Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:25:12 GMT

افتخار تاریخی برای والیبال آرژانتین در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۶۴۲۷

افتخار تاریخی برای والیبال آرژانتین در المپیک

تیم ملی والیبال آرژانتین مدال برنز بخش مردان المپیک توکیو را به دست آورد تا برزیل این مسابقات را با دست خالی ترک کند.

به گزارش مشرق، دیدار رده‌بندی مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو صبح امروز (شنبه) برگزار شد و آرژانتین با نتیجه سه بر ۲ مقابل برزیل به پیروزی رسید. ست‌های اول، چهارم و پنجم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ست‌های دوم و سوم هم با امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل رقم خورد.

این ۲ تیم در مرحله گروهی هم مسابقه داده بودند که در آن مسابقه برزیل با نتیجه سه بر ۲ پیروز شده بود.

فاکوندو کونته دریافت‌کننده آرژانتین ستاره این مسابقه بود و با کسب ۲۱ امتیاز نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت. یکی از نقاط قوت در بازی امروز آرژانتین، دفاع روی تور این تیم بود. آرژانتینی‌ها در این مسابقه ۱۷ امتیاز با دفاع روی تور کسب کردند و آخرین امتیاز بازی را هم با دفاع از آن خود کردند.

آرژانتین درحالی امروز به مدال برنز المپیک دست یافت که پیش از این فقط یک بار در المپیک ۱۹۸۸ سئول به مدال برنز رسیده بود. برزیل هم پس اینکه در چهار المپیک اخیر به فینال صعود کرده بود، المپیک توکیو را با دست خالی ترک کرد.

از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به وقت تهران، فینال والیبال مردان بین کمیته ملی المپیک روسیه و فرانسه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو آرژانتین والیبال المپیک توکیو المپیک المپیک 2020 ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت

دو تیم تراکتور و استقلال در حساس‌ترین دوئل هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه) با قضاوت پیام حیدری به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم خواهند رفت.

تراکتور بعد از غلبه بر ذوب آهن در جام حذفی، تا حدودی از روز‌های اسف‌بار خود فاصله گرفته و برای عدم ورود به حواشی جدید چاره‌ای جز پیروزی بر استقلال ندارد.

در نقطه مقابل، بازی با تراکتور سخت‌ترین مسابقه استقلال برای رسیدن به قهرمانی به حساب می‌آید. آبی‌پوشان تنها یک امتیاز با پرسپولیس رده دومی اختلاف دارند و برای تثبیت جایگاه خود در صدر، محکوم به شکست تراکتور هستند.

عدم نتیجه‌گیری برابر مدعیان از بزرگ‌ترین انتقادات وارده نسبت به سرمربی پیشین تی‌تی‌ها بود. تراکتور با هدایت پاکو خمس در فصل جاری از ۵ بازی بزرگ لیگ (استقلال، سپاهان و پرسپولیس) تنها یک امتیاز کسب کرده بود و حالا حمید مطهری در آخرین بزنگاه دیدار با بزرگان، این فرصت را دارد که اولین پیروزی قرمزپوشان تبریزی در فصل جاری برابر یک مدعی را رقم بزند.

از طرفی تنها یک امتیاز از سه تقابل اخیر دو تیم عاید تی‌تی‌ها شده و شکست سنگین ۷ بر یک فصل قبل و واگذاری ۲ بر صفر بازی رفت، روحیه انتقام جویی در بازیکنان تراکتور را تقویت کرده است.

به روایت آمار:

۳۱ مسابقه بین ۲ تیم در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و ۸ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه ۲ تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

وضعیت ۲ تیم در ۵ بازی اخیر:

تراکتور: ۳ مساوی و ۲ باخت

استقلال: ۳ برد و ۲ مساوی

وضعیت جدول:

تراکتور با ۴۰ امتیاز در جایگاه چهارم حضور دارد و استقلال با ۵۳ امتیاز صدرنشین است.

دیگر خبرها

  • جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • سومین آزمون سخت اوسمار/ نوبت پیروزی پرسپولیس فرا می‌رسد؟
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک