Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد فروغی اولین فرد در میان تیم اعزامی به توکیو بود که توانست مدال طلا در رشته تپانچه را به دست آورد و دل مردم ایران را در روزهای سخت کرونایی شاد کند.

قشرهای مختلف مردم به ویژه کادر درمان در روز استقبال از فروغی در فرودگاه حضور گرمی داشتند و از پرستار طلایی ایران به پاس کسب اولین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی کشورمان قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد فروغی نیز در یک اقدام جوانمردانه نخستین مدال طلا در رشته تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و لباس ورزشی خود در روز مسابقه را به همراه مدال طلا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ هندوستان در رشته تیراندازی با تپانچه بادی به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

جواد فروغی که اصالتا زاده دهلران در استان ایلام است امروز (۱۶مردادماه) در سفر به ایلام مورد استقبال گرم هم‌استانی‌های خود و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

این ورزشکار ایلامی در فینال که ورزشکارانی از کشورهای چین، اوکراین، صربستان، آلمان، هند، و کره در فینال حضور داشتند با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

دیگر ورزشکار کشورمان که توانست در فینال و در مصاف با پرویز نصیب اف اوکراینی مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرهنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰ را از آن خود کند محمدرضا گرایی فرنگی کار شیرازی بود که موجی از شادی در ایران و زادگاهش شیراز به راه انداخت.

در این میان علاقه مندان به کشتی پیش از شروع مبارزه محمدرضا گرایی در مرحله پایانی جلو منزل او در شیراز جمع شده و با دست در داشتن پرچم ایران از طریق تلویزیون خیابانی شاهد کشتی همشهری خود بودند و پس از پیروزی او خوشحالی خود را با این شعار به خانواده این ورزشکار نشان دادند که گرایی قهرمان، طلایت مبارک، مبارک. 

همچنین مدال برنز محمدهادی ساروی فرنگی‌کار اهل آمل در وزن ۹۷ کیلوگرم، مدال نقره وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی چراتی از جویبار و مدال برنز سنگین‌وزن امیرحسین زارع کشتی‌گیر جوان آملی حاصل عملکرد کاروان ۹ نفره کشتی ایران بود که موجی از شادمانی را در سراسر کشور به ویژه در استان مازندران به راه انداخت.

استقبال پرشور مردم کشورمان صرفا به مدال آوران ختم نشد بلکه ورزشکارانی هم که با تلاش موفق به راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ شده بودند مورد تفقد قرار گرفتند یکی از این ورزشکاران علیرضا نجاتی کشتی گیر قمی بود که پس از بازگشت به ایران، با استقبال مسوولان و جامعه ورزشی قم مواجه شد.

نجاتی که با درخشش در رقابت‌های انتخابی توانسته بود با راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتظار ۳۱ ساله استان را پایان دهد و ورزش استان پس از سه دهه صاحب نماینده در مهمترین رویداد ورزشی جهان شود در اولین رقابت خود در این المپیک با شکست مقابل حریف خود، طعم تلخ حذف این رقابت ها را چشید و نتوانست تاریخ سازی خود را ادامه دهد.

برچسب‌ها کشتی فرنگی جواد فروغی وزارت ورزش و جوانان کشتی آزاد المپیک توکیو پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی جواد فروغی وزارت ورزش و جوانان کشتی فرنگی جواد فروغی وزارت ورزش و جوانان کشتی آزاد المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ جواد فروغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم

تیم شنای آقایان هیئت جانبازان و توان یابان قم در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار شد، صاحب ۱ مدال طلا، ۳ نقره و ۱ برنز شد.

حسین علیزاده مدال نقره ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس s۸ و طلای ۱۰۰ متر پروانه، امیرعلی ضیایی مدال نقره ۱۰۰ متر کرال کلاس s۷، علی زارعی مدال نقره ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس s۶ و اسماعیل اسدی هم مدال برنز ۵۰ متر پروانه کلاس s۷ را کسب کردند.

تیم استان با ۶ ورزشکار و به سرپرستی علی کاشانی راد در این دوره از مسابقات حضور یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان