Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:44:01 GMT

اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت صنعتی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۸۴۳

اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت صنعتی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:سه شهرک و ناحیه صنعتی منجر به اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت صنعتی استان شده است.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در هر استانی توسعه اقتصاد صنعتی چند شاخص دارد که چنانچه ارتقاء یابند نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری، توسعه صنعتی و رغبت سرمایه‌گذاری در استان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ظرف سه سال اخیر در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی استان فعالیت‌هایی انجام شده به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار به شهرک‌های مموجود اضافه کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: همچنین نسبت به ایجاد سه شهرک و ناحیه صنعتی که شامل شهرک نورآباد، ناحیه صنعتی چمن‌سلطان الیگودرز و رومشکان اقدام شده که ایجاد این سه پروژه منجر به اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت صنعتی لرستان شده است.

رازانی عنوان کرد: همچنین ۳۰۰ هکتار برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی طبق اصل ۴۴ قانون واگذاری شهرک‌ها به شرکت‌های خدماتی که اعضای آن متشکل از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها هستند، واگذار شده که اداره امور این شهرک‌ها باید توسط شرکت خدماتی انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی لرستان در راستای جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع است که امیدواریم با همراهی شرکت گاز استان، گازرسانی به دیگر شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز به سرعت صورت گیرد چراکه این مهم، از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت گاز لرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی شرکت گاز لرستان لرستان شرکت شهرک های صنعتی صنعتی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده