Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:17:56 GMT

پشت پرده روی آوردن کشورهای عرب خلیج فارس به عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۶۸۶۲

پشت پرده روی آوردن کشورهای عرب خلیج فارس به عراق

یکی از تحلیلگران عراقی به دلایل روی آوردن کشورهای عرب خلیج فارس به عراق پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، «حسن العذاری» مشاور رهبر جریان صدر تاکید کرد: تصمیم این جریان در تحریم انتخابات آتی قطعی است.

العذاری اظهار داشت: تصمیم صدر درخصوص عدم شرکت در انتخابات آتی تصمیمی قطعی و نهایی است و بازگشتی از آن در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هیچ یک از اعضای جریان صدر حق ندارند از نامزدی حمایت کرده یا برای وی تبلیغ کنند.

از سوی دیگر« جمعه العطوانی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی عراقی «افق» اعلام کرد: هرچه به انتخابات نزدیک تر می‌شویم، اقدامات تروریستی با انگیزه‌های سیاسی در برخی مناطق تشدید می‌شود.

وی از تحرکات داخلی و خارجی برای تعویق در برگزاری انتخابات عراق سخن گفت و افزود: شاهد شکست در بُعد امنیتی و اطلاعاتی هستیم و برخی مناطق به بستری برای داعشی‌ها تبدیل شده است.

العطوانی گفت: برخی سیاستمداران وابسته به سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس به دنبال تعویق انتخابات هستند.

وی افزود: داعشی‌ها به دنبال هدف قرار دادن مراکز شهری با هدف ایجاد ناامن کردن روند انتخابات هستند.

قرار است انتخابات پارلمانی عراق دهم اکتبر در این کشور برگزار شود.

دلایل توجه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به عراق

«کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد: علت روی آوردن کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به سوی عراق درباره شبکه برق و گرایش مصر و اردن به سوی عراق، تصادفی نبوده است بلکه تلاشی برای دور کردن عراق از اردوگاه شرق و سوق دادن آن به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: آمریکا به دنبال سیطره تجاری بر عراق است تا از آن به عنوان سلاحی علیه چین و روسیه استفاده کند به ویژه که دولت عراق مجری سیاست‌های آمریکا شده است و آنچه واشنگتن می‌خواهد را پیاده می‌کند.

الخیکانی تصریح کرد: تن دادن دولت عراق به خواسته‌های آمریکا، سبب خواهد شد که عراق عرصه تسویه حساب‌ها اردوگاه شرق و غرب شود. همه چیز به دولت‌های عراق مربوط است که آیا دنباله رو سیاست های آمریکا باشند یا استقلال عراق را حفظ کنند و به همکاری با همه کشورها بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج فارس کشورهای عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند