Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قامتی روز شنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در نیشابور افزود: میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این شهرستان چهار نفر از هر ۱۰۰ نفر و این میزان در کشور هفت نفر از هر ۱۰۰ نفر است اما باید توجه داشت حفظ شرایط مطلوب از رسیدن به این شرایط سخت‌تر است.
وی به وضعیت قرمز کرونایی نیشابور اشاره و بیان کرد: همه اماکنی که ضرورت دارد تعطیل شود باید تعطیل شوند و در این خصوص مدیران منتظر نامه کتبی نباشند و تلفنی دستورات لازم ابلاغ گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار نیشابور ادامه داد: همه فضاهای عمومی و تفرجگاه‌ها و بوستانها با نظارت نهاد متولی تعطیل است و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی تاکید گردیده و با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهرستان هشدار اعلام عمومی پخش می‌شود.

نتیجه ۷۰ درصد آزمایش‌های کرونا در نیشابور مثبت است

رییس دانشکده پزشکی نیشابور هم در این نشست گفت: تعداد آزمایش‌های کرونا در این شهرستان چهار برابر شده و نتیجه بیش از ۷۰ درصد آنها مثبت است.
دکتر محسن عظیمی‌نژاد افزود: ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۷ سال در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و هفته‌ گذشته ۳۵ هزار دوز واکسن دریافت کردیم که تاکنون بیش از سهیمه اختصاصی بوده است.
وی ادامه داد: واکسیناسیون کارکنان آموزش‌ و پرورش و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده و قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارمندان بانک‌ها، کارکنان نیروی انتظامی، کارگران شهرک‌های صنعتی در معرض خطر بیشتری قرار دارند که امیدواریم به بالاترین پوشش واکسیناسیون برسیم.
رییس دانشکده پزشکی نیشابور گفت: ۱۶۰ تخت بستری کرونا با تجهیزات کامل و نیروی درمانی مربوطه در این شهرستان آماده شده اما تعداد پذیرش بیماران تاکنون ۱۷۸ نفر بوده است.

وی افزود: ۱۳ تخت بستری نیز در بخش آی.سی.یو بیمارستان نیشابور موجود است که بخاطر وضعیت بحرانی ۱۰ دستگاه تخت دیگر به این تعداد افزوده شد که هم‌اینک همه آنها تکمیل شده‌اند. 
دکتر عظیمی‌نژاد ادامه داد: سن فوت در میان مبتلایان به کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس کاهش یافته لذا با توجه به قدرت زیاد سرایت سویه دلتای ویروس کرونا، شهروندان باید دستورات بهداشتی پیشگیرانه را بسیار جدی‌تر از گذشته رعایت کنند و از حضور در هرگونه اجتماعی بپرهیزند. 
وی گفت: این شهرستان با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با کمبود تخت بیمارستانی و کادر درمان روبرو شده است.

رییس دانشکده پزشکی نیشابور افزود: این وضعیت نشان‌گر در پیش بودن هفته‌ بحرانی است بطوری که برپایی بیمارستان صحرایی در این‌ وضعیت ناگزیر است. 
وی ادامه داد: با این وضعیت و باز بودن تالارها، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهل انگاری مردم پیش بینی می‌شود در هفته جاری تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان به ۲۹۰ نفر برسد.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا نیشابور کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا واکسن آسترازنکا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نیشابور کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا ویروس کرونا نیشابور کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا واکسن آسترازنکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»