Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@14:38:33 GMT

«آقا نیکی» درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۹۱۴۸

امیر نیکیار معروف به «آقا نیکی» از هنرمندان طنز‌پرداز تلویزیون، بر اثر بیماری سرطان در سن ۶۹سالگی درگذشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 امیر نیکیار بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که با نقش «آقا نیکی» در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود امروز (شنبه، ۱۶مرداد) بر اثر بیماری سرطان در سن ۶۹سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند فقید، در محله جنوب تهران در حوالی خیابان ۱۷ شهریور در سال ۱۳۳۱ به دنیا آمده و جوانی و نوجوانی را در میدان خراسان تهران گذراند. نمایش و اجرای تئاتر را از اعیاد شعبانیه و مراسم جشن‌های مذهبی شروع کرد.

امیر نیکیار از بنیان گذاران طنز نمایشی بعد از انقلاب است و او را پایه گذار نمایش‌های طنز می‌نامند. او بیش از ۵ دهه سابقه فعالیت در عرصه بازیگری در سینما و تئاتر و تلویزیون را داشت و از پیشکسوتان با ارزش کشورمان بود.

مرحوم نیکیار، از سال ۱۳۴۸ به‌طور حرفه‌ای وارد بازیگری شد و کارش را از مرکز رفاه خانواده در قالب برنامه‌های ویژه جوانان آغاز کرد.

نخستین برنامه‌ای که امیر نیکیار در تلویزیون ایفای نقش داشت، «جنگ هفته» بود و پس از آن در «جنگ شبانه» و سایر برنامه‌های طنز آن زمان تلویزیون ایفای نقش داشت.

او خالق نقش و کاراکتر «آقا نیکی» بود. فردی ساده لوح که مانند بهلول بود. نیکیار با نقش آقا نیکی در دهه ۷۰ جای خود را در بین مردم و مخاطبان باز کرد. اما بعد از مدتی آقا نیکی و داستان‌هایش پایان یافت.

او بعد از خداحافظی با آقانیکی، به سراغ شعر و آهنگ رفته و ۱۰ سال شعر و آهنگ آماده کرده و به صورت نوار کاست وارد بازار می‌کرد؛ که آهنگ ترگل و ورگل آن از استقبال خوبی از طرف مخاطبان روبرو شد.

امیر نیکیار در سال‌های آخر عمر خود، اقدام به ایجاد گروه شاهپرک کرد.

برچسب ها: امیر نیکیار ، آقا نیکی ، طنز پرداز ، بازیگر تلویزیون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امیر نیکیار آقا نیکی طنز پرداز بازیگر تلویزیون امیر نیکیار آقا نیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!

صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!

دیگر خبرها

  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت