Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران مناطقی از جنوب لبنان و پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان واکنش وزارت خارجه آمریکا را به دنبال داشت.

وزارت خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه اقدام روز گذشته حزب‌الله لبنان در انجام حمله تلافی جویانه به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان آمده است: «ایالات متحده حملات راکتی حزب‌الله به اسرائیل را به شدت محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خشونت‌ها اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و ثبات و حاکمیت لبنان را به مخاطره می‌اندازد».

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی، لیستی از درخواست‌های یک سویه واشنگتن را فهرست‌وار بیان کرد.

آمریکایی‌ها  در بیانیه اعلام کردند: « ایالات متحده همچنان با مقام‌های اسرائیلی و لبنانی و همچنین نیروهای مسلح لبنان در تعامل است. ما از دولت لبنان می‌خواهیم فوراً از چنین حملاتی جلوگیری کرده و منطقه را تحت کنترل خود درآورد. ما همچنین از دولت لبنان می خواهیم که دسترسی کامل به نیروهای حافظ صلح یونیفل را مطابق با قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل تسهیل کند. ما تمام تلاش‌ها را برای حفظ آرامش قویاً تشویق می کنیم».

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه اقدام به بمباران مناطقی در جنوب لبنان کردند که این اقدام روز جمعه با واکنش قاطع حزب‌الله لبنان همراه شد و مقاومت لبنان با شلیک ده‌ها راکت به شمال سرزمین اشغالی پاسخ حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) در «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ روز جمعه (دیروز) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با ده‌ها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از حمله راکتی حزب‌الله با چند خمپاره ۱۵۵ میلیمتری مناطق خالی از شکنه در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان جنوب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»

شبکه الجزیره گزارش داد که منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، آماج حملات موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که ۱۰ موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون پرتاب شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه اصابت موشک‌های حزب‌الله به جبل الجرمق منتشر کرده‌اند.

پایگاه میرون پیش از این نیز چند بار هدف حملات حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد