Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@17:54:06 GMT

کمبود قرص درمان کرونا در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۷۵۲۳

کمبود قرص درمان کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تامین تجهیزات و نیازهای دارویی کمترین توقع مردم کرونا زده است.

هرچند عدم رعایت پروتکل‌های اجتماعی یکی از دلائل قرار گرفتن کشور در وضعیت موجود است و نمی‌توان فرد خاصی را در این وضعیت مقصر جلوه داد اما  دلیل شیوع مجدد کرونا در مازندران متاثر از بازگشائی بدون حساب و کتاب محورهای ورودی به روی گردشگران و افراد غیر بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تعطیلی یک هفته تهران و کرج و عزم سفر کردن مسافران این استان‌ها و کم توجهی به ورود مسافران از شرق به مازندران زمینه قرار گرفتن این استان در شرایط نامناسب کرونایی را فراهم کرده است.

کمبود تجهیزات بیمارستانی از یک طرف و مشکلات در تامین دارو یکی از چالش‌های جدی این روزها برای درمان کرونا است.

کمبود قرص فاوی پیراویل بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا در استان را با مشکل مواجه کرده است.

در همین ارتباط گفت و گوی انجام دادیم با شیران معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که علت را شیوع بالای بیماری و افزایش مصرف این محصول در کل کشور اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این قرص به صورت سهمیه‌بندی در اختیار استان‌های کشور قرار می‌گیرد.

شیران در واکنش به این سوال خبرنگار فارس با توجه به روند رو به رشد بیماری و اینکه مازندران از استان‌های مسافر خیز است، آیا نباید سهمیه مناسب‌تری در اختیار بگیرد، گفت: پیگیری لازم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از طریق مکاتبه مستقیم با وزیر بهداشت تامین این قرص در دست اقدام است، همچنین نمایندگان مجلس هم رایزنی‌های انجام شده است.

معاون غذا و داروی مازندران خاطرنشان کرد: مشکلاتی در بحث تولید این داور وجود دارد، سهمیه اختصاص داده شده به استان‌های کشور کافی نیست.

وی اضافه کرد: همه دانشگاه‌های کشور در این زمینه مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،تامین دارو حداقل انتظاری است که مسوولان استانی و ملی نه تنها برای مازندران حتی برای سایر استان‌ها باید در برنامه‌ریزی خودشان قرار دهند، از طرفی مردم مازندران پاسوز کم کاری‌های متولیان در وزارت کشور مبنی بر عدم تصمیم‌گیری مناسب در جلوگیری از ورود مسافر شدند.

امکانات موجود در استان مازندران بر اساس نیاز حدود ۳ میلیون جمعیت مازندران برنامه‌ریزی شده اما در بررسی میدانی مشخص می شود که بخشی از امکانات استانی برای مسافران و گردشگران اختصاص پیدا می‌کند که این موضوع باید مورد توجه سیاستگذاران قرار بگیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: غذا و دارو شیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد

با تصمیم شورای تامین استان مازندران زنان نمی‌توانند در ورزشگاه تماشاگر دیدار تیم‌های نساجی و پرسپولیس باشند.   به گزارش ایسنا، تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.   با تصمیم شورای تامین استان مازندران زنان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند. این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.   قرار است در جایگاه زنان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیس ورزشگاه آزادی: شرایط برای حضور زنان مهیا است/ طبقه دوم ورزشگاه از حالت پلمب خارج شد روز تلخ بانوان پرسپولیسی در ورزشگاه آزادی کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین