Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@12:35:53 GMT

دیدار فرمانده حشدالشعبی عراق با دریابان شمخانی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۹۷۸

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: تسریع در اجرای دقیق و کامل مصوبه مجلس ملی عراق در خصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور، علاوه بر کاهش چشمگیر تنش‌های امنیتی، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

فالح الفیاض، فرمانده الحشدالشعبی عراق پیش از ظهر امروز (شنبه، ۱۶ مرداد) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابان شمخانی در این دیدار با تجلیل از نقش تعیین‌کننده الحشد الشعبی در تأمین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توصیف کرد.

وی، ضرورت حفظ و تقویت الحشدالشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی این نیروی توان‌مند مردمی با ارتش این کشور را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: وحدت و انسجام مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق زمینه‌ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به مصوبه مجلس ملی عراق در خصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور گفت: تسریع در اجرای دقیق و کامل این مصوبه علاوه بر کاهش چشمگیر تنش‌های امنیتی و حتی سیاسی در عراق، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است.

دریابان شمخانی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و افزود: هوشمندی و انسجام گروه‌های سیاسی، دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب‌ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی در عراق است.

فالح الفیاض در این ملاقات با تبریک برگزاری موفق و با شکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ثبات سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی را در تداوم امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

او ضمن تجلیل از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکل‌گیری و بالندگی حشد شعبی در عراق افزود: امروز عراق با هدایت مرجعیت عالی و فداکاری نیروهای مسلح و حشدالشعبی به امنیتی قابل قبول و رو به توسعه رسیده است.

فالح الفیاض حشدالشعبی را سازمانی قانون‌مند و مکمل ارتش عراق بیان کرد و گفت: وجود الحشدالشعبی که نماد مشارکت مردم در تأمین امنیت کشورشان است موجب ناامیدی دشمنان و گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عراق شده است.

 

برچسب ها: حشد الشعبی ، دریابان شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ، عراق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حشد الشعبی دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق دبیر شورای عالی امنیت ملی دریابان شمخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تامین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذیربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه  محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.

وزارت بهداشت اعلام کرد که دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و همچنین وظایفی که هر یک از دستگاه های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»