Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:04:39 GMT

ثبت فعالیت کرونایی کادر درمان همدان در آرشیو ملی ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۱۹۹

ثبت فعالیت کرونایی کادر درمان همدان در آرشیو ملی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، میثاق گودرزی ظهر امروز در بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور اظهار کرد: با همکاری مرکز اسناد غرب کشور و علوم پزشکی همدان، اقدامات و اسناد مکتوب و شفاهی کادر درمان استان همدان در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا در آرشیو ملی ایران به ثبت خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دو سال گذشته برای کادر درمان کشور و استان همدان بسیار پر تنش و مملو از تجربیات سخت اما گرانبها بوده است و در برخورد با این بیماری فراگیر، اقداماتی را انجام داده‌اند که شاید استان به استان و حتی شهر به شهر با هم متفاوت است و نتایج متفاوتی نیز داشته است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان، اقدامات گسترده آموزشی، درمانی، مدیریتی و پژوهشی این دانشگاه در استان در پاندمی کرونا در قالب اسناد مکتوب، منابع دیداری و شنیداری و مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در آرشیو ملی ایران ثبت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به زمینه همکاری سندپژوهی بین مرکز اسناد همدان و دانشگاه علوم پزشکی افزود: استان همدان سابقه طولانی و درخشانی در حوزه بهداشت و درمان دارد و اسناد قابل توجهی نیز در این خصوص جمع‌آوری شده است که با موافقت دانشگاه علوم پزشکی در اختیار دانشجویان و اساتید برای بهره‌برداری در طرح‌های تحقیقاتی قرار داده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان نیز با قدردانی از فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی مرکز اسناد همدان به خصوص در جمع‌آوری اسناد بهداشت و درمان استان و برگزاری وبینارهای ملی و محلی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به دلیل حضور اساتید و متخصصان نام‌آور چه در گذشته و چه در حال حاضر در سطح بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده و هست و در حوزه مقابله با بیماری کرونا نیز عملکرد بسیار خوبی داشته که به دلیل مجاهدت و ایثارگری کادر درمان در تمام رده‌ها است.

حیدری‌مقدم افزود: طی دو سال گذشته اتفاقات پیش‌بینی نشده زیادی را پشت سر گذاشتیم که همچون سال‌های دفاع مقدس، با ابتکار عمل و از خود گذشتگی ایثارگران خط مقدم سلامت و همچنین برنامه‌ریزی‌های صحیح توانستیم کارنامه خوبی را از خود برجای بگذاریم.

وی اضافه کرد: این اقدامات و مجاهدت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید در حافظه تاریخی ملت ایران و به عنوان تجربه‌ای برای آیندگان در آرشیو ملی ایران ثبت شود که در این خصوص از همت عالی مرکز اسناد همدان قدردانی می‌کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از انتقال اسناد تاریخی و منابع دیداری و شنیداری موجود در آرشیو دانشگاه به مرکز اسناد خبر داد و اضافه کرد: اسناد قابل توجهی در حوزه‌های مختلف به خصوص بهداشت و درمان در مرکز اسناد جمع‌آوری شده است که اسناد دانشگاه نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد تا دانشجویان و اساتید دسترسی بیشتر و راحت‌تری به اسناد داشته باشند.

وی از رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مرکز اسناد همدان قدردانی و بر رعایت عمومی دستورالعمل‌ها در همه ادارات و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: کادر درمان آرشیو ملی ایران دانشگاه علوم پزشکی آرشیو ملی ایران مرکز اسناد همدان استان همدان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران