Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، هفته گذشته هند اعلام کرد که در کنار چین، ذخیره نفت خام خود را آزاد می‌کند تا به کاهش قیمت نفت کمک کند.

هند در نظر دارد نیمی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام خود را برای جذب مشارکت خصوصی در توسعه ظرفیت تأسیسات ذخیره‌سازی راهبردی خود بفروشد.

فروش نفت از ذخیره‌سازی‌ها می‌تواند به‌عنوان اقدامی از سوی یکی از واردکنندگان ناراضی از افزایش قیمت‌های نفت با هدف پایین آوردن قیمت این کالای راهبردی برای پالایشگران این کشور تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هند هم‌اکنون حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه  نفت خام در ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود دارد.

هند شدیدترین منتقد پیمان کاهش عرضه اوپک پلاس در سال جاری بوده و معتقد است از کاهش مصنوعی تولید نفت برای افزایش قیمت حمایت نمی‌کند.

حرکت هند برای تجاری‌سازی نیمی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود در درجه نخست با هدف افزایش سرمایه برای ظرفیت‌سازی بیشتر است، اما در عین حال می‌تواند نفت ارزان تر از تأسیسات ذخیره‌سازی تا پالایشگاه‌های هندی را تضمین کند.

همچنین هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه چین به‌دنبال آزادسازی بخشی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام خود است.

این موارد باعث شد تا قیمت نفت در معاملات هفته گذشته با کاهش همراه باشد.

نفت برنت که روز دوشنبه معاملات خود را با ۷۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه آغاز کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه به ۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید که کاهش ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

نفت شاخص آمریکا نیز با کاهشی ۷.۴ درصدی از ۷۳ دلار و ۹۵ سنت به ۶۸ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای اوپک پلاس، حداقل تا شهریور سال آینده تمدید شده و این موضوع در کنار طولانی‌شدن روند مذاکرات برای احیای برجام باعث افزایش تدریجی قیمت نفت شده است.

این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان بزرگ نفت جهان مانند چین و هند نسبت به دستکاری قیمت‌ها با کاهش عرضه نفت معترض هستند.

برچسب‌ها برجام قیمت نفت اوپک هند اوپک پلاس نفت خام چین نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام قیمت نفت اوپک برجام قیمت نفت اوپک هند اوپک پلاس نفت خام چین نفت ذخیره سازی های راهبردی ذخیره سازی قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۳۶ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۴۲۶ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۱ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۸.۱۲ دلار

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت