Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:15:46 GMT

تندیس طلایی برای «جایی که قصه‌ای ندارد» + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۷۲۷۲

تندیس طلایی برای «جایی که قصه‌ای ندارد» + فیلم

‍‍‍‍‍‍

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند ایرانی «جایی که قصه‌ای ندارد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی میترا روحی‌منش، به تازگی توانست تندیس طلایی «پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم رودخانه» را که یک جشنواره در حوزه فیلم‌های کوتاه و مستند است، به عنوان نخستین فیلم برگزیده جشنواره کسب کند.    

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم رودخانه  از ابتدای ماه ژوئیه ۲۰۲۱ در Padova شهری در کشور ایتالیا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا روحی منش به نمایندگی از مستندهای ایرانی توانست برای به تصویر کشیدن دلبستگی روستاییان «جایی که قصه ای ندارد» به محل اجدادی خود، جایزه اول این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

تهیه کننده و کارگردان این مستند پیرامون آن گفت: این فیلم که ساخت آن در سال جاری یعنی ۱۴۰۰ به اتمام رسید برای اولین بار در یک جشنواره بین المللی شرکت داده شد. البته بجز این جشنواره برای دو جشنواره دیگر اقدام کردیم که به مرحله نهایی نرسید.

وی افزود: با توجه به مستندهای متنوعی که در مناطق مختلف ایران ساخته ایم، در کشاکش ساخت یکی از همین مستندها متوجه روستایی به نام حاجی‌آباد مربوط به شهرستان کُردکوی در استان گلستان شدیم که در کمال ناباوری همه اهالی روستا  بیمار بودند؛ تعدادی از آن‌ها نابینا و تعدادی بیماری راشیتیسم و سایر بیماری‌های استخوانی داشتند، حتی برخی نیز دچار معلولیت ذهنی بودند. ازدواج اهالی این روستا به دلیل نداشتن سواد و نبود مرکز درمانی و پزشک، در داخل خودشان و به صورت فامیلی انجام می شود که یکی از دلایل معلولیت های ذهنی و نابینایی آن ها به همین مسأله مرتبط می‌شود و برخی بیماریها به شکل ژنتیکی به فرزندانشان منتقل می‌شود. آن‌ها حتی امکانات اولیه زندگی مثل آب لوله‌کشی و برق را نیز نداشتند اما با تمام این‌ها حاضر به ترک محل اقامت خود و مهاجرت به روستاهای اطراف یا شهر نبودند. همین دلبستگی و عشق به زادگاه در این افراد موجب شکل‌گیری ایده ساخت یک مستند شد.

روحی‌منش به سختی ها و مسایلی که گروه مستندساز طی ساخت آن مواجه بودند، اشاره کرده و ابراز داشت: ساخت این فیلم با مشکلات خاصی همراه بود از جمله اینکه مسیر این روستا صعب العبور و رفت و آمد به آن سخت است. از این رو تصویربرداری فیلم حدود یک سال به طول انجامید.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تندیس طلایی میترا روحی منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه ایران که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحد‌های نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحد‌های نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری