Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اصلاح مدیریت برداشت از آب‌های زیرزمینی از مطالعات در خصوص مصرف بهینه آب در تولید مصالح ساختمانی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمد شکرچی‌زاده با یادآوری این‌که برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی دلیل عمده فرونشست و مخاطرات مرتبط با آن است که آینده شهرها و حیات آنها را تحت‌تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: مدت‌هاست تاثیر فرونشست روی زیرساخت‌ها اعم از پل‌ها، خطوط ریلی و فرودگاه‌ها در دست بررسی و مطالعه کارشناسان بوده که در برخی موارد راهکارهای کارشناسی نیز ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مسئله کمبود آب و هشدار کارشناسان ضرورت دارد تا مطالعات فرونشست بر روی تاسیسات شهری گسترش یابد. همچنین در زون‌های فرونشست باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود تا امنیت ساکنان، تامین و مخاطرات فرونشست کاهش یابد که این مهم در دستور کار مرکز تحقیقات قرار دارد.

شکرچی‌زاده راه مقابله با فرونشست و کاهش مخاطرات آن را مدیریت برداشت از منابع آبی و تغییر الگوها به ویژه در کشاورزی برشمرد و  توضیح داد: تغذیه آب‌خوان‌ها یکی از روش‌های مرسومی است که در برخی از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. با این روش به شکل مصنوعی، آب‌خوان‌ها تغذیه آبی می‌شوند و به این شیوه، فرونشست تا حدی قابل کنترل است.

وی همچنین رعایت ملاحظاتی را در شیوه مصرف آب در مصارف خانگی، فضای سبز، مراکز صنعتی و همچنین در ساخت و ساز مورد تاکیدقرار داد و گفت: مقررات ملی و کنترل ساختمان باید به سمتی برود که استفاده از آب خاکستری احیا شود. به این ترتیب که بخشی از آبی که مصرف می‌شود، تحت عنوان آب خاکستری احیا شود و در چرخه مصرف به ویژه برای فضاهای سبز و مصارف صنعتی مورد بهره‌برداری مجدد قرار بگیرد.

وی بر احیای آب‌های مصرفی تاکید کرد و گفت: برای تولید هر مترمکعب بتن نزدیک به 200 لیتر آب مصرف می‌شود، که ضرورت دارد تا در روش‌های تولید مصالح ساختمانی تجدیدنظر داشته باشیم. در حال مطالعه هستیم تا بدون آنکه از آب شرب در تهیه و تولید مصالح ساختمانی استفاده شود، بتوانیم از آب های تجدید شده که قبلا استفاده شده و احیا می‌شوند در تولید مصالح ساختمانی بهره ببریم.

شکرچی‌زاده ارایه مشوق به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی که از آب‌های تجدیدشده در تولید مصالح ساختمانی بهره می‌برند را از راهکارهای نهادینه کردن مصرف بهینه آب در ساخت و ساز برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه وزارت راه تولید مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین