Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه طی پیام صوتی به مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: در گذشته شاهد بودیم جریان‌های رقیب نظام در خارج دانشگاه سعی کردند از سنگر دانشگاه به نفع خود استفاده کنند که با فرماندهی مسوول سابق بسیج دانشجویی استان، این امکان در اختیار آنها قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سپاه محور اقتدار نظام است و بسیج دانشجویی باید متعهدانه در کنار نهاد مقدس سپاه پاسداران فعالیت خود را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دانشجویان بسیجی با مسوولیت پذیری در وظایف خود باید اقتدار نظام را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: هماهنگی بین بسیج دانشجویی با بسیج اساتید ضامن تحقق همه برنامه ها و آرمانهای انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب، اعضای بسیج دانشجویی را افسران جنگ نرم نامید که وظیفه بسیار سختی بر عهده دارند زیرا جنگ نرم با جنگ سخت قابل مقایسه نیست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر افراسیابی افزود: دشمن در هشت سال دفاع مقدس نتوانست آنچه را در سر می‌پروراند به نتیجه برساند به همین دلیل صحنه جنگ را تغییر داد و به سوی جنگ نرم علیه کشور ما گام برداشت.

وی ادامه داد: در میان اقشار بسیج، بسیج دانشجویی جایگاه ویژه دارد و باید مدیران، اساتید و دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی در آن مجموعه فعال باشند.

معاون سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: افرادی که با تفکر و نگاه انقلابی در بسیج ساخته شوند، در زمان مسوولیت، آن‌ را امانت می دانند و بعد از آن مسوولیت نیز در هر جایی قرار گیرند در مسیر انجام وظیفه الهی محول شده گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه تغییر مسوولیت در هر جایی، با نگاه رشد بیشتر در آن مجموعه انجام می‌شود افزود: امیدوار هستیم بسیج دانشجویی با تغییر ریاست جمهوری بتواند در کنار دولت جدید تلاش بیشتری از خود نشان دهد، هر چند که در دولت گذشته هم بسیج دانشجویی قصد کمک و یاری به دولت را داشت.

سردار افراسیابی ادامه داد: وظیفه بسیج کمک کردن به مدیران در مسیر اهداف انقلاب است و امیدواریم بسیج دانشجویی نیز همچون گذشته درعرصه‌های مختلف به خصوص گروه‌های جهادی اثربخشی بسیار داشته باشد تا یکی از خواسته های نظام محقق شود.

فرمانده جدید بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بسیج دانشجویی یادگار ارزنده امام راحل است که یکی از مهمترین قشرهای بسیج در کشور به شمار می‌رود.

سروان رسول نوروزی افزود: بسیج دانشجویی همچون قلب تپنده و استراتژیک باید با همه توان از اصول انقلاب دفاع کند.

وی ادامه داد: اکنون که در گام دوم انقلاب که گام جوان‌ها و تمدن سازی است قرار داریم با داشتن آتش به اختیار، وظیفه سنگین‌تری بر عهده دانشجویان قرار گرفته است زیرا تشکل بسیج دانشجویی که جوان، سرزنده، مطالبه گر، جریان ساز و دارای عمل به هنگام  باشد می‌تواند در عمق دهی انقلاب تاثیر بسزایی داشته باشد.

فرمانده سابق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به حضور ۴۴۰ شهید دانشجو در این استان گفت: آنها روزگاری در سنگر علم و دانش و معرفت درس ولایت پذیری را به ما آموختند.

سرهنگ هادی باادب افزود: در طول هفت سال حضور به عنوان فرمانده، شاهد تلاش مجاهدان گمنام بسیجی در ۴۸۰ موسسه و مرکز آموزش عالی در این استان بودم.

وی ادامه داد: اکنون فضای ولایت مداری در دانشگاه مشهود است و در طول یک سال و نیم که از شیوع کرونا گذشته است، فعالیت‌های بسیج دانشجویی متفاوت‌تر و حتی بیشتر از گذشته شده است.

سرهنگ باادب گفت: هم اکنون ۲۰۰ نفر از دانشجویان به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف بیمارستانی در کنار کادر درمان حضور دارند زیرا بسیج دانشجویی و دانشجوی بسیجی، هر جا که به وجودش نیاز باشد در آنجا حضور خواهد یافت.

برچسب‌ها سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی مشهد دفاع مقدس سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشجو سازمان بسیج مداحان سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مشهد دفاع مقدس سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مشهد دفاع مقدس سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشجو سازمان بسیج مداحان سازمان بسیج مستضعفان بسیج دانشجویی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: نگاه پاسداران در انجام رسالت پاسداری به پیمانی که با خدا بسته‌اند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما الگویش امام حسین علیه السلام و پاسداران و بسیجیان ما هم مولایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است و به همین دلیل پاسداری از انقلاب و اسلام ناب محمدی دارای تقدس ا ست.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه پیشرفت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف علم و فن آوری، سلول‌های بنیادی، قدرت دفاعی و بازدارندگی، سدسازی و داروسازی، پزشکی و سلامت، و …، اظهار کرد: دلایل افتخار به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دو رکن مهم شامل؛ توان دفاعی مادی و معنوی است. از وابستگی مطلق در تسلیحات نظامی قبل از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

سردار قریشی، تصریح کرد: نقش اعتقاد راسخ و معنویت برخاسته از دین عامل مهم در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه و بسیج بر پایه معنویت بنا شده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این همایش با اشاره به فراگیر شدن بُعد معنویت در اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: شاخص‌های زندگی سیاسی و معنوی شهید مطهری یکی از الگوهای ما به شمار می‌روند.

سردار علی محمد اکبری افزود: سپاه و بسیج بر پایه معنویت و اصول توکل به خدا، توسل به ائمه و ولایتمداری و ولایت پذیری بنا شده‌اند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری گفت: تقویت مبانی اعتقادی و سیاسی از تأکیدات امامین انقلاب به آحاد جامعه بویژه نیروهای مسلح و پاسداران و بسیجیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سند تحول مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ پخش کلیپ از عملکرد مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه استان و تجلیل از مربیان عقیدتی، سیاسی، آموزش نظامی، بهداشت و سلامت، قرآن و… از برنامه‌های این همایش در مجتمع لاله شهرکرد بود که با تقدیر از مربیان پیشکسوت پایان یافت.

کد خبر 6092031

دیگر خبرها

  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه