Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علیرضا اتابک در جلسه  فوق العاده ستاد مقابله با  کرونا گچساران اظهار کرد: با وجود اخطارها و تاکید بر رعایت دستورات پروتکل های بهداشتی همچنان شاهد افزایش امار مبتلایان و بستری شدگان بیماران کرونا در گچساران هستیم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی ازمردم با ساده انگاری بیماری کرونا و رعایت نکردن پروتکل ها و حضور در تجمعات و مراسمات زمینه بالا رفتن آمار مبتلایان به این بیماری را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گچساران با اشاره به آمار نگران کننده در این شهرستان تصریح کرد: من شخصا با وجود کسالت تا نیمه های شب از پارک ها و بوستانها بازدید کرده ام و هنوز برخی از خانواده ها با وجود خاموش بودن لامپ ها برای تفریح به پارک ها و بوستانها هجوم آوردند که مجبور شدیم با استفاده از باز کردن آب در چمن ها آنها را مجبور به ترک از پارک کنیم.

اتابک عنوان کرد: عده ای خواستار تعطیلی بازار و عده‌ای خواستار باز بودن آن هستند، باید تمام جوانب را در تعطیلی بازار در نظر گرفت و در این راستا تابع دستورات هیئت دولت هستیم.

وی گفت: در شهرستان گچساران هم اکنون شرایط کرونایی بسیار حاد می باشد وروزانه افراد بسیاری برای تست به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می کنند.

فرماندار گچساران با عنوان اینکه قدرت سرایت این نوع کرونا بالا می باشد، خاطر نشان کرد: امروز هیئت دولت جلسه ای را برگزار خواهد کرد و طبق خروجی آن تعطیلی کلی در کشور اعلام و یا امکان دارد در خصوص تعطیلی کرونایی  اختیارات را به استانداری ها واگذار کنند.

اتابک بیان کرد: در گچساران یا بهتر بگویم استان اغلب بازار تشکیل شده از مغازه های سوپرمارکت و فروشگاه های زنجیره ای که اگر بخواهیم بازار را تعطیل کنیم مراکز پرتردد باز خواهند ماند و برعکس مراکز کم تردد و یا رسته‌هایی که اغلب مشتریان کمتری دارند طبق دستورالعمل تعطیل می شوند که این اصلا درست نیست.

وی افزود: یک عده فقط زبان دارند و با یک گوشی و یا تلفن حرف های غیر منطقی می زنند، مردم نیاز به اقتصاد دارند، رعایت پروتکل ها یک رسالت عمومی است.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه تمام فشار بر روی کادر درمان و بهداشت می باشد، ادامه داد: خیلی از افراد می خواهند بیماران خود را از شهرهای دیگر در بیمارستان نرگسی گچساران بستری کنند، ما هم  خواهیم پذیرفت.

اتابک با عنوان اینکه متاسفانه برخی از تالار داران شهرستان قانون ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نکردند، اضافه کرد: شخصی که خود دارای تالار بوده و قانون را زیر پا گذاشته و اجازه برپایی عروسی با تجمع 500 نفری را داده روز بعد بیانیه  رعایت دستورات ستاد کرونا را صادر می‌کند.

وی گفت: من برای گذاشتن یک اتوبوس در مرکز شهر و بستن راه مرکزی به  بازار حدود دو هفته پاسخگو بوده ام.

فرماندار گچساران تصریح کرد: پلیس راه باید صورت وضعیت تورهایی که از گچساران قصد خروج دارند را امضا نکند و آنها را برگشت بدهند.

اتابک اظهار کرد: مصوبات قبلی ستاد کرونا در گچساران تا اعلام تصمیم هیئت دولت همچنان به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه شرایط بسیار حاد است ، گفت: اگر تصمیم کشوری گرفته نشد ما یک تصمیم در خصوص محدود سازی تردد در سطح شهر را اجرا خواهیم کرد.

حجت الاسلام خادمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران در این جلسه بیان کرد: طبق مصوبات ستاد برگزاری محرم و صفر هیئت های این شهرستان می توانند در فضاهای رو باز و با رعایت تمام پروتکل ها و دستورات ستاد به عزاداری سرور و سالار شهیدان در این دوماه بپردازند.

مسعود ظفری شهردار دوگنبدان نیز عنوان کرد: طبق دستورات ستاد مراسم تشییع در آرامستان شهرستان از ساعت 7 صبح الی 14 برگزار می شود که متاسفانه برخی از همکاران طی تماس های تلفنی خواستار زیر پا گذاشتن این قانون برای برخی از شخصیت ها هستند، از انجام اینکار واقعا معذوریم و تابع قانون هستیم.

وی گفت: با توجه به تعطیل بودن آرمستان مردم ماشین های خود را به صورت انبوه در مکانی پارک و با پای پیاده به آرمستان هجوم می آورند که از ماموران انتظامی در خصوص جلوگیری از ورود آنها انتظار همکاری بیشتری می رود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گچساران بازار بیماری فرماندار گچساران پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری