Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شکرچی‌زاده در خصوص مسأله کمبود آب و ضرورت تغییر در الگو‌های استفاده از آب در ساخت و ساز و همچنین شهرسازی با یادآوری این مطلب که برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی دلیل عمده فرونشست و مخاطرات مرتبط با آن است که آینده شهر‌ها و حیات آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده، گفت: مدت‌هاست که تأثیر فرونشست بر روی زیرساخت‌ها اعم از پل‌ها، خطوط ریلی و فرودگاه‌ها در دست بررسی و مطالعه کارشناسان مرکز است که در برخی موارد راهکار‌های کارشناسی نیز ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخش دیگر تأثیر فرونشست زمین را بر تأسیسات شهری و ضرورت مطالعه آن عنوان کرد و افزود: با توجه به مساله کمبود آب و هشدار کارشناسان ضرورت دارد تا مطالعات فرونشست بر روی تأسیسات شهری گسترش یابد. همچنین در زون‌های فرونشست باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود تا امنیت ساکنان، تأمین و مخاطرات فرونشست کاهش یابد که این مهم در دستور کار مرکز تحقیقات قرار دارد.

بیشتر بخوانید

پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی در پی درگذشت علیرضا تابش

شکرچی‌زاده راه مقابله با فرونشست و کاهش مخاطرات آن را مدیریت برداشت از منابع آبی و تغییر الگو‌ها به ویژه در کشاورزی برشمرد و توضیح داد: تغذیه آب‌خوان‌ها یکی از روش‌های مرسومی است که در برخی از کشور‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. با این روش به شکل مصنوعی، آب‌خوان‌ها تغذیه آبی می‌شوند و به این شیوه، فرونشست تا حدی قابل کنترل است.

وی همچنین رعایت ملاحظاتی را در شیوه مصرف آب در مصارف خانگی، فضای سبز، مراکز صنعتی و همچنین در ساخت و ساز مورد تاکید قرار داد و گفت: مقررات ملی و کنترل ساختمان باید به سمتی برود که استفاده از آب خاکستری احیا شود. به این ترتیب که بخشی از آبی که مصرف می‌شود، تحت عنوان آب خاکستری احیا شود و در چرخه مصرف به ویژه برای فضا‌های سبز و مصارف صنعتی مورد بهره‌برداری مجدد قرار بگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر احیای آب‌های مصرفی تاکید کرد و گفت: برای تولید هر مترمکعب بتن نزدیک به ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود، که ضرورت دارد تا در روش‌های تولید مصالح ساختمانی تجدیدنظر داشته باشیم. در حال مطالعه هستیم تا بدون آنکه از آب شرب در تهیه و تولید مصالح ساختمانی استفاده شود، بتوانیم از آب‌های تجدید شده که قبلاً استفاده شده و احیا می‌شوند در تولید مصالح ساختمانی بهره ببریم.

شکرچی‌زاده ارائه مشوق به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی که از آب‌های تجدیدشده در تولید مصالح ساختمانی بهره می‌برند را از راهکار‌های نهادینه کردن مصرف بهینه آب در ساخت و ساز برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار مسکن تولید مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!