Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@08:24:13 GMT

ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۴.۴۲ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۷۸۷۶

ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۴.۴۲ درصد رسید

ایران اکونومیست- طبق آخرین آمار منتشرشده، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۴.۴۲ درصد است که بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه و ۲۹ میلیون خط دایری را شامل می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۲ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۹۰۰ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۳ خط دایری را شامل می‌شود.

طبق این آمار،‌ تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۷ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۶۴۶ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۸۶۸ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۹۵۳ هزار و ۷۷۸ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۱۲ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۲۹۸ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۱۴خط دایری روستایی می‌شود. 

همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۳۵ هزار و هشت خط منصوبه و ۳۶۲ هزار و ۱۰۵ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۲۴۶ خط تلفن ثابت دارند.

در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار و ۴۴۲ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۴ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۱۴ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۹۲ هزار و ۲۲۸ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای ۱۹۵۰ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۲.۵۲ است.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تلفن ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله مقدم، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم درپرداخت وام ازدواج درکشور، طبق جدول وزارت ورزش و جوانان مربوط به پایان سال ۱۴۰۲، رتبه نهم کشور را کسب کرده‌است.

وی ادامه داد: استان قم با تحقق ۸۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، در میان ۳۱ استان کشور ، این رتبه را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد که میانگین جمع کل دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور در سال گذشته ۸۵ درصد بوده‌است.

مقدم بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج در سال گذشته به متقاضیان در قم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته‌است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام در سال گذشته را یک‌هزار و ۵۰۹ نفر عنوان کرد.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان قم تا پایان بهمن ماه را ۱۳ هزار و ۶۱ نفر ذکر کرد.

مقدم همچنین یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان قم ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره بوده‌است.

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان