Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:39:24 GMT

«شورای ششم» شورای تعامل است، نه تقابل

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۷۴۰۰

«شورای ششم» شورای تعامل است، نه تقابل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پس از انجام مراسم تحلیف و رسمیت یافتن اولین جلسه شورای شهر، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در اولین نطق این شورا با بیان اینکه به دلیل توفیق خدمتی که در شهر امام‌رضا (ع) و مردم شهید پرور مشهد نصیبمان شده است، خداوند منان را شکرگزاریم، گفت: در آغازین روز دوره ششم شورای شهر، یاد همه شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم و به ساحت همه شهدا ادای احترام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر نقش و جایگاه نظام شورایی در دین مبین اسلام و قانون اساسی کشور افزود: یکی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور، شورا‌ها هستند، هر چند از لحاظ تصمیمات سازمانی و اداری دارای وظایف خاص خود هستند، اما از نظر قانون و حق حاکمیت در تراز سایر ارکان حکومتی قرار می‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حضور چشمگیر مردم در انتخابات ۱۴۰۰، باوجود توطئه‌های گوناگون دشمن و شیطنت رسانه‌های خارجی و بعضا داخلی و در شرایط کرونایی، همه محاسبات آن‌ها را نقش برآب کرد، ادامه داد: این حضور و رأی مردم، پشتوانه و امانت بزرگی برای شورای ششم است که باید ضمن امانت داری و حفظ آن تا پایان مأموریت برای تحقق و مطالبات مردم تلاش مضاعف داشته باشد.

موحدی بیان کرد: در این جلسه شورا جا دارد به سهم خودمان از مقام معظم رهبری که سهم بسزایی در حضور مردم و شکوه انتخابات داشتند، تشکر و قدردانی کنیم و از برگزارکنندگان انتخابات اعم از فرماندار مشهد و هیئت‌های اجرایی و نظارت نیز قدردانی می‌کنیم.

امانت دار رأی مردم هستیم

او تصریح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم اگر چه شورای ششم، کاملا براساس سلایق و علایق جریان انقلابی انتخاب شده است و این انتخاب به منزله تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری است، معتقدیم امانت دار رأی یکایک مردم مشهد با هر سلیقه، تفکر و دیدگاه سیاسی و فرهنگی هستیم.

بیشتر بخوانید

برگزاری آیین تحلیف شورای اسلامی شهر مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: آنچه معیار عملکرد ماست، قانون و حدود اخلاقی و شرعی است و ان شاءالله شائبه برخورد‌های سلیقه‌ای و جناحی در عملکرد شورا نخواهیم داشت و شاخص ما در حرکت رو به جلوی نظام مدیریت شهری، استفاده از افراد انقلابی، جهادی، کارآمد، پاک دست و مردمی است.

موحدی با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی برای مدیریت شهری یکی از اصول شورای ششم است، اظهار کرد: باید کاری کنیم که پس از ۴ سال همه ما را به عنوان شورای شهر یاد کنند نه شورای شهرداری.

او حرکت به سمت مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری و هماهنگی با نماینده، ولی فقیه در استان، دولت و نمایندگان برای استفاده از ظرفیت حاکمیت در حل مشکلات مشهد را دیگر محور کاری شورای ششم بیان کرد و افزود: مردم محوری و ایجاد رابطه دوسویه با مردم در جذب و استفاده از ایده ها، طرح‌ها و نقطه نظارت آن‌ها برای شناسایی و حل مشکلات شهری، روح حاکم بر شورای این دوره شهر مشهد است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امیدواریم با حمایت مردم مشهد در ایجاد شرایط مثبت زیست شهری، شفاف سازی در مدیریت با ادامه هوشمندسازی، حذف رانت و امتیازات غیرقانونی از فرایند اداره شهر، تحقق وظایف معطل مانده مدیریت شهری به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر، ارتقای خدمت رسانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، صیانت از فرهنگ رضوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کارنامه‌ای پربار را از خود به جای بگذاریم.

هر منطقه شهرداری، یک برنامه خاص و جدا

موحدی بیان کرد: در این راستا نباید گرفتار کمیت‌ها شویم و موفقیت خود را نباید در تعداد بیشتر مصوبات بدانیم. بر این باور هستیم که برای هر منطقه شهرداری باید یک برنامه خاص و جدا وجود داشته باشد که لازمه آن مشارکت فرهیختگان جامعه است.

او تصریح کرد: مأموریت اصلی ما این است که چگونه مشکلات شهر را حل کنیم و لازمه رسیدن به این هدف، وجود فضایی آرام در شورا و شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: انتظار بحق شهروندان از شورای ششم در کاهش هزینه‌های غیرضروری و تشریفات، پرهیز از شروع پروژ ه‌های تبلیغاتی و فاقد توجیه فنی و اقتصادی و جایگزینی این پروژه‌ها با پروژه‌های کم هزینه، زودبازده و محله محور، شفاف سازی عملکرد‌های مالی و قرارداد‌های شهرداری با متوقف کردن فساد اداری و اقتصادی که منابع شهرداری را می‌بلعد، مورد توجه این شورا است.

موحدیان با تأکید بر اینکه ما درباره زیست بوم شهر که با چالش‌های عمیق و رنج آور مواجه است، اظهار کرد: در موضوع ترافیک، سیاست این دوره شورا، رویکرد انسان محور متکی بر حمل ونقل عمومی و جایگزینی آن با رویکرد خودرو محور است. در این راستا حمل ونقل عمومی به ویژه تکمیل خط ۳ قطار شهری برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، هر چند که در این زمینه هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری برابر ساخت چندین پل و زیرگذر باشد.

بخش فرهنگی شهرداری، پرهیز از موازی کاری و تقلید
او توجه جدی به فرهنگ دینی در کلان شهر مشهد به عنوان جهان شهر برکت و کرامت رضوی را دغدغه فرهنگی این دوره شورای شهر دانست و افزود: امیدواریم بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری را از موازی کاری و تقلید از سایر دستگاه‌های فرهنگی به رویکرد تسهیلگری مدیریت شهری در حوزه فرهنگ و بستر سازی برای تعالی مردم به نحوی که منجر به فعال شدن مردم در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی شود، سوق دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این مسیر حضور تشکل‌های مردم نهاد را برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت داوطلبانه و خیریه فراهم می‌کنیم و البته در حوزه فعالیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز فعال‌تر خواهیم بود.

شهردار مشهد به زودی انتخاب می‌شود

موحدیان همچنین در پایان جلسه علنی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رؤسای کمیسیون‌ها در جلسات هماهنگی انتخاب شدند، اما با انتخاب در جلسات کمیسیون‌ها به طور رسمی و قانونی کارشان را آغاز می‌کنند، بیان کرد: همچنین ما تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان را هم در دستور کار داریم که بررسی جرئیات تشکیل این کمیسیون نیز در ۱۰ روز دیگر انجام و در جلسه علنی بررسی می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت انتخاب شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به رئیس جمهور مبنی بر تشکیل هر چه سریع‌تر کابینه، ما نیز شهردار مشهد را در اسرع وقت تعیین می‌کنیم. به همین منظور قرار است شنبه (امروز) ۹ نامزد شهرداری مشهد برنامه‌های خود را ارائه بدهند و اعضا نیز برای برنامه نامزد‌ها یک امتیاز و برای شاخص‌های در نظر گرفته شده توسط شورا، امتیاز دیگری را تعیین کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پس از بررسی جمع امتیازات برنامه‌ها و شاخص ها، در نهایت ۳ نفر انتخاب و از بین این ۳ نفر در جلسه علنی شورا، شهردار مشهد انتخابات می‌شود. تاکنون نیز هیچ کدام از گزینه‌های پست شهرداری مشهد انصراف خود را به ما اعلام نکرده اند.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری شهردار مشهد شورای ششم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد گفت: ۱۷۰۰ اتوبوس باید به ۲۷۰۰ اتوبوس برسد که بتواند کمبود ناوگان آنها را جبران کند.

محسن شریعتی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجموعه شهرداری مشهد در حال حاضر ۱۷۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ۱۶۷ خط فعالیت می‌کنند و در ۳۷۰۰ جایگاه مسافر و ۱۷ پایانه اتوبوسی به مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به مدل اتوبوس‌ها که ۱۲ متری و ۱۵ متری در سه‌محور و دو کابین هستند، افزود: انبوه اتوبوس‌های تندرو خطوط اصلی را خدمات می‌دهند، اما در بعضی خطوط که محدودیت‌هایی از جمله حاشیه شهر و تردد ماشین‌های سنگین وجود دارد که وسایل حمل‌ونقل دیگری مسافران را به پایانه‌ها و خطوط اصلی اتوبوس‌های تندرو منتقل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: به ازای هر اتوبوس به صورت استاندارد باید دو و نیم برابر راننده وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۰۰ اتوبوس باید به ۲۷۰۰ اتوبوس برسد که کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی برطرف شود.

شریعتی با اشاره به محدودیت‌های به وجود آمده در خصوص استفاده از رانندگان پایه یک، کمبود نیرو در کلان‌شهرها و هزینه خرید اتوبوس تصریح کرد: عمدتاً تمام پتانسیل منابع انسانی به کار گرفته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه یک عامل مثمرثمر در انتقال تجربیات و به دست آوردن اطلاعات جدید است.

کد خبر 750109

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است