Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شرایط استان کرمان روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود و در حال حاضر ۱۵ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز و فوق قرمز کرونایی قرار دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور که توسط وزارت بهداشت منتشر شده، در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان 11 شهرستان استان در وضعیت فوق‌قرمز، 4 شهرستان در وضعیت قرمز و 8 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و هیچ شهرستانی با وضعیت زرد و نارنجی در استان کرمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که شرایط استان روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود و شیوع کرونا در استان صعودی‌تر؛ موج پنجم کرونا در نیمه تابستان در بزرگترین استان کشور در قله قرار داشته و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این روند افزایشی تا چه زمانی ادامه دارد.

کمبود اکسیژن در استان کرمان هیچ توجیهی ندارد

علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه امروز ستاد کرونای استان با بیان اینکه ایام محرم را در پیش داریم و سال گذشته این مراسم بسیار خوب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد اظهار داشت: تذکر به هیئت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از طریق سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود و سایر نهادها حق دخالت ندارند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه هیئت‌هایی وجود دارد که خارج از عرف و قوانین کشور عزاداری می‌کنند که باید با آنها برخورد شده و یا آنها را توجیه کنند گفت: همه ما دلمان می‌خواهد در مراسم عزاداری شرکت کنیم اما باید شرایط بیماری کرونا را هم در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم محدود است و مراسم باید در فضای باز برگزار شود افزود: باید تمام مکان‌های مختلف ورزشی، آموزشی و مدارس که فضای باز دارند در اختیار هیئت‌ها قرار بگیرد و آماده همکاری هستیم.

استاندار کرمان ادامه داد: برگزاری مراسم ویژه عزاداری در شهر بم که باعث ازدحام جمعیت می‌شود به صلاح نیست و باید از برگزاری این مراسم جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ادارات از معرفی کارکنان سالم خود برای تست کرونا خودداری کنند گفت: این کار باعث ابتلای بیشتر این افراد می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد.

زینی‌وند کمبود اکسیژن در استان هیچ توجیهی ندارد با اشاره به اینکه و هیچ کوتاهی از مسئولان و واحدهای تولیدی در استان پذیرفته نیست افزود: واکسیناسیون در استان در حال انجام است و باید تزریق واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا رسیدن فصل سرما تمام استان واکسیناسیون شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سن واکسیناسیون کرونا در استان کاهش پیدا کرده اظهار داشت: این اقدام، کار بسیار خوبی بود و جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم تمام مراکز دانشگاهی، آموزشگاهی و ورزشگاهی که امکان برگزاری مراسم مذهبی در آنها وجود دارد در اختیار هیئت‌ها قرار داده شود تا مراسم عزای امام حسین (ع) در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

15 شهرستان کرمان در وضعیت قرمز و فوق قرمز کرونایی قرار دارد

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز نخستین جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور جدید برگزار شد که نشان از اهمیت سلامت مردم دارد.

وی با عنوان اینکه بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر در دنیا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که از این تعداد بیش از 93 هزار نفر مربوط به ایران است گفت: وضعیت کشور وضعیت خوبی نیست و تعداد شهرهای قرمز زیاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان شهرستان آبی و زرد نداریم افزود: در حال حاضر هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و 15 شهرستان وضعیت پرخطر قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در استان برگزار می‌شود گفت: مراسم ماه محرم در تمام شهرستان‌ها در فضای باز برگزار می‌شود و زمان برگزاری مراسم دو ساعت است.

بصیری با بیان اینکه دسته‌روی هیئت‌های مذهبی به‌صورت محله‌ای برگزار می‌شود ادامه داد: استفاده از طبل و سنج در برگزاری مراسم ممنوعیتی ندارد.

تأکید استاندار کرمان بر تأمین اکسیژن مورد نیاز در استان/ هیچ کوتاهی پذیرفته نیستبیش از 1700 بیمار کرونایی در کرمان بستری هستندجزئیات برگزاری مراسم ماه محرم در کرمان اعلام شد

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 137 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 644 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 70 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 227 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 83 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 113 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 220 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 30 هزار 374 مورد رسیده است.

وی به فوت 26 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 701 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 478 هزار و 140 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 93 هزار و 539 مورد است.

بستری 1752 بیمار کرونایی در استان کرمان

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 752 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که همین آمار نیز در حال افزایش است اظهار داشت: 227 نفر در بخش‌های آی سی یو و 74 نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده مراکز تزریق واکسیناسیون در کرمان اضافه شده و تعداد افراد مراجعه کننده نیز افزایش پیدا می‌کند که درخواست داریم مردم مطابق نوبت‌دهی مراجعه کنند گفت: برای تزریق واکسن کمبود نیروی انسانی متخصص و امکانات داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد بالای 40 سال در استان واکسیناسیون می‌شوند افزود: یک مرکز برای واکسیناسیون اقشار خاص در نظر گرفته شده که بر اساس اعلام وزارت بهداشت انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حتی روزهای جمعه از ساعت 7:30 تا 18:30 تزریق واکسن را داریم و تمام تلاش خود را گذاشتیم که روند ابتلا کاهش پیدا کند بیان کرد: بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم(ص) از بیمارستان‌های شلوغ کرونایی در شهر کرمان هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون کمبودی در دارو و امکانات بیمارستانی نداشته‌ایم اما باید برای شرایط بحرانی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود گفت: برای کرونا هیچ داروی قطعی ثابت شده‌ای نیست اما وظیفه ما تأمین داروی تجویز شده پزشک است.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه روزانه بیش از هزار نفر در مراکز سرپایی کرونا در سطح شهرستان کرمان ویزیت می‌شوند اظهار داشت: بازدید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان در حال انجام بوده و به متخلفین اخطار لازم داده می‌شود و حتی در مواردی پلمب شده‌اند.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان وضعیت قرمز استاندار کرمان کرونا در استان استان کرمان برگزاری مراسم حال حاضر قرار دارند فوق قرمز فضای باز هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب

آفتاب‌‌نیوز :

از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بهزاد حاتمی افزود: کبد چرب الکلی در پی مصرف طولانی الکل ایجاد می‌شود و کبد چرب غیرالکلی عمدتا در زمینه سندرم متابولیک مثل چاقی، دیابت و چربی خون بالا فرد را مبتلا می‌کند.

وی با اشاره به این که کبد چرب یعنی رسوب چربی در کبد به میزانی که بیش از پنج تا ۱۰ درصد وزن کل آن را تشکیل می‌دهد، اظهارداشت: پیشرفت رسوب چربی در کبد ممکن است باعث ایجاد التهاب در سلول‌های کبدی و به دنبال آن به مرور باعث ایجاد فیبروز پیشرفته کبدی و سیروز شود.

این فوق تخصص بیماری‌های کبد و گوارش، ادامه داد: کبد چرب در اکثر موارد علامتی ندارد و بیمارانی که غالبا به طور اتفاقی سونوگرافی شکم به دلایل دیگر انجام می‌دهند متوجه چرب بودن کبد خود می‌شوند و یا در طی بررسی علت افزایش آنزیم‌های کبدی، کبد چرب تشخیص داده می‌شود.

وی با بیان این که کبد چرب در صورتی که علامت‌دار شود با نشانه‌هایی، چون احساس کسالت و خستگی، تهوع و درد یا ناراحتی مبهم در سمت راست بالای شکم خود را نشان می‌دهد، تاکید کرد: در صورتی که کبد چرب باعث التهاب و آسیب پیشرونده کبد شود می‌تواند منجر به بیماری پیشرفته کبدی یا سیروز شود.

وی ادامه داد: کبد چرب شایع‌ترین علت بیماری مزمن کبدی در کشور‌های غربی به حساب می‌آید و شیوع آن بین ۱۰ تا بیش از ۴۰ درصد (بطور متوسط ۲۵ درصد) است.

حاتمی در ادامه به شیوع بالای کبد چرب در ایران اشاره کرد و توضیح داد: این بیماری در کشور حتی از متوسط جهانی بالاتر است، طبق برخی آمار موجود شیوع کبد چرب در ایران حدود ۴۰-۳۰ درصد در جمعیت بالای ۱۸ سال است.

وی شایع‌ترین سن بروز کبد چرب را دهه چهارم و پنجم زندگی عنوان کرد و گفت: بیماری کبد چرب در مردان شایع‌تر است، ولی در عین حال برخی مطالعات نیز شیوع بالاتر کبد چرب در زنان را گزارش کرده‌اند.

این فوق تخصص بیماری‌های کبد و گوارش بالغین، ادامه داد: با توجه به سیر روزافزون شیوع اضافه وزن و چاقی در کودکان، به نظر می‌رسد که سن شیوع کبد چرب پایین‌تر شده است و افزایش شیوع کبد چرب در کودکان زنگ خطری است که باید توجه جدی به آن معطوف داشت.

وی افزود: پیروی از سبک غلط زندگی، کم تحرکی و استفاده روزافزون از تنقلات و غذا‌های آماده پر کالری (فست فود) از عوامل مهم افزایش شیوع کبد چرب در کودکان و بزرگسالان است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که اضافه وزن و چاقی، دیابت، چربی خون بالا و سندرم متابولیک از عوامل خطر عمده ابتلا به کبد چرب هستند، توضیح داد: برخی بیماری‌ها نیز از جمله کم کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، آپنه انسدادی در موقع خواب ممکن است با کبد چرب همراه باشند. همچنین برخی دارو‌ها نیز ممکن است باعث ایجاد کبد چرب شوند. عوامل ژنتیکی و تفاوت‌های قومی نژادی نیز در ایجاد کبد چرب نقش دارند.

وی همچنین درباره ضرورت درمان بیماری کبد چرب گفت: کبد چرب در صورت عدم درمان علاوه بر این که ممکن است باعث آسیب پیشرونده کبدی، سیروز کبدی، نارسایی کبدی و بالاخره سرطان کبد شود، به عنوان عامل خطر عمده برای بیماری‌های قلبی عروقی نیز به شمار می‌رود. نخستین و اساسی‌ترین اقدام درمانی برای کبد چرب، ورزش و کاهش وزن است.

حاتمی با اشاره به این که بیمارانی که اضافه وزن یا چاقی دارند باید با اصلاح شیوه زندگی خود، ورزش و رژیم غذایی به کاهش وزن مبادرت کنند، اضافه کرد: در این افراد کاهش وزن سریع به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ به طوری که حتی ممکن است باعث تشدید آسیب کبدی نیز شود.

وی ادامه داد: میزان توصیه شده مجاز برای کاهش وزن ۰.۵ تا یک کلیوگرم در هفته است و در عین حال بهتر است این افراد روزانه حداقل ۴۵-۳۰ دقیقه ورزش متوسط (حداقل پنج روز در هفته) داشته باشند.

به گفته وی، در درصدی از افراد که اضافه وزن و چاقی نیز دارند (حدود ۲۰-۱۰ درصد) ممکن است کبد چرب ایجاد شود که در این گروه نیز ورزش منظم به بهبود کبد چرب کمک می‌کند.

حاتمی با تاکید بر کنترل مناسب قند خون در بیماران دیابتی و کنترل فشار خون و چربی خون به مبتلایان کبد چرب توصیه کرد: در برخی موارد نیز با تجویز پزشک استفاده از درمان دارویی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف غذا‌های پرکالری و پرچرب و به ویژه پرکربوهیدرات مانند فست فود، شیرینی جات و نوشابه‌های گازدار و خصوصا الکل اجتناب کنند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه در این بیماران توصیه می‌شود، البته باید توجه داشته باشند مصرف بیش از حد میوه‌هایی که محتوای فروکتوز بالایی دارند نیز باید خودداری کنند.

حاتمی با بیان این که مصرف قهوه نیز در بیماران مبتلا به کبد چرب مفید است، گفت: البته مصرف بیش از حد قهوه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر