Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه در این پیام آمده است: بزنگاه‌های زیادی وجود دارد که رسانه می‌تواند به کمک نهاد وقف بیاید اگر به ماهیت وقف دقت کنیم درخواهیم یافت که وقف یک بیت‌المال خاص است. درواقع رابطه واقف با مالش قطع می‌شود و شرع مقدس می‌گوید؛ آنچه نیت کرده، باید محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: وقتی رابطه مالک با موقوفه قطع می‌شود، تنها متولی وقف باقی می‌ماند یا در وقف‌هایی که متولی ندارند سازمان اوقاف از طرف ولی‌فقیه، مسئولیت این کار را به عهده می‌گیرد تا اول حفظ وقف کند، دوم در موقوفات منفعتی منافع را افزایش بدهد و سوم به نیت واقف عمل کند. این سه گزاره کارکرد اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

خاموشی با بیان اینکه این ذهنیت را که وقف مربوط به اشخاص است، باید از ذهن برخی افراد دور کرد، گفت: اوقاف عمدتاً نیت عام‌المنفعه دارد و رسانه می‌تواند تلاش همه‌کسانی را که با سوء نیت می‌خواهند وقف را در مقابل مردم و برخلاف منافع آن‌ها نشان دهند، باطل کند. سازمان اوقاف و امور خیریه به‌منظور شفاف‌سازی فعالیت‌هایش همواره آماده همکاری با رسانه‌ها خواهد بود و معتقدم رابطه نهاد وقف و رسانه می‌تواند عمیق‌تر از این باشد.  

نماینده ولی‌فقیه از جامعه رسانه ای کشور خواست تا درزمینه کارکردهای جدید وقف خصوصاً عرصه حمایت اوقاف از دانش‌بنیان‌ها و وقف پول که به تائید مقام معظم رهبری رسیده و می‌تواند منشا تحول برانگیزی برای وقف باشد آنها را یاری کنند.

به گزارش ایرنا، در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سید مهدی خاموشی روز خبرنگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سید مهدی خاموشی روز خبرنگار سازمان اوقاف و امور خیریه سید مهدی خاموشی روز خبرنگار سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6096371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی