Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح تابستانه ۱۴۰۰ کتاب که روز گذشته تمام شد نشان می‌دهد که کتاب‌فروشی قمی همچنان پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی کشور است.

خبرگزاری میزان - پانا نوشت: کرونا برای هیچ‌کسی در هیچ شغلی نان‌وآب نداشت، اما عادت‌های سنتی مشاغل را زیرورو کرد و کسب‌وکار‌ها را با سرعت عجیبی به سمت فضای آنلاین و دیجیتالی شدن پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب‌وکار‌های فرهنگی ازجمله کتاب‌فروشی‌ها هم از این غافله عقب نماندند. در شرایط اقتصادی فعلی که این کالای فرهنگی درحال حذف شدن از سبد خانوار است، برگزاری طرح‌هایی مانند طرح فروش فصلی کتاب، فرصتی برای نگاهداشت فرهنگ کتاب خریدن است. از اثرات کرونا بر این طرح همین بس که از طرح فصلی به طرح فصلی دیگر شاهد رکورد زنی طرح قبل هستیم.

در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ که همه‌چیز تحت تأثیر کرونا قرار گرفته بود، ۵۶۱ هزار و ۸۹۳ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان به فروش رسید. همچنین در آخرین طرح فصلی فروش کتاب و با پایان ششمین روز طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰، ۴۱۷ هزار و ۷۳۶ نسخه کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان در سراسر کشور به فروش رسید. در طرح تابستانه کتاب تعداد ۹۷۴ کتاب‌فروشی از سراسر کشور مشارکت کردند که در مقایسه با دوره قبل یعنی بهارانه کتاب با ۸۶۰ عضو، افزایش میزان مشارکت را شاهد بودیم. از‌جمله تفاوت‌های قابل تامل در این دوره افزایش سقف خرید مردم از ۲۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان است که به نظر می‌رسد، متأثر از افزایش قیمت کاغذ و مشکلات ناشران در تولید کتاب تعیین‌شده است.

ماجرای طرح‌های فصلی کتاب از کجا آغاز شد؟

۶ سال پیش وقتی بذر طرح‌های فصلی با برگزاری طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» کاشته شد، اصلی‌ترین هدف برگزارکنندگان در کنار توسعه عدالت فرهنگی در کشور و تقویت توان خرید مخاطبان کتاب، توجه به کتاب‌فروشی‌ها و صنعت نشر بود. متولیان این طرح و مجموعه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد بودند برگزاری طرح‌های فصلی با اصلاح محل تخصیص یارانه، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رونق‌بخشی به بازار کتاب و صنعت نشر داشته باشد درنهایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند انجام می‌شود که آن‌ها می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. تاکنون ۱۸ دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برگزارشده است و پرونده طرح تابستانه ۱۴۰۰ هم در روز گذشته با فروش ۲۷ میلیارد تومانی‌اش بسته شد.

پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها براساس تعداد کتاب

در این طرح کتاب‌فروشی‌های دنیای کتاب از قم، کتاب فرازمند از رشت، پاتوق کتاب شیراز، ماه پیشونی از تهران، کلبه کتاب از جهرم، به ترتیب پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها براساس تعداد کتاب هستند. کتاب‌فروشی دنیای کتاب در قم در چندین طرح فصلی کتاب به‌عنوان پرفروش‌ترین ازنظر تعداد کتاب فروخته‌شده است. این کتاب‌فروشی که در سال ۹۶ با همکاری مشترک سه ناشر سید محمد مولانا، مدیر نشر «دارالفکر»، حسین قوامیان، مدیر نشر کومه وعلی حاجی‌تقی، مدیر نشر «ارمغان طوبی» ایجاد شده است. هزینه دکور این مجموعه با بودجه یک میلیاردی و اجناس نیز با بودجه ۶ میلیاردی تأمین‌شده است.


کتاب‌فروشی در شهرستان که در طرح‌های فصلی کتاب اول می‌شود

کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» از بخش‌های مختلف نرم‌افزاری شامل جستجوی اینترنتی کتاب و بخش سخت‌افزاری تشکیل‌شده است. «تالار کودک» با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ مترمربع، گنجینه، در فضایی حدود ۸۰ مترمربع، بخش کتاب‌های عمومی بیش از دو هزار مترمربع، و دو «کافه کتاب» سرباز در مساحت ۶۰ مترمربع و سر‌پوشیده نزدیک به ۱۵۰ مترمربع بخش‌های مختلف این کتاب‌فروشی هستند. دالان‌های «داستان و رمان» و «مرجع» نیز بخش‌های دیگر این کتاب‌فروشی است.

جستجوی کتاب فروشگاه «دنیای کتاب» تحت وب است و این قابلیت را برای مخاطب ایجاد می‌کند تا در منزل نیز از بین ۱۴۰ موضوع، علاوه بر مشاهده طرح جلد، عنوان، خلاصه و شناسنامه کتاب را نیز مشاهده کند. شرح نشانی قفسه و ردیف کتاب موردنظر از دیگر قابلیت‌های جستجوی «دنیای کتاب» است. کتاب‌های حوزه عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و حوزه دین منابع کتاب‌فروشی دنیای کتاب را تشکیل می‌دهد. دوستداران کتاب همچنین می‌توانند، کتاب‌های گویا را جستجو کنند و از تازه‌های کتاب نیز مطلع شوند. ۸۰ درصد فضای این مکان فرهنگی به کتاب‌فروشی و مابقی به عرضه لوازم‌التحریر اختصاص دارد.

پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب

در طرح تابستانه کتاب شهر تهران با ۱۶۲ کتاب‌فروشی عضو این طرح توانست رتبه نخست تعداد کتاب‌های فروخته‌شده را کسب کند. تهران با فروش ۷۵۱۴۴ نسخه کتاب بیش از ۴ میلیارد تومان از این طرح سهم برد. بعد از تهران استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و قم به ترتیب بیشترین سهم را در تعداد کتاب فروخته‌شده در طرح تابستانه ۱۴۰۰ داشتند.


پرفروش‌ترین استان‌ها براساس مبلغ فروش

در این طرح شهر تهران توانست با کسب مبلغ بیش از ۴ میلیارد فروش رتبه نخست را کسب کند. بر همین اساس استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و قم نیز به ترتیب پرفروش‌ترین‌ها در طرح تابستانه ۱۴۰۰ شناخته شدند.

۱۷ درصد از کل کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح متعلق به شهر تهران هستند که ۱۶ درصد از کل فروش کتاب را در این طرح از آن خودکرده‌اند.

آمار‌ها و نمودار‌ها در سایت طرح فصلی فروش کتاب منتشر شده است و در این لینک قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کتابخانه کتاب فروشی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا کتابخانه کتاب فروشی پرفروش ترین کتاب فروشی طرح تابستانه کتاب طرح تابستانه ۱۴۰۰ طرح تابستانه فصلی فروش کتاب کتاب فروشی میلیارد تومان کتاب فروشی ها طرح های فصلی دنیای کتاب تعداد کتاب فصلی کتاب استان ها طرح فصلی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان

افرادی که قصد خرید یک مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان دارند، می‌توانند سفارش خود را از فروشگاه آنلاین جیمبو شاپ انجام دهند. این فروشگاه، یکی از معتبرترین مراکز پخش محصولات خانگی در تهران است که از اواخر سال 1397 فعالیت خود را در این زمینه شروع کرد. در این فروشگاه، انواع پنکه‌های پارس خزر با کیفیت مطلوب و به‌صورت آنلاین به مشتریان عرضه می‌شود. آن‌ها، پس از ثبت سفارش، در کمترین زمان کالای مورد نظر خود را تحویل خواهند گرفت.

معرفی مدل‌های پنکه‌های پارس خزر موجود در فروشگاه جیمبوشاپ

فروشگاه آنلاین جیمبو شاپ، سایتی معتبر برای خرید پنکه یا سایر محصولات خانگی به‌حساب می‌آید. تمرکز این فروشگاه آنلاین، بر مشتری‌مداری است و افراد می‌توانند با اطمینان کامل، یکی از مدل‌های پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان را از این سایت انتخاب کنند.

به‌طور کلی، این فروشگاه آنلاین، فهرست کاملی از محصولات خانگی دارد و محصولات خود را با قیمت مناسب و به‌سرعت به مشتریان عرضه می‌کند. سهولت در مراحل بررسی، خرید و تحویل کالا و همچنین پشتیبانی از برندهای مطرح لوازم خانگی، از دیگر ویژگی‌های این فروشگاه آنلاین به‌شمار می‌رود. مشتریان، می‌توانند از میان مدل‌های متنوع پنکه‌های موجود در این فروشگاه، یکی از موارد زیر را انتخاب کنند:

پنکه دیواری کنترل‌دار پارس خزر 60 وات ES-7020

یکی از مدل‌های پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان در فروشگاه جیمبوشاپ، پنکه دیواری مدل ES7020WKAI است. این مدل پنکه، در ابعاد 47*24*46 سانتی‌متر و وزن 4.8 کیلوگرم تولید می‌شود و گرید انرژی آن بر روی +A قرار دارد. از مشخصات فنی و قابلیت‌های این پنکه، می‌توان به برخورداری از تایمر، قابلیت چرخش اتوماتیک پنکه به چپ و راست، قابلیت تنظیم آسان زاویه وزش باد و قابلیت گردش افقی اشاره کرد. حداکثر توان مصرفی این وسیله، 60 وات و حجم باددهی آن 56 متر مکعب بر دقیقه است.

این پنکه کم‌مصرف، چهار پره پلاستیکی مرغوب و پایه‌‌ای ساخته‌شده از پلاستیک باکیفیت و فلز دارد. افراد، می‌توانند سرعت چرخش پره‌های آن را در سه حالت کند، متوسط و تند تنظیم کنند. این پنکه دیواری، به‌وسیله یک پنل کنترل لمسی یا ریموت کنترل تنظیم می‌شود و شروع به‌کار می‌کند. این پنکه، یک موتور مجهز به فیوز حرارتی دارد و دارای گواهینامه استاندارد ایمنی محصول، تايمر، گارد محافظ ايمن و نشان استاندارد اروپا CE است.

افراد، می‌توانند با خرید این پنکه از فروشگاه جیمبوشاپ و نصب آن بر روی دیوار، بدون اشغال فضای زیادی در اتاق، اتاق‌های کوچک را خنک کنند.

پنکه پایه بلند پارس خزر 60 وات ES-4010

پنکه پارس خزر ES-4010، یکی از مدل‌های ایستاده پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان محسوب می‌شود. این پنکه، در ابعاد 58*24*46 سانتی‌متر و 7.5 کیلوگرم ساخته شده است و 4 پره پلاستیکی و پایه فلزی با قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. درواقع، افراد می‌توانند به‌راحتی و از طریق پیچ تنظیم میله استیل پایه پنکه را در ارتفاعی بین 105 تا 145 سانتی‌متر بالا و پایین ببرند. این مدل پنکه، به‌عنوان بلندترین مدل پنکه‌های پایه‌دار در بازار شناخته شده است.

کلیدهای تنظیم سرعت پنکه و همچنین کلیدهای روشن و خاموش کردن آن، بر روی پایه تعبیه شده‌اند و این وسیله ریموت کنترل ندارد. موتور این وسیله، مجهز به فیوز حرارتی خواهد بود و در اثر فعالیت زیاد و طولانی‌مدت، آسیبی به آن وارد نمی‌شود. افراد، می‌توانند سرعت عملکرد این پنکه را در سه حالت کند، متوسط و تند تنظیم کنند. حجم باددهی آن، 56 مترمکعب بر دقیقه و حداکثر توان مصرفی آن 60 وات است.

این وسیله، نشان استاندارد ایمنی، گارد محافظ ایمن و سیم دوشاخه 3 متری با روکش PVC دارد. قابلیت‌های آن، شامل تنظیم آسان زاویه وزش باد به‌صورت جغجغه‌ای، قابلیت تنظیم گردش افقی و قابلیت حمل آسان می‌شود.

پنکه پایه بلند پارس خزر 60وات ES4060RW

یکی دیگر از مدل‌های پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان در فروشگاه جیمبوشاپ، پنکه پایه بلند پارس خزر مدل ES4060RW است. این پنکه، در ابعاد 46*24*105 سانتی‌متر و وزن 7.7 کیلوگرم تولید می‌شود و گرید انرژی آن، در سطح +A قرار دارد. ظاهر این محصول، زیبا و ساده است و پره‌های آن، از جنس پلاستیک و پایه آن از جنس لوله تلسکوپی و استیل ساخته شده‌اند. این محصول، یکی از نمونه‌های میان‌رده‌ و مناسب برای اغلب اقشار جامعه به‌حساب می‌آید.

از میان قابلیت‌های آن، می‌توان حجم باددهی به اندازه 56 متر مکعب در دقیقه، امکان تغییر ارتفاع تا 130 سانتی‌متر، امکان تغییر سرعت آن در سه حالت، پشتیبانی از ریموت کنترل و تایمر اشاره کرد. این وسیله سرمایشی، یک موتور قدرتمند دارد و حداکثر توان مصرفی آن 60 وات است. بنابراین، پروانه این پنکه با سرعت 1250 دور در دقیقه و با صدای بسیارکم می‌چرخد و این پنکه، برای محیط‌هایی با متراژ زیر صد متر کاملا کارایی دارد.

این پنکه، به‌وسیله یک ریموت کنترل خاموش، روشن و تنظیم می‌شود و همچنین، قابلیت خاموشی اتوماتیک با یک تایمر دقیق را دارد.

پنکه پایه بلند شیبا پارس خزر 60وات مشکی

مدل پنکه پایه بلند شیبا، یکی از وسایل سرمایشی ساده و مقرون‌به‌صرفه است و از مدل‌های پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان به‌شمار می‌رود. از این پنکه می‌توان، با ابعاد 106*24*49 سانتی‌متر و وزن 8.4 کیلوگرم در فضاهای مختلف استفاده کرد. گرید انرژی آن، در سطح +A قرار دارد. بدنه آن، ازجنس پلاستیک مرغوب و پره‌های آن از جنس پلاستیک شفاف ساخته شده‌اند و پایه آن از یک میله تلسکوپی تشکیل شده است که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد.

از دیگر قابلیت‌های این وسیله، می‌توان به قابلیت تنظیم آسان زاویه وزش باد به‌صورت جغجغه‌ای، تنظیم گردش افقی، تنظیم سرعت پنکه در سه سرعت و تایمر اشاره کرد. همچنین، این پنکه ایستاده، سیمی به طول سه متر با روکش PVC، گارد محافظ میله‌ای و مشبک، صفحه‌نمایش، دکمه‌های لمسی و ریموت کنترل دارد. حداکثر توان مصرفی این پنکه، 60 وات و حجم باددهی آن 56 متر مکعب بر دقیقه درنظر گرفته شده است.

پنکه پایه بلند آدو پارس خزر 60وات مشکی FSR-ADO

یکی دیگر از بهترین مدل‌های پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان، پنکه پایه بلند آدو پارس خزر درنظر گرفته می‌شود. ابعاد این پنکه ایستاده، 120*33*59 سانتی‌متر و وزن آن 8350 گرم است که گرید انرژی آن، در سطح +A قرار دارد. این پنکه، قابلیت تنظیم ارتفاع تا 115 سانتی‌متر و قابلیت تنظیم سرعت پنکه در چهار حالت را دارد. با وجود تایمر دقیق، افراد می‌توانند آن را به‌صورت اتوماتیک در زمان مشخص خاموش کنند.

افراد، می‌توانند برای خرید پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روزهای گرم تابستان به فروشگاه آنلاین جیمبوشاپ به آدرس اینترنتی https://jimboshop.ir/ مراجعه کنند. در این فروشگاه، انواع مختلف مدل‌های پنکه پارس‌خزر با قابلیت‌های متنوع عرضه می‌شود. مدل‌های متنوع پنکه‌های پارس‌خزر، در انواع ایستاده و دیواری و همچنین با طراحی زیبا و کیفیتی مطلوب تولید شده‌اند و درنظر اغلب مشتریان محبوبیت بالایی دارند. خرید از این فروشگاه، آسان است و مشتریان می‌توانند در کمترین زمان کالای مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

شما عزیزان می توانید برای گرفتن مشاوره تلفنی با شماره های 02134904700، 09024724413 تماس حاصل فرمایید.

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی