Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون کتبی و شفاهی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به صورت الکترونیک در در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار می شود.

براساس این گزارش، حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع تمامی داوطلبان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تمامی شرکت کنندگان آزمون سوم شهریور جهت آگاهی از محل شرکت در آزمون کتبی و شفاهی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir مراجعه کنند.

طبق این گزارش تمامی داوطلبان می توانند تا ۱۸ مرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در آزمون و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون و یا رفع نقص مستندات ارسالی در تاریخ های ۶ و ۷ شهریور به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

تمامی دستیاران رشته های فوق تخصصی پزشکی لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.

همچنین دستیاران رشته های فوق تخصصی باید حداکثر ظرف مدت یک سال پس از اتمام دوره آموزش خود در آزمون گواهینامه و دانشنامه رشته مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم شرکت یک دوره مردودی محاسبه خواهد شد.

مردودین سی و سومین دوره آزمون گواهینامه فوق تخصصی و به بعد (ازسال ۱۳۹۸و بعد از آن) مشمول یک سال تمدید دوره می شوند و حداکثر پس از سه بار مردودی از سیستم آموزشی دستیاری فوق تخصصی اخراج می شوند.

دارندگان گواهینامه رشته های فوق تخصصی بالینی، مشمول محدودیت تعداد دفعات شرکت درآزمون دانشنامه فوق تخصصی نیستند.

دستیاران فوق تخصصی که در سال های ما قبل، دوره دستیاری را به اتمام رسانده اند و در آزمون نهایی شرکت نکرده و یا موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند، از سال ۱۳۹۸ به مدت سه سال فرصت دارند که در آزمون گواهینامه - دانشنامه رشته های فوق تخصصی شرکت کنند و در صورت عدم کسب حد نصاب قبولی گواهینامه، مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

افرادی که حتی پس از یکسال تمدید دوره، در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی مردود شده اند منحصراً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت در آزمون کتبی هستند. تعیین محل تمدید دوره مردودین آزمون بر عهده هیات ممتحنه رشته مربوطه است.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پزشکی پنج سال است و در صورت شرکت نکردن یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت یادشده، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

افرادی که قبل از تاریخ ابلاغ آئین نامه دوره های فوق تخصصی مصوب پنجاهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی (۱۷ بهمن ۱۳۷۷) در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی قبول شده اند و تاکنون موفق به کسب قبولی در مرحله شفاهی آزمون مذکور نشده اند باید مجددا" در آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی شرکت کنند.

تمامی دستیاران شرکت کننده در آزمون سالجاری علاوه بر معرفینامه از طرف رئیس بخش آموزشی و تائید مدیر گروه، ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش و تکمیل حد نصاب قابل قبول Log Book دستیاری و احراز صلاحیت های بالینی (core competency) در قالب شیوه های نوین ارزیابی هستند.

دستیارانی که در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند باید باقیمانده دوره آموزشی خود را پس از آزمون، در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ التحصیلی را ارائه کنند.

داوطلبان موظف به دفاع از پایان نامه فوق تخصصی قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند و در صورت عدم دفاع از پایان نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره: در مواردی که پروژه تحقیقاتی طولانی مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی حداکثر به مدت یک سال فرصت جهت دفاع از پایان نامه اعطا خواهد شد. در این مدت فرد مجاز به استفاده از مزایای فوق تخصصی نیست.

کارت ورود به جلسه سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی در روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری قابل دریافت است. داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد.

آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت PMP, OSCE و سایر روش های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود و هر گونه تغییر در برنامه برگزاری آزمون شفاهی متعاقبا از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع داده خواهد شد.

تمامی داوطلبان رشته فوق تخصصی جراحی قلب و عروق ملزم به تکمیل لاگ بوک ضمیمه جهت شرکت در آزمون شفاهی هستند و باید در زمان ثبت نام در قسمت مربوط به مستندات آزمون بارگزاری کنند.

قسمتی از نمره آزمون شفاهی به پایان نامه پژوهشی دستیاران تعلق می گیرد و داوطلبانی که خواستار استفاده از این امتیاز هستند باید قبل از ثبت نام شرکت در آزمون، پایان نامه خود را به اتمام رسانده و از آن دفاع کرده باشند و در مهلت ثبت نام جهت شرکت در آزمون در قسمت مربوطه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آن را بارگزاری کنند.

حدنصاب نمره قبولی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

در این دوره با توجه به برگزاری هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی به صورت الکترونیک، تمام داوطلبان در زمان هایی که متعاقبا اعلام می شود در هر دو مرحله آزمون شرکت خواهند کرد و اعلام نتایج مبتنی بر کسب حد نصاب های لازم است.

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده (تعیین تعداد سوالات با تشخیص هیئت ممتحنه مربوطه و تائید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است.

ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

صرفا افرادی که در هر دو مرحله موفق به کسب ۷۰ درصد نمره آزمون شده باشند به عنوان قبول نهایی دانشنامه فوق تخصصی شناخته خواهند شد.

برای تعیین نفرات برتر هر رشته نمره آزمون کتبی با ضریب دو و نمره آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه می شود و معدل بدست آمده، نفرات برتر را مشخص می کند.

دستیاران رشته های فوق تخصصی معرفی شده توسط گروه های آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.

هزینه ثبت نام برای کسانی که بار اول در آزمون شرکت می کنند یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، برای کسانی که بار دوم در آزمون شرکت می کنند ۳ میلیون ریال، برای کسانی که بار سوم و یا بیشتر از ۳ بار در آزمون شرکت می کنند ۶ میلیون ریال است.

داوطلبانی که فقط متقاضی شرکت در مرحله شفاهی آزمون دانشنامه فوق تخصصی باشند باید نسبت به واریز فقط مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اقدام کنند.

برچسب‌ها آزمون دانشگاه های علوم پزشکی کد رهگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون دانشگاه های علوم پزشکی کد رهگیری آزمون دانشگاه های علوم پزشکی کد رهگیری گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دانشنامه فوق تخصصی رشته های فوق تخصصی جهت شرکت در آزمون آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پزشکی نامه فوق تخصصی آزمون نهایی آزمون کتبی شرکت می کنند آزمون شفاهی موفق به کسب پایان نامه نمره آزمون آزمون شرکت تمدید دوره شرکت کنند ثبت نام حد نصاب کسب حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت کردند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر دیروز برگزار شد.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح  امروز جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب آغاز شده است .

مرحله دوم آزمون سراسری هم هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند