Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شمص با اشاره به اینکه اسرائیل در تنش زایی اخیر خود علیه لبنان دچار اشتباه محاسباتی شد گفت: حزب الله با پاسخ به رژیم صهیونیستی نشان داد در آمادگی کامل است.

«محمد شمص» استاد دانشگاه لبنان و مدیر وب سایت تحلیلی «الخنادق» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با تنش زایی اخیر رژیم صهیونیستی با حزب الله و پاسخ مقاومت لبنان به آن گفت: من معتقدم این تنش زایی اسرائیل یک تلاش صهیونیستی برای برهم زدن موازنه قدرت و درگیری بین دو طرف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شمص افزود: رژیم صهیونیستی به صورت مستمر عملیات‌هایی را در مرز با لبنان انجام می‌دهد و حزب الله تاکنون خویشتنداری می‌کرد اما این بار این معادله را تثبیت کرد که هرگونه تجاوز اسرائیل به خاک لبنان با پاسخ قاطع مقاومت همراه خواهد بود بنابراین پاسخ اخیر حزب الله به تنش زایی اسرائیل آنها را غافلگیر و تلاش آن برای برهم زدن موازنه قدرت و درگیری را ناکام کرد.

استاد دانشگاه لبنان ادامه داد: صهیونیست‌ها انتظار نداشتد که حزب الله به این تنش زایی آنها پاسخ دهد و انتظار داشتند که حزب الله فقط به صدرو بیانیه بسنده کند، اما درست است که حزب الله به دنبال جنگ نیست و نمی خواهد جنگ دربگیرد اما هر زمان که اسرائیل به لبنان تجاوز کند، حزب الله برای مقابله و پاسخ آمادگی دارد.

وی در ارتباط با انتقاد رسانه‌های اسرائیلی از ضعف این رژیم در مقابل حزب الله طی این درگیری‌ها گفت: آنچه در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود، به وضوح مشخص می‌کند که فضای عمومی سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی از جنگ با حزب الله و مقاومت اسلامی ترس دارند. آنها در نبرد "شمشیر قدس" با فلسطینی ها شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند و می‌دانند که شرایط جنگ با حزب الله با گروه‌های مقاومت فلسطین بسیار متفاوت است و نتایج بسیار خفت باری را برای آنها رغم خواهد زد که تاب آن را ندارند. در نتیجه بله، اسرائیل در دو سطح سیاسی و نظامی از جنگ با حزب الله ترس دارد و علاوه براین، اسرائیلی ها نیز به شدت از هرگونه درگیری با حزب الله نگران هستند زیرا بسیار هزینه بر خواهد بود.

محمد شمص در پاسخ به این سؤال که اسرائیل در کجای حساب و کتاب خود اشتباه کرده است، توضیح داد: اسرائیل سعی می‌کند با تجاوزهای خود به لبنان و سوریه و به حساب اینکه نه خود آن و نه طرف‌های مقابل خواهان جنگ است، پاسخی دریافت نخواهد کرد و قواعدی را برای خود تثبیت خواهد کرد، این بار نیز برهمین اساس چنین اقدامی را انجام داد ولی حساب و کتاب آن اشتباه از آب درآمد و  حزب الله تجاوز آن را بدون پاسخ نگذاشت.

مدیر وب سایت تحلیلی «الخنادق» در پاسخ به این سوال که اگر حزب الله به تجاوز اسرائیل پاسخ  نمی‌داد چه اتفاقی رخ می‌داد، گفت: اگر مقاومت به این تجاوز اسرائیل پاسخ نمی‌داد، این رژیم موفق می‌شد تا معادله جدیدی را در درگیری با مقاومت تثبیت کند اما علی رغم آنکه حزب الله در حال تعامل با مشکلات داخلی و مشغول به آن بود، شاخه نظامی آن در آمادگی کامل به سر می‌برد و برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز صهیونیستی آماده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی حزب الله حزب الله حزب الله تنش زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

براساس گزارش خبرگزاری الجزیره نیز، حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر لشکر ۹۱ در پادگان پرانیت را با سلاح موشکی هدف قرار دادیم و موشک به هدف برخورد کرده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز شلیک مستقیم به سمت یک هدف اسرائیلی در پادگان «برانیت» را تائید کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت سایت‌های اسرائیلی در الجلیل علیا پرتاب شد.

چند روز پیش نیز حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است. در این بیانیه آمده بود: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

روز گذشته نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان عملیات‌های جدیدی را علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه یکم ماه مه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شهرک المطله با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در ادامه واکنش به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۳۵ عصر امروز ۲ ساختمان را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز ضمن اذعان به اصابت این موشک‌ها به ۲ ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین شتولا در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از به صدادرآمدن آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «المطله» خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی با ۲ موشک منطقه واقع در حدفاصل «بلاط» و «مروحین» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6095407

دیگر خبرها

  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس