Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز پایانی رقابت های کشتی آزاد المپیک توکیو، نفرات برتر اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد المپیک توکیو، دیدارهای رده‌بندی و فینال اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم برگزار شد و نمایندگان ژاپن و روسیه بر سکوی نخست قرار گرفتند.

در جریان دیدار نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم، تاکوتو اتوگورو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ در یک مبارزه سخت و دشوار مقابل حاجی علی‌یف دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ به برتری رسید و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان دیدارهای رده بندی وزن ۶۵ کیلوگرم نیز، باجرانگ از هند با نتیجه قاطع ۸ بر صفر دولت نیازبکوف قزاق را برد و گاژی مراد رشید اف روس نیز ۵ بر سفر مقابل موسوکایف از مجارستان صاحب برتری شد.

اما در فینال حساس وزن ۹۷ کیلوگرم عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده یک طلای المپیک و ۴ طلای جهان و ملقب به تانک روس مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در مبارزه‌ای پر برخورد به برتری ۶ بر ۳ رسید و برای دومین مرتبه به مدال طلای المپیک رسید.

در دیدارهای رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم نیز سالاس پرز کوبایی ۳ بر ۳ از سد شریف‌ شریف‌اف دارنده مدال‌های طلای المپیک ۲۰۱۲ ، برنز المپیک ۲۰۱۶ و طلا، نقره و برنز جهان از آذربایجان گذشت و به مدال برنز رسید و آبارهام روآنو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا نیز ۶ بر ۲ از سد سلیمان کارادنیز ترک گذشت و دیگر مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

رده بندی نفرات برتر اوزان کشتی آزاد در المپیک توکیو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زائور اوگویف (روسیه) ۲- کومار راوی (هند) ۳- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمان (آمریکا) ۵- گئورگی وانگلوف (بلغارستان) و رضا اطری (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- تاکوتو اتوگورو (ژاپن) ۲- حاجی علی اف (آذربایجان) ۳- گادجی مراد رشیداف (روسیه) و باجرانگ (هند) ۵- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و اسماعیل موسکایف (مجارستان)... ۸- مرتضی قیاسی (ایران)

۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۲- محمد حبیب کادزی محمداف (بلاروس) ۳- کایل داک (آمریکا) و بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۵- فرانک چامیزو (ایتالیا) و دانیار کایسانوف (قزاقستان) ... ۱۵- مصطفی حسین خانی (ایران)

۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- آرتور نایفون اف (روسیه) و مایل ناظم امینه (سن مارینو) ۵- جاورایل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونیا (هند)

۹۷ کیلوگرم: ۱- عبدالرشید سعداله یف (روسیه)  ۲- کایل اسنایدر (آمریکا)  ۳- رانیریز سالاس پرز (کوبا)  و آبراهام کونیدو روآنو (ایتالیا) ۵- شریف شریف اف (آذربایجان) و سلیمان کارادنیز (ترکیه) ... ۱۳- محمدحسین محمدیان (ایران)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱-  گیبل استیوسن (آمریکا) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و طاها آکگول (ترکیه) ۵- ژی وی دنگ (چین) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ توکیو طلای المپیک ۹۷ کیلوگرم طلای جهان کشتی آزاد رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید