Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیمه یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان و کارآفرینان است، اظهار داشت: باید یک نظام بیمه‌ای مورد اطمینان داشته باشیم و بخش مهمی از این نظام، بیمه اجباری است.

وی افزود: کار و فعالیت مردم در سیستم‌های دولتی و خصوصی نیاز به امنیت شغلی دارد و همچنین باید برای تأمین دوران بازنشستگی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه اختیاری و غیر انحصاری

رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای به ویژه بیمه اجباری باید حداکثری باشد، گفت: در مقابل آن در بخشی از بیمه که اختیاری است می‌تواند رقابتی باشد و البته انحصاری نباشد.

وی ادامه داد: باید نظام بیمه‌ای مشمول، گسترش بیمه و اجباری بودن، حمایت کردن بخش اختیاری و تسهیلات و تأثیرات آن در محیط کسب و کار بهینه‌سازی شود، به عبارتی از یک طرف باید نظام بیمه‌ای و امنیت شغلی حاکم شود تا آتیه بیمه شدگان و خدمات درمان افراد لحاظ شود و از طرف دیگر دستور العمل‌ها، قوانین و مقررات نظام بیمه‌ای خود مانعی برای کسب و کار نباشد.

موانع دور زدن بیمه توسط کارفرما

فولادگر از دیگر موارد قابل پیگیری در نظام بیمه‌ای را نظام پرداخت بیمه‌ای و یا دریافت حق بیمه عنوان کرد و گفت: اگر این نظام پرداخت و حق بیمه سهل باشد دیگر در پرداخت بیمه دچار بروکراسی بیمه‌ای نمی‌شوند و این مانع برای کارگران و کارفرمایان برطرف خواهد شد.

وی افزود: در عین حال که نوع ضوابط و مقررات بیمه باید در راستای حمایت از کارگر و کارمند باشد، از سویی دیگر نباید وجود ضوابط سختگیرانه بیمه، کارفرما را مجبور به دور زدن بیمه کند.

رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس یادآور شد: در همین راستا نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار درباره مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی برگزار شده که فعالان اقتصادی بخشنامه‌محوری را یکی از مشکلات عنوان کردند.

وی خاطر نشان کرد: قوانین مختلفی در طی سال‌های متعددی تصویب شده که باید از بستر آنها در رفع موانع بیمه و تأمین اجتماعی استفاده کرد و در کنار ملاحظات حمایتی و اجتماعی به مسئله بیمه توجه داشت.

کد خبر 5275548

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه کسب و کار حمایت از تولید ملی اصفهان تسهیلات اشتغالزایی ویروس کرونا شورای شهر واکسن کرونا بوشهر ماه محرم آمار کرونا محرم 1400 شیوع کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون ایلام نظام بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک