Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@12:17:28 GMT

بورس امروز شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۲۲۲

بورس امروز شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سه ماه اخیر، با رشد ۲۱۱ درصدی به ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۴۸ درصدی به دو هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۸۲ درصدی به دو هزار و ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه ۱۶ مردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد هزار ۷۱۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۹۹۴ واحدی در سطح ۴۰۴ هزار و ۲۴۸ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بازار رشد ۰.۱۲ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۲۵ درصدی را تجربه کردند.

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۴۷ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۹ هزار و ۴۷۵ و ۵۱ هزار و ۴۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: (تعداد سهام معامله شده حجم گفته می‌شود) بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۸۴۶ میلیون و سه میلیارد و ۳۴۵ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

نگاهی به عملکرد شرکت فجر

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بررسی گزارش سه ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۳.۳۱

درآمد عملیاتی: (درآمدی که از محل فعالیت یا خدمت اصلی شرکت است) شرکت رشد ۲۱۱ درصدی داشته است و به ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص: (سودی که از کسر هزینه‌های عملیاتی از درآمدهای عملیاتی حاصل می‌شود) شرکت رشد ۴۸ درصدی داشته است و به دو هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص: (حاصل کسر تمامی هزینه‌ها از تمامی درآمدها است، مالیات نیز کسر شده است) شرکت رشد ۸۲ درصدی داشته است و به دو هزار و ۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص هر سهم: (تقسیم سود خالص بر تعداد سهام شرکت) هر سهم معادل با دو هزار و ۳۴۶ ریال است.(سه ماهه)

سرمایه ثبت شده شرکت ۸۵۸ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

سود انباشته: (سودی که در سال‌های گذشته در بین سهامداران توزیع نشده و در حساب شرکت باقی مانده است) شرکت با رشد ۱۲ درصدی به ۱۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال رسیده است.

حقوق مالکانه: (حاصل کسر تمامی بدهی‌ها از تمامی دارایی‌های شرکت) شرکت رشد ۱۱ درصدی داشته است و به ۱۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال رسیده است.

تابلوی معاملات

سهام این شرکت با پی بر ای ۵.۷۴ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت مناسب است.

p/s شرکت برابر با ۱.۹۹ می‌باشد. ( این نسبت بیانگر قیمت به ازای فروش به ازای هر برگه سهم است، مانند p/e هرچه کمتر باشد بهتر است، یعنی شرکت به ازای این ارزش بازاری که گرفته توان فروش بالاتری دارد).

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نبوده و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار مهم

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اعلام کرد: نقدینگی پارک‌شده آماده بازگشت به بورس است

عباس آرگون با بیان اینکه نقدینگی‌های پارک‌شده در بیرون از بورس، آماده بازگشت شده‌اند، گفت: در صورتی که دامنه نوسان از معاملات بازار سهام حذف شود سهامداران با تحلیل و ارزیابی وضعیت شرکت‌ها وارد بازار می‌شوند و دیگر شاهد کندی نقدشوندگی در بازار نخواهیم بود. نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی به وجود مشکلات فعلی در بازار سهام اشاره کرد و گفت: هر چه دخالت‌ها در بازار کاهش یابد، معاملات آن بهتر و منطقی‌تر می‌شود و به طور حتم از این طریق، بازار بعد از مدتی کوتاه به تعادل خواهد رسید. به گفته آرگون، هر چه بتوان کالای بیشتری را وارد بورس کالا کرد و قیمت گذاری از طریق مکانیزم این بازار انجام شود، کمک بیشتری در زمینه قیمت گذاری ها و شفافیت در معاملات صورت خواهد گرفت.

اخبار شرکت‌ها

فارس: بیدبلند خلیج فارس جهش تولید را در پتروشیمی‌های ماهشهر رقم زد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: این مجتمع با جمع‌آوری گازهای مشعل افزون بر حفظ محیط زیست و تولید محصولات ارزشمند، افزایش و ثبت رکوردهای جدید تولید را در پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به‌واسطه تأمین خوراک محقق کرد.

امین‌نژاد به تأمین بخش قابل توجه‌ای از خوراک پتروشیمی‌های مارون و امیرکبیر اشاره و تصریح کرد: به‌زودی شرکت پتروشیمی فن‌آوران هم به خانواده مشتریان و مصرف‌کنندگان بیدبلند خلیج فارس افزوده خواهد شد.

ثامید: این شرکت قصد دارد تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه‌های مهرشهر و عظیمیه کرج را جمعاً به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان از طریق مزایده واگذار کند. و نیز ملک شعبانی را به مبلغ ۴۱۰ میلیارد تومان واگذار کند.

وگردش: این شرکت قصد دارد تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه خود را از طریق مزایده واگذار کند.

دلقما: ۸ قلم از داروهای این شرکت ۴۰ درصد افزایش نرخ گرفت.

دتماد: افتتاح پروژه طراحی و اصلاح GMP

کساوه: این شرکت در سه ماهه مبلغ ۳۷ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۹۴ درصد داشته است.

کسعدی: این شرکت در سه ماهه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳۴ درصد داشته است.

شبریز: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ هزار میلیارد تومان به مبلغ سه هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته.

خدیزل: این شرکت ۲۰۰ دستگاه کامیونت شیلر پلاس شش تن به افق کوروش به مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان فروخت.

ولساپا: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۶۰ درصد از محل سود انباشته.

دامین: این شرکت در سه ماه سود ۲۱ میلیارد تومانی شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه کاهش ۲۶ درصد داشته است.

فنورد: این شرکت در سه ماه سود ۹۵ میلیارد تومانی شناسایی کرد. که نسبت به مدت مشابه ۱۷۴ درصد رشد داشته است.

فباهنر: این شرکت در سه ماهه مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه ۲۲۶ درصد رشد داشته است.

لکما: قراراست خط تولید انواع موتور سیکلت و خودروهای الکتریکی با مشارکت شرکت خودرو سازان جنوب، راه اندازی و به زودی از اولین خودرو برقی به نام اکسیژن در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران رو نمایی شود.

فاسمین: این شرکت در مزایده خرید خاک روی در بورس کالا شرکت کرد و انواع خاک روی را به مبلغ ۳۱۸ میلیارد تومان خریداری کرد.

داوه: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۴۵ درصد از محل سود انباشته.

چکاپا: این شرکت در گزارش شش ماهه خود مبلغ ۹۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

وشهر: شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه از زیرمجموعه‌های بانک شهر در سال ۹۹ مبلغ ۲۲۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرد این در حالی است که این شرکت در سال ۹۸ مبلغ ۶۸ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده بود.

حفاری: این شرکت در تیرماه ۱۶۰ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد. در حالی که در آمد شناسایی شده تا خرداد ماه ۳۵۳ میلیارد تومان بود.

آوان: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۲۰۰ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته

ذوب: برای اولین بار در کشور، ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره برداری در مترو کلانشهر تهران شد. تولائیان معاون ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن، از جمله ریل‌های ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن، ریل S۴۹ برای متروی بهارستان، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود.

نقشه بازار بورس

کد خبر 512891

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز اخبار بورس امروز نقشه بازار بورس امروز علت افت بازار بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود بازار بورس امروز چگونه است وضعیت بورس امروز بورس امروز چگونه بود بورس امروز چگونه است روند بورس امروز علت رشد بورس امروز بورس امروز وضعیت شاخص بورس امروز نمودار شاخص کل بورس امروز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان سود شناسایی میلیارد ریال رسیده نسبت به مدت مشابه درصدی داشته شرکت در سه ماه شناسایی کرده سود انباشته دو هزار بازار بورس شرکت رشد سود خالص سه ماهه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار