Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «فالح الفیاض» فرمانده الحشد الشعبی عراق پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تجلیل از نقش تعیین‌کننده الحشد الشعبی در تامین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی، ضرورت حفظ و تقویت الحشد الشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی این نیروی توان‌مند مردمی با ارتش این کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و انسجام مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق زمینه‌ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به مصوبه مجلس ملی عراق در خصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور گفت: تسریع در اجرای دقیق و کامل این مصوبه علاوه بر کاهش چشمگیر تنش‌های امنیتی و حتی سیاسی در عراق، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است.

شمخانی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و اظهار داشت: هوشمندی و انسجام گروه‌های سیاسی، دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب‌ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی در عراق است.

فالح الفیاض نیز در این ملاقات با تبریک برگزاری موفق و با شکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ثبات سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی را در تداوم امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

او ضمن تجلیل از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکل‌گیری و بالندگی حشد شعبی در عراق افزود: امروز عراق با هدایت مرجعیت عالی و فداکاری نیروهای مسلح و حشد شعبی به امنیتی قابل قبول و رو به توسعه رسیده است.

فالح الفیاض حشد شعبی را سازمانی قانون‌مند و مکمل ارتش عراق عنوان کرد و اظهار داشت: وجود الحشد الشعبی که نماد مشارکت مردم در تامین امنیت کشورشان است موجب ناامیدی دشمنان و گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عراق شده است.

کد خبر 5275710 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علی شمخانی ابو مهدی المهندس قاسم سلیمانی فالح الفیاض شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران عراق مقاومت اسلامی سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران مراسم تحلیف ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم ایران محمد باقر قالیباف هیئت دولت محمدباقر قالیباف رئیسی رئیس جمهور رژیم صهیونیستی مقام معظم رهبری الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت

ایسنا/گلستان سقوط از بلندی‌های آبشار «لوه» در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان طی چند روز اخیر و برای دومین بار و پس از مرگ جوان ۲۹ ساله تهرانی، این‌بار جان بانوی ۵۰ ساله از اهالی شهرستان «سبزوار» استان خراسان شمالی را گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل  از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، بر اثر این حادثه ناگوار که عصر جمعه رخ داد، بانوی ۵۰ ساله از اهالی سبزوار پس از سقوط از بلندی‌های آبشار لوه و به علت شدت صدمات وارده، جان خود را از دست داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان درباره این حادثه گفت: پس از گزارش سقوط از بلندی‌های آبشار لوه، بلافاصله سه تیم با ۶ نیروی امدادی به همراه تجهیزات لازم از پایگاه این نهاد در سه راهی «گالیکش - تنگراه» و با ۲ دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

قاسم غریب آبادی افزود: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر پس از چند ساعت تلاش و انتقال متوفی به بالا دست و مکان امن، جسد وی را به عوامل اورژانس ۱۱۵ و انتظامی تحویل دادند.

وی یادآور شد: ۱۱ اردیبهشت ماه امسال هم یک جوان ۲۹ ساله اهل استان تهران، بر اثر سقوط از بلندی‌های آبشار لوه جان خود را از دست داده بود.

گفتنی است، آبشار لوه از جاذبه‌های شهرستان ۷۰ هزار نفری گالیکش در نزدیکی پارک ملی گلستان قرار دارد است و هر از چند گاهی به سبب رعایت نکردن اصول ایمنی توسط گردشگران و بازدید کنندگان حوادث مشابه در آن روی می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان