Web Analytics Made Easy - Statcounter

"اپل" در اقدامی عجیب اعلام کرده است که در تلاش برای محافظت از کودکان و برای جلوگیری از دستیابی آنها به تصاویر غیراخلاقی و مستهجن، اسکن دستگاه‌های مشتریان را برای مشاهده تصاویر دیده‌شده توسط کودکان آغاز می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "اپل" در اقدامی عجیب اعلام کرده است که در تلاش برای محافظت از کودکان و برای جلوگیری از دستیابی آنها به تصاویر غیراخلاقی و مستهجن، اسکن دستگاه‌های مشتریان را برای مشاهده تصاویر دیده‌شده توسط کودکان آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپل می‌گوید قبل از بارگذاری یک تصویر در iCloud یک ابزار تشخیصی به نام neuralMatch با استفاده از پایگاه داده‌ای از تصاویر غیراخلاقی که قبلاً در مرکز ملی کودکان مفقود شده و استثمار شده (NCMEC) آمریکا شناخته شده است، فرایند تطبیق را روی دستگاه هدف انجام می‌دهد؛ اپل مدعی است که این فناوری، حریم خصوصی کاربران را رعایت خواهد کرد و تصاویر خصوصی دستگاه تلفن همراه کاربر را مشاهده نخواهد کرد بلکه از اثر انگشت دیجیتالی پیوندداده شده به محتوا استفاده می‌کند که به آن این امکان را می‌دهد که مطابقت را بررسی کند.

مدیران اپل می‌گویند که اگر این سیستم و فناوری،‌ تصاویری از سوء استفاده جنسی از کودکان را تشخیص دهند، پرونده به سازمان‌های قضایی گزارش شده و حساب کاربری اپل کاربر نیز به طور کامل غیرفعال و مسدود می‌شود؛ اپل گفته است که  این تغییرات ابتدا در به‌روزرسانی iOS 15 ، iPadOS 15 ،watchOS 8 و macOS Monterey در اواخر امسال وارد ایالات متحده می‌شود.

اما این اقدام با واکنش‌‌ منفی و گسترده کاربران همراه شده است، به عنوان نمونه "پروفسور اندرسون" استاد دانشگاه کمبریج  گفته است که این اقدام وحشتناک می‌تواند منجر به نظارت گسترده بر تلفن‌ها و لپتاپ‌های کاربران و نقض حریم خصوصی کاربران شود.

مدیرعامل واتساپ نیز به صراحت اعلام کرده است چون از نظر وی چنین اقداماتی حریم شخصی افراد را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد، چنین قصدی ندارد؛ وی رویکرد اپل را بسیار نگران‌کننده توصیف کرده است زیرا به دولت‌های مختلف جهان با دیدگاه‌های متفاوت در مورد تصاویر مستهجن امکان می‌دهد تا تصاویری را که شاید عملاً مشکلی نداشته باشند به پایگاه داده این نوع تصاویر اضافه کند؛ به گفته وی سیستم واتساپ برای مقابله با این تصاویر، مبتنی بر گزارش‌های کاربران است و از این طریق در سال 2020 بیش از 400 هزار گزارش دریافت شده است.

اپل به اسکای‌نیوز گفته است که این سیستم تشخیصی با حفظ حریم خصوصی کابران ساخته شده است و به این ترتیب فقط تصاویر مستهجن و حاوی محتوای غیراخلاقی را شناسایی می‌کند.

درآمد 39.6 میلیارد دلاری "اپل" از فروش سه ماهه آیفون 12رونمایی "اپل" از محصولات فناورانه خود در رویداد "Spring Loaded"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اپل علمی علم و تکنولوژی اپل علمی علم و تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش