Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@19:58:27 GMT

پایان بی مدال زنان ایرانی در توکیو 2020

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۹۹۳۹

پایان بی مدال زنان ایرانی در توکیو 2020

بانوان ایرانی با وجود تعداد بالاتر نسبت به ادوار گذشته المپیک، در کسب مدال ناکام بودند.

به گزارش "ورزش سه"، حمیده عباسعلی، آخرین بانوی ورزشکار ایرانی در المپیک 2020 هم نتوانست مدالی را کسب کند. او با وجود کسب دو برد در مرحله گروهی، مجوز صعود به نیمه نهایی را نگرفت و دستش از مدال کوتاه ماند. این گونه بود که المپیک 2020 توکیو بدون کسب مدال برای بانوان ایرانی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی 6 دوره اخیر بازی های المپیک از آتلانتا 1996 تا ریو 2016 تعداد ورزشکاران زن ایرانی هیچ گاه دور رقمی نشده بود. بیشترین تعداد حضور بانوان ایرانی در یک دوره المپیک به ریو 2016 بر می گشت که 9 ورزشکار زن از کشورمان در این بازی ها حضور پیدا کرده بودند. بانوان ایرانی در المپیک 2020 اما رکورد زدند و موفق شدند برای اولین بار تعداد خود را دو رقمی کنند. این موفقیت از لحاظ کمی قابل توجه بود اما از لحاظ کیفی نسبت به المپیک قبلی ضعیف تر بود چرا که 10 ورزشکار زن ایرانی از کسب مدال بازماندند و این در حالی بود که در دوره گذشته کیمیا علیزاده موفق شده بود برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان ایران مدال کسب کند.

 

در ادامه نگاهی داریم به عملکرد 10 بانوی ایرانی در المپیک که هیچ کدام به مدال ختم نشد:

 

 

آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم زاده و نجمه خدمتی: تیراندازی

در رشته تیراندازی، ایران 4 نماینده خانم داشت که هیچ کدام نتوانستند در ماده های مختلف مدالی را کسب کنند. نجمه خدمتی، ورزشکار باتجربه کشورمان و فاطمه کرم ‌زاده در مرحله مقدماتی رشته تیراندازی با تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان، به رقابت با حریفان پرداختند. در این ماده که ٣٧ ورزشکار حضور داشتند خدمتی در نهایت با ١١۶ امتیاز هجدهم شد.

 


در بخش تیمی هم پس از حذف تیم میکس تپانچه 10 متری متشکل از هانیه رستمیان و جواد فروغی زوج نجمه خدمتی و مهیار صداقت به‌عنوان تیم میکس تفنگ 10 متر ز با کسب 624.9 امتیاز از بین 29 تیم در رده پانزدهم قرار گرفتند و نتوانستند مجوز صعود به نیمه‌نهایی را کسب کنند.

 


هانیه رستمیان، پرچمدار زن کاروان ایران در مجموع دو مرحله دقت و سرعت تپانچه بادی ۲۵ متر موفق نشد به فینال صعود کند. او در تپانچه بادی هم دهم شد. آرمینا صادقیان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰  تپانچه 10 متر ایستاد و نتوانست فینالیست شود.

 

 

 

فرزانه فصیحی؛ دوومیدانی

57 سال پس از حضور سیمین صفامهر در دوی 100 متر و پرش طول در بازی های توکیو 1964، فصیحی بار دیگر در توکیو به نمایندگی از زنان ایرانی دوید. فصیحی با 11.76 ثانیه در دور مقدماتی سریع ترین زمان را در گروه خود ثبت کرد و با قدرت به دور بعد صعود کرد، اما در مرحله بعد با زمان 11.79 در گروه خود هشتم شد و در رسیدن به نیمه نهایی ناکام بود. با توجه به شرایط مسابقات دوومیدانی بانوان، هیچ تصویری از مسابقه فصیحی از صدا و سیما پخش نشد. جالب اینجاست که این دوومیدانی کار بلافاصله پس از پایان مسابقاتش توکیو را به مقصد تهران ترک کرد و مسئولان کمیته ملی المپیک حتی فرصت تماشای فینال رشته خودش را هم به او ندادند.

 

 

 

ناهید کیانی؛ تکواندو

ناهید کیانی تنها بانوی تکواندو کار ایرانی در بازی های المپیک 2020 در اولین مسابقه مقابل کیمیا علیزاده از تیم پناهجویان قرار گرفت و با قبول شکست از هم تیمی سابقش، خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشت. رویارویی او با علیزاده یکی از پر حاشیه ترین مسابقات تکواندو این دوره از بازی های المپیک بود که استرس و فشار زیادی را برای هر دو ورزشکار به همراه داشت. با فینالیست نشدن علیزاده، کیانی نتوانست وارد جدول شانس مجدد شده و برای برنز تلاش کند.

 

 

نازنین ملایی؛ قایقرانی روئینگ

نماینده بانوان ایران در رقابت های قایقرانی روئینگ عملکرد قابل قبولی داشت اما نتوانست به مرحله پایانی صعود کند. او که در دور مقدماتی رقابت‌های رویینگ تک‌نفره زنان المپیک با زمان هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفته بود به‌صورت مستقیم به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و در این مرحله نیز توانست در جایگاه سوم گروه خود قرار گیرد و به نخستین دختر قایقران ایرانی تبدیل شد که به‌صورت مستقیم جواز حضور در فینال گره A/B را کسب می‌کند. ملایی در این مرحله با زمان ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در بازی های یازدهم شد.

 

 


ثریا آقایی؛ بدمینتون

اولین بانوی بدمینتون باز ایرانی المپیک، برای دوره قبل تلاش کرد که سهمیه بگیرد اما مصدوم شد و ادامه مسابقات و کسب سهمیه ریو 2016 را از دست داد. او برای المپیک توکیو هم دوباره مصدوم شد اما انصراف ورزشکار هلند و به دلیل اینکه مصر بجای انفرادی، بخش دوبل و میکس را انتخاب کرد، آقایی توانست به عنوان نفر دوم لیست رزرو به المپیک برسد. این بدمینتون باز در گروه G بازی های المپیک با قبول دو شکست مقابل نمایندگان مالدیو و چین خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

 

 

سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی؛ کاراته

بانوان ایرانی در اولین حضور کاراته در بازی های المپیک موفق به کسب دو سهمیه شدند. سارا بهمنیار شروع خوبی در توکیو داشت و حریف قدر خود از ترکیه را شکست داد. او اما در ادامه مقابل دو حریف دیگر خود شکست خورد تا از صعود به مرحله حذفی ناکام بماند. حمیده عباسعی که شانس زیادی برای کسب مدال او قائل بودیم هم سرنوشت بهمنیار را داشت و با 2 برد و 2 شکست نتوانست به مرحله بعد صعود کرده و برای مدال مبارزه کند.

 

 

المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو بازی های المپیک بانوان ایرانی بانوان ایران المپیک 2020 کسب مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال سپاهان و آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) روز گذشته جمعه ۷ اردیبهشت و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود زردپوشان به پایان رسید تا شاگردان «ژوزه» مورایس گام به دیدار مرحله یک چهارم نهایی بگذارند. این بازی در وقت‌های قانونی ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در نیمه دوم وقت‌های اضافه، رامین رضائیان توانست در دقیقه ۱۱۸ و از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

سایت پرتغالی «flashscore» در این رابطه نوشت: تیم سپاهان میهمان این بازی بود و همانطور که انتظار می‌رفت، بازی را بهتر آغاز کرد و از قدرت بالایی برخوردار بود و در نیمه اول توسط کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ به گل رسید. در نیمه دوم نیز همه انتظار پایان بازی را داشتند که پاک پرور بازیکن تیم استقلال ملاثانی در دقایق پایانی گل تساوی را برای تیمش وارد دروازه سپاهان کرد.

در نهایت سپاهان توانست در وقت‌های اضافه گل صعود به مرحله یک چهارم نهایی را به ثمر برساند تا «ژوزه مورایس» در این بازی نیز سربلند از زمین خارج شود. مورایس و شاگردانش هفته آینده دیداری حساس با پرسپولیس دارند که این بازی ممکن است سرنوشت قهرمانی در لیگ ایران را تعیین کند.

کد خبر 6089449

دیگر خبرها

  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای