Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری لهستان در مصاحبه‌ای اتحادیه اروپا را به باج‌خواهی متهم کرد و گفت که این کشور باید در اتحادیه باقی بماند ولی نه به هر قیمت!

خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه وزیر دادگستری لهستان نوشت که این کشور نباید به هر قیمتی عضو اتحادیه اروپا باشد. زبیگنیو زیوبرو (Zbigniew Ziobro) با انتقاد از «باج‌خواهی» اتحادیه در مسئله اصلاحات قضایی لهستان گفت: این باور که اتحادیه اروپا عموی خوبی است که به ما پول می‌دهد و باید به هر قیمتی خواسته‌هایش را قبول کنیم تبلیغات بوده و نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، بروکسل معتقد است که اصلاحات قضایی لهستان موجب تضعیف استقلال دادگاه‌ها می‌شود و از ورشو خواسته تا نهاد انضباطی قضات را برچیند. گرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر لهستانی‌ها مایل به ماندن در اتحادیه اروپا هستند، با این حال تعداد مخالفان عضویت افزایش یافته و به ۱۷ درصد در جدیدترین نظرسنجی یک رسانه محلی رسیده است.

اظهارات زیوبرو در حالی بیان می‌شود که تنش‌ها میان ورشو و بروکسل رو به افزایش است و لهستان تا ۲۵ مرداد فرصت دارد تا به رأی دیوان عالی اتحادیه اروپا تمکین کرده و در غیر این صورت با جریمه مالی احتمالی مواجه شود. پنجشنبه پیش رئیس دیوان عالی لهستان بخشی از فعالیت نهاد نظارتی قضات را متوقف کرد.

زیوبرو به روزنامه لهستانی ژچپوسپولیتا (Rzeczpospolita) گفت: من مخالف سرسخت تسلیم در برابر باج‌خواهی غیرقانونی اتحادیه اروپا از طریق دیوان دادگستری اتحادیه اروپا هستم.

زیوبرو رهبر یکی از شرکای محافظه‌کار ائتلاف حاکم و معمار اصلاحات اساسی سیستم قضایی این کشور است.

ائتلاف حاکم لهستان به شدت بر سر ضرب‌الاجل بروکسل دچار دودستگی شده است. جناح میانه‌رو به دنبال مصالحه بوده و حزب «لهستان متحد» زیوبرو بر انجام اصلاحات تأکید دارد.

زیوبرو در پاسخ به این پرسش که در صورتیکه لهستان با رأی دیوان اروپایی موافقت کند آیا حزب متبوع وی در ائتلاف حاکم باقی می‌ماند یا خیر، گفت: مصالحه حد و حدودی دارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند