Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@00:25:11 GMT

در رسانه‌ها، آبروی کسی به ناحق برده نشود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۹۳۹

در رسانه‌ها، آبروی کسی به ناحق برده نشود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در آستانه روز خبرنگار با حضور در جمع اصحاب رسانه فارس، ضمن بزرگداشت مقام خبرنگار، بیان کرد: اگر نیاز است ناظر یا ناظرانی بر امور خبرنگاران داشته باشیم، باید یک تشکل قوی در فارس تشکیل شود.

او خواستار تشکیل یک تشکل مشترک ویژه اصحاب رسانه با دیدگاه غیرسیاسی در استان شد و گفت: اگرچه در شرح وظیفه بنده پیگیری امور خبرنگاران نیست، اما از باب حمایت، امکان پشتیبانی از مطالبات صنفی اهالی رسانه را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده، ولی فقیه در فارس ابراز امیدواری کرد که این جلسه مقدمه‌ای برای تشکل این تشکل باشد که بدون وابستگی به جناح و جریان خاصی، امور مربوط به خبرنگاران و عکاسان خبری را دنبال کند.

آیت‌الله دژکام به اقتصاد رسانه هم اشاره کرد و گفت: مسئله اقتصاد رسانه، موضوع مهمی است. گاهی می‌خواهیم خیلی ارزشی در این باره عمل کنیم که در این حالت، صورت مسئله را در واقع پاک می‌کنیم و این صحیح نیست، چراکه مسئله اقتصاد رسانه فراتر از موضوعات دیگر است.

او با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا رسانه‌ها باید دولتی باشند؟ گفت: معتقد نیستم که رسانه‌ها دولتی باشند اگرچه یک رسانه دولتی می‌خواهیم، اما اگر همه رسانه‌ها دولتی شدند در جامعه دچار مشکل می‌شویم.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار ورود و بسط الگو‌های بومی در شکل سنتی به رسانه شد و عنوان کرد: در باب اقتصاد رسانه ذیل این تشکل باید کار کنیم و به سوی حل کردن مسئله پیش برویم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: رسانه‌ها هم یک گوشه از دولت مردمی هستند و باید نقش خود را با زبان تاثیر گذار و نتیجه بخش نشان دهند.

او به موضوع فقه رسانه هم اشاره و عنوان کرد: کار رسانه هم یک کسب و کار است که حرام و حلال دارد و اگر لقمه حلال نخوریم برای جامعه مشکل ایجاد می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در فارس اضافه کرد: اگر لقمه حرام بخوریم، شاهد رفتار‌های هنجارشکنانه در خیابان زیاد خواهیم بود.

آیت‌الله دژکام گفت: باید بگردیم و ببینیم کجا رانت خواری و اختلاس شده و حق مردم ضایع می‌شود، اگر جلوی آن‌ها گرفته شود در واقع جلوی روزنه‌های فساد گرفته می‌شود.

او همچنین آمادگی خود را برای تدریس اخلاق رسانه ویژه خبرنگاران استان فارس اعلام کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در امر به معروف و نهی از منکر دارند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، حامی خوب خبرنگاران است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رنجم در طول ٣٠ سال فعالیت این است که متاسفانه ما با هم نیستیم و استان فارس از این جهت خیلی ضرر کرده است، بر ساماندهی ارتباط با مدیریت‌های استانی تاکید و عنوان کرد که اگر یک ید واحده شویم استان با پیشرفت مواجه خواهد شد.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به موضوع اعمال پیوست رسانه‌ای در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ...، گفت: یک شورای راهبردی در استان داریم و از نمایندگان عضو این شورا می‌خواهیم که در طرح‌های بزرگ به نوعی نگاه به رسانه و تبلیغ هم بگنجانند.

او با تاکید بر بازسازی نقش رسانه‌ها و ارتقای نقش رسانه و خبرنگاران، گفت: رسالت خبرنگاری و طلبه گی و منبرداری را باید درست انجام دهیم و حرف برای خدا بزنیم و در خودسازی وسوسه شیطان نشویم و برای خدا، خبر به پایان رسانده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز روزخبرنگار آیت الله دژکام اقتصاد رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

دیگر خبرها

  • پیش بینی جوی پایدار برای فارس
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی
  • دعوت از ۲ کشتی گیر فارس به اردوی تیم ملی
  • (تصاویر) برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان فارس
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای فارس
  • بارش باران از امشب در فارس
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند