا استاندار قم وضعیت کرونا سال به بالا کرونا در قم گروه سنی وضعیت قرمز هفته آینده کاهش رعایت سهمگین تر تزریق شده قم نیز استان قم قم بستری ستاد ملی ماه محرم خواهد شد تزریق شد نظر شیوع ۱۰ مرکز یک هفته فوتی ها ۱۷ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!