Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@11:15:02 GMT

بیماری‌های قلبی دلیل اصلی مرگ و میر در زنان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۹۸۰

بیماری‌های قلبی همچنان مهم‌ترین دلیل مرگ و میر زنان در ایالات متحده به شمار می‌روند و تعداد کمی از افراد با علائم هشدار دهنده آشنا هستند. تقریباً از هر ۵ مرگ بین زنان، ۱ مورد با بیماری قلبی در ارتباط است.

یک نظرسنجی که این هفته در مجله Circulation انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد که علی رغم خطرات، بسیاری از زنان از علائم حمله قلبی و سکته مغزی یا خطر بیماری قلبی بی اطلاع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برداشتی آزاد از [stag_button url=”https://collegeinfogeek.com/feynman-technique/” style=”black” size=”small” type=”normal” target=”_self” icon=”” icon_order=”before”]College Info Geek[/stag_button]

این بررسی نشان داد که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، آگاهی از بیماری‌های قلبی به عنوان اصلی‌ترین علت مرگ و میر زنان از ۶۵ درصد به ۴۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین آگاهی در زمینه‌های روبرو کاهش یافته است: علائم هشدار دهنده حمله قلبی و سکته مغزی، اولین اقداماتی که باید هنگام حمله قلبی یا سکته مغزی انجام شود و بیماری‌های قلبی و عوامل خطر سکته مغزی.

آنچه زنان باید بدانند
این علائم در زنان در هر گروه سنی، به جز افراد بالای ۶۵ سال و در تمام گروه‌های نژادی و قومی مشاهده شده است.

دکتر اوگنیا جیانوس، مدیر بهداشت قلب زنان در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، گفت: "اگر بشنویم زنان جوان در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۰۹ کمتر به دنبال یک سبک زندگی سالم برای تضمین سلامت قلب هستند، بسیار ناامید کننده است. " "این امر همراه با عدم آگاهی در مورد بیماری‌های قلبی، ممکن است افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را که در زنان جوان مشاهده می‌شود، توضیح دهد. "

با این حال، عدم آگاهی در بین زنان کمتر از ۳۴ سال و در گروه‌های سیاه پوست و هیسپانیک تبار‌ها و غیر بیشترین میزان حملات قلبی را به خود اختصاص می‌دهد. طبق CDC، زنان سیاه پوست حدود ۶۰ درصد بیشتر از زنان سفید پوست دچار حملات قلبی می‌شوند، "در درجه اول به دلیل عوامل اقتصادی اجتماعی مانند عدم وجودمراقبت با کیفیت و مشاوره ناکافی قبل از تولد. "

هنگامی که زنان دچار حمله قلبی می‌شوند، ممکن است علائم متفاوتی نسبت به مردان داشته باشند. در حالی که ناراحتی قفسه سینه بسیار شایع است، آن‌ها ممکن است علائم دیگری را تجربه کنند که کمتر با حملات قلبی دیده شده است از جمله سرگیجه، تنگی نفس یا حالت تهوع.

علائم دیگر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• درد یا ناراحتی در پشت، فک، معده یا هر دو بازو
• عرق سرد
• تنگی نفس با یا بدون درد قفسه سینه
• استفراغ
• درد قفسه سینه

یک مسئله و آموزش
یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشترین عدم آگاهی در زنان زیر ۳۴ سال و در زنان سیاه پوست و هیسپانیک تبار و غیر دیده می‌شود.

این یافته‌ها، از جمله، تفاوت‌های آموزش در جوامع اقتصادی اجتماعی را برجسته می‌کند.

در تازه‌ترین گزارش‌ها ادعا شده است، "زنان در معرض خطر CVD (بیماری‌های قلبی عروقی) (بیماری قلبی یا سکته مغزی) آگاهی بیشتری نسبت به زنان بدون این شرایط در سال ۲۰۰۹ قرار داشتند، اما این میزان در سال ۲۰۱۹ دوباره شاهد کاهش چشمگیر بوده است. "

این گزارش همچنین نشان داد که افراد دیابتی از علائم هشدار دهنده قلبی مطلع نیستند حتی اگر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی باشند.

علاوه بر این، محققان دریافتند که زنان مبتلا به فشار خون بالا ۳۰ درصد آگاهی کمتری نسبت به علائم هشدار دهنده قلب نسبت به زنان بدون فشار خون بالا دارند.

"اگرچه اختلافاتی در آگاهی از بیماری‌های قلبی به عنوان عامل اصلی مرگ در بین زنان وجود دارد، اما درس اصلی این مطالعه این است که یک نقص جهانی در آموزش وجود دارد که باید فوراً رفع شود. " "نتایج این مطالعه نیاز فوری به افزایش بودجه تحقیقاتی اختصاص یافته به آموزش، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی در زنان را آشکار می‌کند. "

دکتر نیکا گلدبرگ، متخصص قلب و عروق و مدیر پزشکی برنامه قلب زنان در NYU Langone Health افزود: "این آگاهی فقط به معنای ارسال یک پیام در رسانه‌های اجتماعی نیست. " "این باید چیزی باشد که با افرادی که به طور بالقوه در معرض خطر هستند ارتباط برقرار کند. مسئله مورد نیاز این است که در اطمینان از ارزیابی زنان در هر زمینه‌ای بسیار متنوع عمل کنیم. "

وی همچنین می‌افزاید: "این ناامیدکننده است. " "مطمئنا یک فرد هرگز خیلی جوان نیست که در مورد خطرات بیماری‌های قلبی اطلاعات کسب کند تا بتواند از بروز آن پیشگیری کند. "

دلایل بیماری‌های قلبی در زنان
برخی از عوامل خطر بیماری قلبی در زنان عبارتند از:

• فشار خون بالا
• کلسترول بالا
• دیابت
• سیگار کشیدن
• شیوه زندگی کم تحرک
• چاقی
• سابقه خانوادگی

حتی برای زنانی که این عوامل خطر را تجربه نمی‌کنند، هنوز تدابیری اتخاذ نشده است تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها یک سبک زندگی سالم را دنبال می‌کنند.

گلدبرگ ادعا می‌کند: " نیاز داریم که جامعه پزشکی دور هم جمع شوند تا به زنان نشان دهند که فقط این عوامل خطرزا نیستند، بلکه عوامل دیگری نیز باید ارزیابی شوند. " وی اضافه می‌کند: "برخی از بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید، زنان را در معرض خطر حمله قلبی قرار می‌دهد. [در مورد همین مسئله]در زنان با شرایط مربوط به بارداری نیز صادق هستند. به پزشکان در بسیاری از تخصص‌ها، نه فقط متخصصان قلب و عروق نیاز داریم که با هم همکاری کنند تا در مورد عوامل خطرات بالقوه با زنان در هر سنی ارتباط برقرار کنند.

خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارد که همه زنان می‌توانند هر روز انجام دهند تا بتوانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

• یک رژیم غذایی سالم، غنی از میوه، سبزیجات و غلات کامل - و کم چرب، کلسترول، نمک و قند‌های اضافه شده داشته باشید.
• ترک سیگار
• مدیریت استرس
• ورزش
• آگاهی از سابقه بیماری خانوادگی
• ABCS سلامت قلب را را چنین توصیف می‌کند:
۱. آسپیرین درمانی مناسب برای کسانی که به آن نیاز دارند
۲. کنترل فشار خون
۳. کنترل کلسترول
۴. ترک سیگار

گلدبرگ گفت: "این تلاش یک جامعه است. " " باید بهترین راه‌هایی را پیدا کنیم که زنان از هر نژادی در دریافت این پیام‌ها احساس راحتی داشته باشند. بعضی اوقات داشتن یک تلاش ملی مانند تقسیم یک کوکی است که به همه نمی‌رسد. در واقع باید یک استراتژی متفاوت در این زمینه وجود داشته باشد. "

منبع: healthline

منبع: فرارو

کلیدواژه: بیماری قلبی زنان بیماری قلب و عروق علائم هشدار دهنده بیماری های قلبی بیماری قلبی معرض خطر سکته مغزی حمله قلبی عوامل خطر مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علائمی در سیستم گوارش وجود دارند که نشان می‌دهند شما دچار بیماری کبد چرب هستید. بیماری کبد چرب که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با تجمع چربی در سلول‌های کبد مشخص می‌شود و به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است. این بیماری ممکن است از یک وضعیت خفیف تا شکل جدی‌تر متغیر باشد که می‌تواند منجر به آسیب و عوارض کبدی شود. اگرچه بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم رخ می‌دهد، اما برخی از مشکلات گوارشی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبدی باشد. چهار علامت اصلی گوارشی که نیازمند توجه و ارزیابی برای افراد در معرض خطر یا تشخیص بیماری کبد چرب است:

بیشتر بخوانید: علائم ظاهری بیمار بودن کبد درد شکم

یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با بیماری شدید کبد چرب، درد یا ناراحتی شکم است. این درد اغلب به عنوان یک درد مبهم دائمی در سمت راست بالای شکم، جایی که کبد قرار دارد، توصیف می‌شود و ممکن است با احساس پری یا نفخ همراه باشد. درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد و پس از خوردن یک وعده غذایی چرب یا سنگین بدتر می‌شود. اگر درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه شکم را تجربه می‌کنید، حتما برای معاینه و تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ نیز ممکن است نشان دهنده بیماری شدید کبد چرب باشد و زمانی که کبد مملو از چربی باشد، می‌تواند منجر به التهاب و اختلال در عملکرد طبیعی آن شود. این می‌تواند بر هضم و متابولیسم غذا تأثیر بگذارد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ گاه به گاه ایجاد شود. احتمال بروز این علائم بعد از مصرف غذاهای چرب بیشتر است. اگر تهوع و استفراغ مکرر همراه با سایر مشکلات گوارشی رخ می‌دهد، حتما برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن

در مراحل پیشرفته بیماری کبد چرب، شما از کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته رنج می‌برید. این ممکن است به این دلیل باشد که کبد کمتر قادر به پردازش مواد مغذی و تولید صفرا برای کمک به هضم و جذب چربی‌ها است. در نتیجه، بدن ممکن است در جذب مواد مغذی مهم از غذا دچار مشکل شود که منجر به از دست دادن اشتها و کاهش وزن می‌شود. اگر متوجه کاهش قابل توجه و غیر قابل توضیح اشتها یا وزن شدید، توصیه می‌شود برای ارزیابی جامع با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

زردی

زردی روی پوست و چشم می‌تواند در موارد شدید بیماری کبد چرب رخ دهد. این ناشی از تجمع بیلی روبین است، رنگدانه زردی که هنگام تجزیه گلبول‌های قرمز تولید می‌شود. وقتی کبد نتواند به طور موثر بیلی روبین را پردازش کند، تجمعی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به زردی می‌شود. در صورت مشاهده زردی، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228746 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد