Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:47:08 GMT

کاهش ۱.۱ درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۶۹۰۵

کاهش ۱.۱ درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه تهران

به گزارش روز شنبه ایرنا از پالایشگاه تهران، «حامد آرمان‌فر» گفت: شرکت پالایش نفت تهران توانست در سال گذشته از انتشار حدود ۲هزار و ۵۰۰ تن آلاینده SO۲ و حدود ۵۰هزار تن آلاینده  CO۲ در سال به اتمسفر جلوگیری کند. صرفه‌جویی غیرمستقیم ناشی از کاهش انتشار آلاینده های Co۲ و So۲ به اتمسفر که منجر به کاهش هزینه‌های اجتماعی شده است برابر با یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال در سال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدام‌های انجام شده در سال ۱۳۹۹ که منجر به این کاهش چشمگیر مصرف انرژی شده است، اظهار داشت: جایگزینی برق واحدهای کنترل یک شمالی از STG به GTG، تشکیل جلسات کارگروه عالی مدیریت انرژی به‌منظور پایش مداوم عملکرد انرژی شرکت، پیگیری و بررسی پروژه های بهینه سازی انرژی، بررسی هزینه های انرژی و سود ناخالص شرکت، پایش مداوم سوخت مایع مصرفی در راستای استفاده حداکثری از سوخت گازی و حذف سوخت مایع، ارتقای داشبورد عملیات روزانه به منظور پایش های مداوم و روزانه شاخص‌های کلیدی عملکرد انرژی در سطح کلان و در سطح واحدهای عملیاتی، ایجاد مشوق های انگیزشی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای عملیاتی به‌صورت ماهیانه و پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی را می‌توان برخی از اقدام‌های انجام شده شرکت پالایش نفت تهران در خصوص کاهش مصرف انرژی دانست.

وی ادامه‌داد: بهبود ۱.۱ درصدی در عملکرد انرژی مصرفی شرکت و همچنین کاهش تدریجی و حذف سوخت مایع از سبد سوخت مصرفی و جایگزینی آن با سوخت گاز طبیعی علاوه بر صرفه‌جویی مستقیم سه‌هزار و ۷۱۴ میلیارد ریالی باعث کاهش قابل توجه انتشار آلاینده‌های زیست محیطی به اتمسفر شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران افزود: استفاده بهینه از انرژی در فرآیند توسعه اقتصادی همواره به عنوان یک هدف مهم در توسعه پایدار مدنظر شرکت پالایش نفت تهران قرار داشته است.

برچسب‌ها پالایشگاه نفت تهران بنزین پالایشگاه نفت بهینه سازی مصرف انرژی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پالایشگاه نفت تهران بنزین پالایشگاه نفت پالایشگاه نفت تهران بنزین پالایشگاه نفت بهینه سازی مصرف انرژی شرکت پالایش نفت تهران مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاعات ۵ هزار و ۷۵۸ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالت برای عدم استفاده از سهمیه سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است همین طور اطلاعات ۹ هزار و ۱۱۵ وانت بار که بیمه‌نامه آنها از سال ۱۳۹۷ منقضی و دیگر تمدید نشده برای اجرای ماده ۴۸ توسط ستاد سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است.

او افزود: این وسایل نقلیه در صورت تهیه بیمه‌نامه و مراجعه به پلیس ۱۰+ و ثبت اطلاعات بیمه‌نامه در سامانه‌های مربوطه مجددا امکان استفاده از سهمیه کارت سوخت خود را خواهند داشت.

گفتنی است، بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان