Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:40:50 GMT

آیا چمن مصنوعی واقعاً جایگزین چمن طبیعی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۰۰۸۰

آیا چمن مصنوعی واقعاً جایگزین چمن طبیعی می‌شود؟

زندگی مدرن با فاصله گرفتن بشر با بسیاری از سوژه‌ها و فضاهای طبیعی همراه بوده است. در شهرسازی امروزی آنچنان خبری از سوژه‌های طبیعی نیست. به‌نوعی همه چیز با زندگی‌های سریع، شلوغ و پرمشغله انسان‌ها هماهنگ شده است. ما برای نگهداری از چیزهایی مثل چمن طبیعی، نه فضای و نه وقت کافی را نداریم. حتماً می‌دانید که نگهداری و رسیدگی به چمن طبیعی تا چه حد وقت‌گیر و شاید حتی طاقت‌فرساست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوای این موضوع، استفاده از آن در بسیاری از فضاها نیز، ممکن نیست. این مجموعه علل باعث شده تا امروزه استفاده از چمن مصنوعی متداول شود.

اما خرید چمن مصنوعی و استفاده از آن، به هر حال برای خریداران خالی از تردید نیست. بسیاری افراد در مورد اینکه آیا چمن مصنوعی جلوه و جذابیت چمن طبیعی را دارد، با تردید مواجه هستند. این کاملاً نرمال است که مشتریان در این مورد دغدغه داشته باشند. یک چمن مصنوعی به این منظور خریداری می‌شود که بسیاری از ویژگی‌ها و کارایی‌های چمن طبیعی را در ذهن تداعی سازد. اما آیا واقعاً این امر ممکن است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت به چگونگی خرید چمن مصنوعی بستگی دارد! تنها در صورتی می‌توان از این موضوع اطمینان داشت که یک انتخاب خوب و منطقی داشته باشید.

در انتخاب چمن مصنوعی چه نکاتی اهمیت دارد؟

اگر قرار است در مورد یک انتخاب خوب و موفقیت در خرید چمن مصنوعی سخن بگوییم، مسئله اصلی تشخیص معیارهاست. به بیانی دیگر خرید چمن مصنوعی خوب و باکیفیت در گرو داشتن معیارهایی اثربخش و کاربردی برای این کار است. ممکن است برخی افراد در خرید چمن مصنوعی صرفاً به محدودیت‌های بودجه خود دقت کنند. اما این شیوه خرید نمی‌تواند موفق باشد زیرا باید جوانب بیشتری از این تصمیم را بررسی کرد. خرید و نصب چمن مصنوعی نیز، چیزی جز یک سرمایه‌گذاری نیست. اگر می‌خواهید سرمایه شما با نیازهایتان مطابقت داشته و مدت طولانی‌ترین کنار شما باشد، باید به هفت معیار دقت کنید.

میزان رفت‌وآمد یا اصطلاحاً ترافیک چمن

تعریف هفت معیار برای خرید یک چمن مصنوعی کارآمد و جذاب، برآمده از تجربه متخصصان این حوزه است. اولین معیاری که باید به آن دقت داشت، میزان رفت‌وآمد یا به عبارتی (Traffic) است. این اولین چیزی است که در هنگام خرید چمن مصنوعی باید به آن دقت داشته باشید. اگر قرار است چمن مصنوعی در جایی نصب شود که رفت‌وآمد زیادی روی آن انجام نمی‌شود، بدیهی است که نیاز شما به مقاومت بیشتر کاهش می‌یابد. اما اگر قرار است آن را در محیطی نصب کنید که رفت‌وآمد روی آن زیاد یا مداوم است، باید حتماً به سراغ گزینه‌هایی با دوام بیشتر بروید.

کیفیت نخ و الیاف

معیار بعدی در خرید چمن مصنوعی، مانند خرید هر وسیله یا کالای دیگری، کیفیت آن است. معیارهای متعددی برای تشخیص کیفیت وجود دارد. اما اصلی‌ترین معیار، حسی است که در لمس چمن مصنوعی برای شما ایجاد می‌شود. هر قدر این احساس لطیف‌تر، نرم‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است. مثلاً محصولاتی با نخ پلی پروپیلن، پلی آمید یا پلی اتیلن مرغوب که خوش‌دوخت بوده و تراکم دوخت خوبی داشته باشند. برای تصمیم‌گیری در این مورد، دسترسی به یک قطعه نمونه از چمن بسیار الزامی است. هرچند اگر خرید خود را از طریق یک فروشگاه با تضمین کیفیت انجام دهید، نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

ارتفاع یا در اصطلاح پایل(Pile) چمن مصنوعی

ارتفاع چمن مصنوعی، معیار دیگری است که نباید از آن غافل شد. ارتفاع چمن در اصل بر طول هر کدام از ساقه‌های سبز چمن دلالت دارد؛ یعنی از بالای نوک تا پایین‌ترین نقطه آن. اگر قصد انتخاب یک محصول با جلوه‌ای زیبا دارید، انتخاب ارتفاع بیشتر، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. اما بلند بودن طول چمن باید در حد تعادل باشد. زیرا اگر ارتفاع هر یک از ساقه‌ها بیش از حد مناسب شود، وزن آن از حالت ایده‌آل خارج خواهد شد. همزمان با وزن بیش از حد، صد البته ساقه خمیده شده و اصطلاحاً روی خود می‌شکند.

این روی خود تا شدن تیغه‌های چمن مصنوعی، هم در نگاه اول و هم در بلندمدت به زشت و نامناسب شدن ظاهر آن منجر می‌شود. برای اینکه محصول خریداری‌شده جلوه‌ای طبیعی و مشابه چمن عادی داشته باشد، انتخاب ارتفاعی بین 30 الی 37 میلی‌متر منطقی به نظر می‌رسد. اما اگر قرار است مبلمان یا المان‌هایی خاص روی آن قرار دهید، می‌توان به سراغ ارتفاع‌های کمتری هم رفت. زیرا پایداری بیشتری از خود نشان می‌دهند. البته سوای ارتفاع چمن مصنوعی خریداری‌شده، به منظور حفظ آن در حالتی طبیعی و صاف ماندن ساقه‌ها، برس کشیدن مداوم آن الزامی است.

تراکم

تراکم، معیاری است برای تعیین میزان الیاف یا نخ استفاده‌شده در هر واحد مربع از چمن مصنوعی. یک محصول با تراکم بالا، رشته‌ها و الیاف بیشتری داشته و به همین خاطر گران‌قیمت‌تر است. البته این قیمت بیشتر، بی‌ثمر هم نیست. چمن‌های متراکم‌تر جذابیت ظاهری بیشتری داشته و همچنین در معرض تردد بیشتر، دوام بهتری از خود نشان می‌دهند. هر چند با پر کردن ماسه و دانه‌های مناسب می‌توان تا حدی پایین بودن تراکم را جبران کرد اما بهتر است در هنگام خرید، محصولاتی با تراکم بالا را انتخاب کنید. زیرا افزایش دانه‌ها تنها کم بودن ماندگاری و مقاومت آن را جبران می‌کند و راه حلی برای جذابیت آن نیست.

کیفیت و نوع دانه‌های پرکننده

برای داشتن یک ظاهر طبیعی و سرسبز، چمن مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده که با ماسه و دانه‌های ریز پر شود. البته حالت ارتجاعی آن نیز مدیون همین ساختار جالب است. خرده لاستیک و ماسه، از مواد پرطرفداری هستند که اغلب برای پر کردن فضای کف چمن استفاده می‌شوند. این به ترجیح خودتان و مشاوره فروشنده و نصب‌کننده بستگی دارد که چه میزان از آن دو را استفاده کنید. بسته به سایر جزئیات، باید در این مورد از فروشنده خود کسب مشاوره کنید.

کیفیت رگه‌ها و گره‌های بخش پشتی

کیفیت و کارکرد مناسب چمن مصنوعی، تنها در گرو بخش ظاهری یا اصطلاحاً بخش رویی آن نیست. پشت آن نیز باید جزئیات و ویژگی‌های متناسبی داشته باشد. معمولاً بخش پشتی چمن مصنوعی از پلی‌اورتان یا لاتکس ساخته می‌شود. پلی اورتان به صورت خشک و ایستا مقاومت بیشتری دارد. اما لاتکس شاید در مجموع مقاومت کمتری داشته باشد اما قابلیت ارتجاع و افزایش طول آن بین 5 تا 10 میلی‌متر، یک مزیت محسوب می‌شود. بخاطر همین، پلی‌اورتان برای مقاومت در برابر تغییرات آب‌وهوایی شدید و لاتکس برای محیط‌های پررفت‌وآمد، انتخاب بهتری است.

رنگ چمن مصنوعی

رنگ شاید آخرین معیار ظاهری باشد که در خرید چمن مصنوعی باید به آن دقت کنید. این محصول معمولاً در یک فروشگاه کامل و معتبر، با طیف‌های متعدد رنگی عرضه می‌شود. بدیهی است که چمن‌هایی با نمایی از طیف‌های گوناگون رنگ سبز، جلوه نزدیک‌تری به چمن واقعی دارند. مثلاً سبز زیتونی، سبز لیمویی، سبز تیره و بسیاری دیگر از طیف‌های طبیعی از رنگ سبز، انتخاب‌های مناسبی هستند. معمولاً محصولات ارزان و باکیفیت پایین‌تر، یک رنگ بیش از حد یک‌دست دارند و این به جلوه آن‌ها آسیب می‌زند. بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که رنگ آن‌ها به طور نرمال و مانند چمن طبیعی در بخش‌های مختلف کمی تا حدودی روشن و تیره شود.

پیش از پرداختن به معیارها؛ شکل و سطح نیازهای خود را بشناسید

هر چند پس از پرداختن به معیارها به سراغ این بخش آمدیم اما این بخش قطعاً اهمیت بیشتری دارد. تمام معیارها و نکات درج‌شده در بخش‌های پیشین، تنها با وجود درک نیازمندی‌ها معنا می‌یابند. از این رو باید تأکید کرد اولین گام در خرید چمن مصنوعی، درک سطح و نوع نیازمندی شما به این کالاست. به طور مثال اگر قرار است از آن به عنوان دکور بخش کوچکی از فضای داخلی استفاده کنید، محصول متناسب با نیازهای شما، کاملاً متفاوت خواهد بود. این در حالی است که مثلاً اگر از چمن مصنوعی در یک زمین فوتبال استفاده کنید، بدیهی است از اساس به محصول دیگری نیاز دارید.

به همین علت پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز نوع نیاز خود را تعیین کنید. برای این کار کافیست یک لیست تهیه شود. در این لیست بهتر است برای شروع این موارد را درج کنید.

مساحت محل نصب چمن
ویژگی‌های کلی محل نصب
قرار است در فضای داخلی نصب شود یا فضای باز
قرار است از آن برای مقاصد ورزشی استفاده شود یا خیر
میزان دسترسی به آن توسط کاربران؛ محل رفت‌وآمد است یا جلوه‌ای صرفاً تزئینی دارد
حجم رفت‌وآمدی که قرار است روی آن انجام شود
وضعیت جوی غالب در محل نصب (اگر فضای آزاد است)
جنس زمین محل نصب و وضعیت ناهمواری و پستی‌وبلندی آن

معمولاً با اطلاع دادن این موارد به فروشنده، می‌توانید محصولات متناسب با شکل نیاز خود را پیدا کنید. اما اگر در برخی از این موارد تردید دارید یا حس می‌کنید برای خرید دقیق‌تر باید سایر جوانب سنجیده شوند، باید حتماً به فروشنده اطلاع دهید. معمولاً یک فروشگاه حرفه‌ای فعال در این حوزه، کارشناسان و مشاوران توانمندی را در تیم خود دارد. آن‌ها می‌توانند به شما در این زمینه کمک شایانی کنند.

یک فروشگاه موفق و معتبر برای خرید چمن مصنوعی

اما اگر یک قصد جدی برای خرید چمن مصنوعی دارید، بد نیست تا با یکی از مراکز بسیار موفق و توانمند این حوزه آشنا شوید. هر چند داشتن اطلاعات کافی و توجه به معیارهای فوق، شرط لازم برای داشتن یک خرید موفق است اما این همه داستان نیست. برای اینکه بتوانید خرید چمن مصنوعی را دقیقاً مطابق با نیازهای خود انجام دهید، بسیار مهم است که یک فروشگاه قابل اعتماد انتخاب کنید. زیرا بخشی از ویژگی‌ها و مزایای یک جنس مرغوب، تنها با اعتماد به فروشنده قابل احراز هستند. به بیانی دیگر تنها راه شما برای اطمینان از برخی ویژگی‌های چمن مصنوعی، اعتماد به فروشنده آن است.

نیوساد یک تولیدکننده و فروشنده موفق در حیطه عرضه چمن مصنوعی است که از بسیاری جهات، قابل اعتماد است. این فروشگاه به عنوان یک مرکز پخش و فروش بین‌المللی چمن مصنوعی، از سال 1385 مشغول به فعالیت است. با این وجود می‌توان گفت در این زمینه تجربه کافی را دارد. داشتن تجربه کافی برای اینکه یک مجموعه، قابل اعتماد تلقی شود، تقریباً حیاتی است. زیرا اگر رضایت و اعتماد مشتریان، پشتوانه چنین مجموعه‌ای نبود، قطعاً بیش از 15 سال را با موفقیت پشت سر نمی‌گذاشت. البته سطح بالای تجربه تنها برگ برنده این فروشگاه نیست.

 

فروشگاه نیوساد یک واحد مشاوره توانمند و پاسخگو را نیز به یکی دیگر از شاخصه‌های توانمندی خود بدل ساخته است. واحد مشاوره نیوساد بدون در نظر گرفتن موضوعاتی مانند صرفه مالی بیشتر، به طور جدی از گمراه کردن خریداران اجتناب کرده و ارائه اطلاعات برای یک خرید موفق را مدنظر دارد. این بدان معنی است که بدون نگرانی از افتادن در دام یک انتخاب غلط، می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. در کنار صداقت و تعهد نسبت به اعتماد مشتریان، دانش بالای این واحد مشاوره نیز کمک محسوسی به تصمیم‌گیری بهتر می‌کند.

قیمت چمن مصنوعی، بدون تردید یک معیار و ویژگی بسیار کلیدی در خرید آن است. هم در پروژه‌هایی با مساحت بالا و هم در پروژه‌های شخصی و کوچک، کاملاً طبیعی است که مشتری به دنبال دستیابی به بهترین قیمت باشد. فروشگاه نیوساد در بخش مربوط به قیمت چمن مصنوعی نیز عملکرد مناسبی داشته است. تمام قیمت‌های اعلامی در این فروشگاه شفاف و به دور از تردید هستند. صفحه قیمت چمن مصنوعی در سایت نیوساد، ضمن ارائه اطلاعات کافی و دقیق، قیمت را برای هر واحد از چمن مصنوعی اعلام کرده است. با مشاهده لیست مربوط به قیمت چمن مصنوعی در این سایت، متوجه خواهید شد که کاملاً مقرون به صرفه هستند.

با این اوصاف برای تجربه یک خرید موفق، کافیست تا به سایت نیوساد رجوع کنید. راهنماها، مقالات و بخش‌های مختلف این سایت فروشگاهی، قطعاً به شما در انتخاب و خرید چمن مصنوعی کمک می‌کنند. بدون نگرانی در مورد کیفیت یا قیمت چمن مصنوعی، با نیوساد شما فضای سبز ایده‌آل خود را خلق می‌کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: مصنوعی کیفیت تراکم ارتفاع خرید چمن مصنوعی قیمت چمن مصنوعی چمن مصنوعی چمن مصنوعی اگر قرار یک فروشگاه برای خرید چمن طبیعی ویژگی ها رفت وآمد محل نصب دانه ها اما اگر روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود

تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی ضمن غیرممکن دانستن ادعای کابینه نتانیاهو درباره رویای نابودی جنبش حماس با عملیات رفح تاکید کرد زمان آن رسیده که کابینه نتانیاهو جایگزین شود.

به گزارش مشرق، «شیمون شفر» تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» امروز گفت: پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو و گانتس به ما قول دادند که جنگ در رفح حماس را نابود خواهد کرد اما امکان آن وجود ندارد.

شفر در ادامه اظهار کرد: ما الآن باید بهای خواسته شده را بپردازیم و عزیزانمان را به هر قیمتی از غزه برگردانیم تا این جنگ که مانندی برای آن نمی‌شناسیم، متوقف شود، البته ما چیزی درباره ۱۰۰ هزار اسرائیلی که آواره شدند، نمی‌گوییم.

این تحلیلگر افزود: پیدا کردن کلمات برایم سخت است به همین دلیل تنها می‌گویم، کافی است وقت آن رسیده که ما مردم، این کابینه شرور به ریاست بنیامین نتانیاهو را که از پذیرش مسؤولیت نقش خود در فاجعه هفتم اکتبر امتناع کرده و همچنان ما را به سمت پرتگاه می‌برد، جایگزین کنیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • مصدومیت ستاره بایرن در آستانه بازی با رئال
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند