Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای دبیران قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه برخط شورای دبیران قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی مهدی نیا مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و دبیران قرآن و عترت سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه حجت الاسلام شریفانی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه قرآن و عترت متوقف بر آن است که شناخت لازم از منزلت قرآن داشته باشیم، گفت: منزلت قرآن را از منظر اسامی قرآن که حاکی از ابعاد قرآن است، از منظر وحیانی بودن قرآن که علمی خاص است و هیچ نوع باطلی در آن راه ندارد، می‌توان بررسی کرد.

وی اضافه کرد: همچنین از منظر آثار وضعی و تکوینی قرآن که در آیه آخر سوره حشر و آیه ۳۱ سوره رعد که نشان دهنده تاثیر شگرف قرآن است، از منظر کلام امام سجاد (ع) که قرآن را تجلی خداوند دانسته که می‌تواند بهترین انیس انسان باشد و بالاخره از منظر اعجاز که قرآن از ابعاد مختلف معجزه است، می‌توان بررسی کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اعجاز محتوایی قرآن در جشنواره قرآن و عترت مدنظر است. وقتی ما معتقدیم که قرآن از ابعاد محتوایی ژرفای بی پایان دارد آن وقت می‌توانیم بهره مناسب از این کتاب ببریم.

وی تاکید کرد: سزاوار است در منزلت قرآن همه دبیران قرآن و عترت با سنت‌های قرآنی تامل عمیق داشته باشند که چه کنیم این جشنواره از بعد کمی و کیفی به ویژه در حوزه تفسیر، توسعه یابد و بتوانیم مجموعه فاخر و باعظمت دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات قرآن و عترت بهره‌مند کنیم؛ بنابراین انتظار آن است که یک برنامه تحولی در این حوزه ترسیم کنیم.

در ادامه جلسه هر یک از دبیران نقطه نظرات و سوالات خود را در حوزه قرآن و عترت مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شریفانی قران و عترت نهاد رهبری در دانشگاهها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی دبیران قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه «وعده صادق» خروجی دانشگاه‌های ماست، گفت: اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم؛ حتی اقتصاد هم تسلیم می‌شود.   به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی رستمی در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است با تبریک روز معلم با تاکید بر اینکه «وعده صادق» خروجی دانشگاه های ماست، اظهار کرد: روند اتفاقات بعد از عملیات وعده صادق ثابت کرد که اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم؛ حتی اقتصاد هم تسلیم می‌شود.   وی در ادامه افزود: در شرایطی که نرخ دلار با هر خبری تغییر می‌کرد، به دلیل قوی بودن اقتصاد کشور، دلار هم تسلیم شد و افزایش نیافت.   رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باور قطعی این است که که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد، با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد، گفت: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایحاد شده همه محصول تلاش دانشمندان ایران اسلامی است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد