Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه داران سوخت کشور با اعلام اینکه متوسط مصرف بنزین در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۸۲ تا ۸۴ میلیون لیتر بوده است، وجود آب در بنزین توزیعی را تکذیب کرد.

به گزارش قدس آنلاین همایون صالحی با اعلام اینکه متوسط مصرف بنزین در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۸۲ تا ۸۴ میلیون لیتر بوده است، اظهار داشت: رقم مصرف در زمان پیک به ۱۰۷ میلیون لیتر رسیده اما بعلت الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمان شدت گرفتن کرونا و منع تردد میزان مصرف بشدت افت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: زمانی که اعلام وضعیت قرمز شده و محدودیت‌های تردد افزایش می‌یابد میزان مصرف بنزین گاها از ۶۵ میلیون لیتر هم کمتر شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور درباره انتشار اخباری مبنی بر مخلوط شدن آب با بنزین گفت: مخازن بنزین بعلت اینکه در زیرزمین قرار دارند همیشه مقداری بخار و رطوبت وجود دارد اما آب به دلیل سنگین‌تر بودن نسبت به بنزین همواره پایین‌تر از بنزین قرار می‌گیرد و به هیچ‌وجه با سوخت مخلوط نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان استاندارد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان تعزیرات کیفیت و کمیتی بنزین موجود در جایگاه‌ها را بررسی می‌کنند.

صالحی ضمن تکذیب اختلاط آب با بنزین، یادآور شد: آب به دلیل سنگین بودن در سطحی پایین‌تر از بنزین قرار می‌گیرد، بنابراین با قاطعیت اعلام می‌کنم هیچ بنزینی مخلوط با آب به مشتری داده نمی‌شود.

وی همچنین توضیح داد: زمانی که سوخت به جایگاه ارسال می‌شود جایگاه‌دار موظف است جایگاه را تعطیل و سوخت را دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پمپ بنزین همایون صالحی میلیون لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود

جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از هلدینگ‌های پتروشیمی‌ در توسعه میادین و سرمایه گازی مدنظر است  به طوری که حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید روزانه ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز است و با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در این زمینه قرارداد امضا شد.

او ادامه داد: سال گذشته قراردادهای خوبی برای جمع‌آوری گازهای مشعل داشته‌ایم و همچنین برای تولید بنزین در پتروشیمی‌ها تفاهم نامه خوبی داشته ایم و بخشی از متانول کشور به سمت سوخت بنزین سوق داده می شود، امروز در بسیاری از کشورها از متانول سوخت بنزین تولید می‌کنند که امروزه کشور ما هم به این دانش رسیده است.

وزیر نفت گفت: ناترازی بنزین می تواند از طریق متانول برطرف شود همچنین تولید ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه نفت در پالایشگاه‌های کشور از برنامه های وزارت نفت در سال ۱۴۰۳ است.

اوجی تصریح کرد: بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور در صنعت پتروشیمی دارای سهام هستند، در این دولت مردمی ما منتظر شرکت‌های خارجی نخواهیم ماند این در حالی است که بالاترین جذب سرمایه‌گذار خارجی در این دولت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل